DiscoExpress rebuild. (Saab 9000cs) | Slutsteg säljes! DD Z1 till salu! Kicker ZX 350.4 till salu!

ante_hedis
7 december 2008 · 457 Inlägg

av en kille som kallas för mrmix och jobbar på bilstereohörnan i köping.

ante_hedis
10 december 2008 · 457 Inlägg

jo dags att posta lite här så inte tråden dör ut helt, bilen har ju som några vet stått still med trasigt oljetråg men i måndags så drogs bilen till kompisens garage med lyft, då vi skulle knuffa in den så hamna min tumme mellan gaveln på bildörren och karmen till garageporten, det hela slutade med mycket blod och färd till sjukan, typ kl 23 va vi inne där, vid 12 tiden fick jag komma in och då sydde dom ihop min tumme med 5 stygn, sen vart de lite mer vänta innan de blev röntgen. där konstaterades att tummen även va bruten, men de va inget som va akut så jag fick åka hem igen.

Åkte iaf ner igår och kika till bilen som nu stod på lyften, då visade de sig att kompisens far som skruvar mycket bilar, hade rivit ner tråget och skulle leta nytt idag, så står bilen nu i väntan på helt tråg. Så fort jag får hem den igen så kommer de fortsättas med stereobygget!

Hörs!

Equan0x
10 december 2008 · 41 Inlägg

Jotack, det nog blev det lite blod allt. yikes Tur att du inte är ngn vekling som inte tål att se sånt. wink Får hoppas på att han hittar ett nytt tråg så det blir skruva, så kan vi flytta lite ljudbygge sen. smile Keep it up! big_smile

Gör som Ford, köp Volvo!
ante_hedis
10 december 2008 · 457 Inlägg

hade lite att göra nu så kom på att man kunna ju kolla upp ungefär vad allt listar i kr.

Digital Designs Z1 -                         18.000:-
Kicker Solo X 18" -                           14.000:-
4st Kicker RS 6,5 kit - 4.000:-/kit  -   16.000:-
Kicker ZX850.2 -                               8.000:-
Kicker ZX350.4 -                               3.500:-

Totalt:                                            59.500:-

Alpine IVA-W505R -                        13.000:-
Alpine PXA-H100 -                            2.000:-
Audio Control EPIC160 -                   3.200:-

Totalt:                                           18.200:-

De är tur att jag inte betalt den summan! yikes big_smile

Senast redigerat av ante_hedis (10 december 2008)

Equan0x
10 december 2008 · 41 Inlägg

Somliga har tur, eller vad säger man? big_smile

Gör som Ford, köp Volvo!
Erixzon89
10 december 2008 · 3 Inlägg

Glöm inte bort alla kablar nu :p.  nä men blir nog riktigt bra till slut:D

ante_hedis
10 december 2008 · 457 Inlägg

haha men dom köper man ju av dig till vrakpriser big_smile så de är ingen idé att räkna med, eller menar du att jag ska ta listpriser på dom med wink

ante_hedis
11 december 2008 · 457 Inlägg

har nu spacklat och slipat a-stolparna så dom nästan är klara big_smile Bilder på de kommer när dom är helt klar. Sen har jag hittat ett tråg som jag och en polare ska hämta senare idag big_smile

Supra_robin
11 december 2008 · 4 663 Inlägg

lägtar efter att se lite bilder big_smile
mvh robin

Gizmo_ Himma skruare
13 december 2008 · 1 250 Inlägg

Hur går det.. har du lyckats o slänga in lådan i saaben enu?? Eller du ska klä lådan först. Eller vad e tänkt.
Glasfiber kanske runt om o sen målning???

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar
Volvo 855 T-5R "The Dark Side." (1995)
Volvo 945 FTT "White Trash" (1993)
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
13 december 2008 · 2 009 Inlägg

Ja jobbar du nått då wink
En bruten tumme är inget att lipa över roll

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
ante_hedis
14 december 2008 · 457 Inlägg

väntar på tråget så bilen blir körbar sen ska jag stoppa in lådan, göra klart dörrsidorna och a-stolparna big_smile sen jävlar ska de spelas!

ante_hedis
17 december 2008 · 457 Inlägg

japp efter en jävla massa krångel med han som skulle fixa mitt tråg så kommer en annan att ta hand om de så kanske de blir klart (den andra har inte ens börjat)

Har iaf fått hem en regplåt till bilen big_smile Beställdes på showplate.se grymt bra service från dom!

Bild på den då.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78209/522963_uiikyb.jpg
ser den bra ut? big_smile

Equan0x
17 december 2008 · 41 Inlägg

Som alltid, ser det bra ut. wink Eftersom ditt tråg är klart nu och väntar på att monteras så får du fan inte spilla ngn mer tid, nu ska du få fart på Saaben till helgen! wink Keep up the good work!

Senast redigerat av Equan0x (18 december 2008)

Gör som Ford, köp Volvo!
dbjanoz
18 december 2008 · 1 785 Inlägg

ante_hedis skrev:
japp efter en jävla massa krångel med han som skulle fixa mitt tråg så kommer en annan att ta hand om de så kanske de blir klart (den andra har inte ens börjat)

Har iaf fått hem en regplåt till bilen big_smile Beställdes på showplate.se grymt bra service från dom!

Bild på den då.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/78209/522963_uiikyb.jpg
ser den bra ut? big_smile

Trevligt bygge, rejält framsystem. Det går åt ett 6-kanals steg till det?

En soloX drar ordentligt i grejerna.

Vad har du för storlek på porten och vilken lådvolym netto?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
klio Ljud freak
18 december 2008 · 109 Inlägg

Mycket roligt bygge att följa big_smile

Ljud freak
ante_hedis
19 december 2008 · 457 Inlägg

Equan0x skrev:
Som alltid, ser det bra ut. wink Eftersom ditt tråg är klart nu och väntar på att monteras så får du fan inte spilla ngn mer tid, nu ska du få fart på Saaben till helgen! wink Keep up the good work!

saaben är ju klar å kan köras big_smile

ante_hedis
19 december 2008 · 457 Inlägg

dbjanoz skrev:

ante_hedis skrev:
japp efter en jävla massa krångel med han som skulle fixa mitt tråg så kommer en annan att ta hand om de så kanske de blir klart (den andra har inte ens börjat)

Har iaf fått hem en regplåt till bilen big_smile Beställdes på showplate.se grymt bra service från dom!

Bild på den då.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/78209/522963_uiikyb.jpg
ser den bra ut? big_smile

Trevligt bygge, rejält framsystem. Det går åt ett 6-kanals steg till det?
nepp kör ett stort 2-kanals till 6,5" sen ett 4-kanals till diskanterna big_smile

En soloX drar ordentligt i grejerna.
får väl se då big_smile eller iaf höra wink

Vad har du för storlek på porten och vilken lådvolym netto?
hmm, porten är 650mm X 150mm ~ 975 cm^2 sen är lådan 296 liter utan porten inräknad.

ante_hedis
19 december 2008 · 457 Inlägg

klio skrev:
Mycket roligt bygge att följa big_smile

Tackar! nu kan jag lova att de blir fart på bygget nu när bilen funkar big_smile

Equan0x
19 december 2008 · 41 Inlägg

Great job! Du vet vad du har att göra imorgon! wink See you out there! big_smile

Senast redigerat av Equan0x (19 december 2008)

Gör som Ford, köp Volvo!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang