Skum blocket annons? Toyota supra mkiv!

Pikey
12 november 2008 · 2 283 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/18943312.htm?ca=22_s

Den bilen du länkade där kan jag redan nu säga att det är ett jävla kap!
Det är Håkan på ESC som äger den och var och kollade bilar i Fredags då han visade mig denna.
Den är sjukt fet på alla sätt och vis och har rubbet!
Han svarar dock inte på mail så ring han istället, trevligare försäljare som är mer ärlig får man leta noga efter.

R.I.P. Michael Jackson!
Fet_bil_någon
12 november 2008 · 3 Inlägg

Dawe_A skrev:
Fet_bil_någon
Vet ej om jag kan ta dig på allvar med dina 2 inlägg på 3 år.  Så tyvärr din info går bort, Tills någon godtrogen medlem kan säga att du talar sanning.

Jo jag är erbjuden att komma å kolla på den när jag vill, testköra etc. Lägga en handpenning på den så han vet att jag skall ha den efter den reggats.. hur är det med kamremsbyten osv på supra? är det snart dags eller?.

En annan skum sak är ju även att:

Det var FÖRRA veckan vi började prata med honom, mitt i veckan.. och han skulle tydligen iväg på semester med sin gravida fru på söndagen så han bad om en snabb affär isof... när det visade sig att vi inte kunde komma och kolla den helgen så var tydligen frun så hög-gravid att han kunde ställa in resan    osv osv...  blev i vilket fall som helst ingen resa helt plötsligt..


mvh

okej. jag förstår dej, men måste man ha skrivit 3000 inlägg för att vara pålitlig?
killen som brorsan köpte skylinen av heter iaf nathan. du kan ju kolla det om du pratar med han igen. får du tro vad du vill. ville bara vara hjälpsam. Du kan även fråga foerdus här på forumet, han va me när vi hämtade skylinen.

Senast redigerat av Fet_bil_någon (12 november 2008)

Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
12 november 2008 · 820 Inlägg

Kastell skrev:

Dawe_A skrev:

neckwomen_88 skrev:
jag hade letat vidare efter annan bil.

inte pga bilen i sig, utan pga ägaren. det där med resor som ställs in och att man måste göra en snabb affär pga olika orsaker osv är bara bs imo...

något i den stilen också ja... sen som jag sa blixtrade han till och i princip skällde ut farsan för att han frågade om hans person nr, det är väl inte en allt för ovanlig fråga i såna sammanhan? När det handlar om över 110k och en bit att åka menar jag... Men det kan ju trots allt vara en ettrig indier (ja han är ifrån indien) hehe roll




hmmm vilket dilemma!!!

klumpigt att klanka ner på att han är utlänning.......

Sluta med dig, jag har inte klankat ner på någon.  Alla är lika mycket värda, det värdet är och förbli OKRÄNKBART !


Pikey skrev:
http://www.blocket.se/vi/18943312.htm?ca=22_s

Den bilen du länkade där kan jag redan nu säga att det är ett jävla kap!
Det är Håkan på ESC som äger den och var och kollade bilar i Fredags då han visade mig denna.
Den är sjukt fet på alla sätt och vis och har rubbet!
Han svarar dock inte på mail så ring han istället, trevligare försäljare som är mer ärlig får man leta noga efter.

ofasan, ja har mailat han men utan svar.. mailade han på ESC mailen ist där vi haft en liten konversation tidigare, och la ett bud på den (vad jag kan tänka mig att betala max).




Någon som vill nämna några kända fel på supra mkiv som man bör veta om?


Tack för all hjälp!

Senast redigerat av Dawe_A (13 november 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW M5 3.8 (1992)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
mx_3_ "Glidare"
12 november 2008 · 254 Inlägg

Dawe_A skrev:

Kastell skrev:

Dawe_A skrev:

något i den stilen också ja... sen som jag sa blixtrade han till och i princip skällde ut farsan för att han frågade om hans person nr, det är väl inte en allt för ovanlig fråga i såna sammanhan? När det handlar om över 110k och en bit att åka menar jag... Men det kan ju trots allt vara en ettrig indier (ja han är ifrån indien) hehe roll




hmmm vilket dilemma!!!

klumpigt att klanka ner på att han är utlänning.......

Sluta med dig, jag har inte klankat ner på någon.  Alla är lika mycket värde, det värdet är och förbli OKRÄNKBART !


Pikey skrev:
http://www.blocket.se/vi/18943312.htm?ca=22_s

Den bilen du länkade där kan jag redan nu säga att det är ett jävla kap!
Det är Håkan på ESC som äger den och var och kollade bilar i Fredags då han visade mig denna.
Den är sjukt fet på alla sätt och vis och har rubbet!
Han svarar dock inte på mail så ring han istället, trevligare försäljare som är mer ärlig får man leta noga efter.

ofasan, ja har mailat han men utan svar.. mailade han på ESC mailen ist där vi haft en liten konversation tidigare, och la ett bud på den (vad jag kan tänka mig att betala max).




Någon som vill nämna några kända fel på supra mkiv som man bör veta om?


Tack för all hjälp!

Bilen i sig är väldigt körbar och har inga större direkta fel som man bör leta efter. Utan det är mest det vanliga på såna bilar. Motorn är överdimensionerad från fabrik och det ska till hyffsat mkt om något ska hända med den, lika så resten av karossen är härligt byggt, med starka komponenter.

Det är bara att kolla de vanliga, skarvar vid dörrar och huv ( så att den inte är krockad) Kolla med kamrem, då den är dyr att byta. Kolla så att bilen laddar ordentligt och om den är manuell kopplingen så att den tar riktigt ( dyr att byta!)

Kolla däcken bak, då det oftast sitter ganska feta däck bak på dessa bilar så är de inte helt grattis att byta...

Annars är det bara att kolla det vanliga, drivknutar, olja samt om bilens skick i övrigt!

Lycka till!smile

Dragonbreath
12 november 2008 · 326 Inlägg

Supran är känd för att kunna många konstiga elfel.. efter "sönderskruvning" dvs lampor som ej ska lysa.. blinkande lampor som inte ska blinka.. Även turboaggrregat som inte är friska.. och kopplingar som håller på att rasa.. ett tips är att forska mkt innan att köpa..

Gå in på www.supramannen.com och läs eller lägg en tråd där.. finns en hel del information om supra där
även på www.mkiv.com

Hoppas du hittar din dröm supra = )

"Sweet Insane Road Maniac"
mx_3_ "Glidare"
12 november 2008 · 254 Inlägg

Dragonbreath skrev:
Supran är känd för att kunna många konstiga elfel.. efter "sönderskruvning" dvs lampor som ej ska lysa.. blinkande lampor som inte ska blinka.. Även turboaggrregat som inte är friska.. och kopplingar som håller på att rasa.. ett tips är att forska mkt innan att köpa..

Gå in på www.supramannen.com och läs eller lägg en tråd där.. finns en hel del information om supra där
även på www.mkiv.com

Hoppas du hittar din dröm supra = )

Tror förresten det finns en köp guide på mkiv.com, läs den så får du reda på allt som kan vara värt att veta innan du köper dig en!smile

Dragonbreath
12 november 2008 · 326 Inlägg

mx_3_ skrev:

Dragonbreath skrev:
Supran är känd för att kunna många konstiga elfel.. efter "sönderskruvning" dvs lampor som ej ska lysa.. blinkande lampor som inte ska blinka.. Även turboaggrregat som inte är friska.. och kopplingar som håller på att rasa.. ett tips är att forska mkt innan att köpa..

Gå in på www.supramannen.com och läs eller lägg en tråd där.. finns en hel del information om supra där
även på www.mkiv.com

Hoppas du hittar din dröm supra = )

Tror förresten det finns en köp guide på mkiv.com, läs den så får du reda på allt som kan vara värt att veta innan du köper dig en!smile

mhm har med för mig det = )

"Sweet Insane Road Maniac"
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
12 november 2008 · 820 Inlägg

Dragonbreath skrev:
Supran är känd för att kunna många konstiga elfel.. efter "sönderskruvning" dvs lampor som ej ska lysa.. blinkande lampor som inte ska blinka.. Även turboaggrregat som inte är friska.. och kopplingar som håller på att rasa.. ett tips är att forska mkt innan att köpa..

Gå in på www.supramannen.com och läs eller lägg en tråd där.. finns en hel del information om supra där
även på www.mkiv.com

Hoppas du hittar din dröm supra = )

Tack tack wink  skall kika på länkarna du skickade, antar att man får plocka fram den lilla engelska man har nu då wink


Btw, OTROLIGT snygg supra du har.. Den råkar inte vara till salu wink?




tack för tipsen Mx_3_ !! smile

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW M5 3.8 (1992)
Dragonbreath
12 november 2008 · 326 Inlägg

Dawe_A skrev:

Dragonbreath skrev:
Supran är känd för att kunna många konstiga elfel.. efter "sönderskruvning" dvs lampor som ej ska lysa.. blinkande lampor som inte ska blinka.. Även turboaggrregat som inte är friska.. och kopplingar som håller på att rasa.. ett tips är att forska mkt innan att köpa..

Gå in på www.supramannen.com och läs eller lägg en tråd där.. finns en hel del information om supra där
även på www.mkiv.com

Hoppas du hittar din dröm supra = )

Tack tack wink  skall kika på länkarna du skickade, antar att man får plocka fram den lilla engelska man har nu då wink


Btw, OTROLIGT snygg supra du har.. Den råkar inte vara till salu wink?

Min?  jau kanske det.. till rätt pris.. = )




tack för tipsen Mx_3_ !! smile

"Sweet Insane Road Maniac"
lelleal
12 november 2008 · 1 150 Inlägg

vänta nåra år med att köpa supra för dom kommer bli mkt  billiga alla importterar dom ju :)inte ens häftigt att ha en supra längre de är vardags mat till och med i min lilla stad lidköping,finns vel 4-5 st!

Senast redigerat av lelleal (12 november 2008)

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Nemi
12 november 2008 · 61 Inlägg

Är bilen reggad i england så kommer den att kosta ca 4000kr att regga i sverige.
En möjlig anledning då han inte vill regga den (eller vill ha betalt) är att han bara vill bli av med den,det betyder ju inte att det är nåt fel på bilen.
Jag har en kusin som sålde sin bil som han importerade från USA för inköpspris + tullafgifter bara för att han ville bli av med den,den var oreggad men de gjorde köparen,och enda han fick göra är ta bort toningen fram.MEN KOLLA SÅ ATT DEN HAR REGGBEVIS FRÅN ENGLAND och att den har bes.prott.
De där med magkänsla litar jag inte riktigt på,köpte en bil som kändes mycket bra och köparen var en seriös äldre man som ägt bilen i 5 år och skött den fint,efter några månader så började bilen strula och det sluta med att att en bekant köpte bilen som han exporterade,det jag fick reda på efter ett bra tag var att säljaren visste att bilen skule strula och sålde den då,hur kan vi ta nån annan gång.Så nja...ej magkänsla...för min del i.a.fall men alla vi är ju olika.

mx_3_ "Glidare"
13 november 2008 · 254 Inlägg

lelleal skrev:
vänta nåra år med att köpa supra för dom kommer bli mkt  billiga alla importterar dom ju :)inte ens häftigt att ha en supra längre de är vardags mat till och med i min lilla stad lidköping,finns vel 4-5 st!

OT :  Nej, det är ju mycket häfftigare att åka golf nuförtiden.... Räkna hur många såna du har i lidköping få se:)

Squadron
13 november 2008 · 1 833 Inlägg

mx_3_ skrev:

lelleal skrev:
vänta nåra år med att köpa supra för dom kommer bli mkt  billiga alla importterar dom ju :)inte ens häftigt att ha en supra längre de är vardags mat till och med i min lilla stad lidköping,finns vel 4-5 st!

OT :  Nej, det är ju mycket häfftigare att åka golf nuförtiden.... Räkna hur många såna du har i lidköping få se:)

ler

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
13 november 2008 · 820 Inlägg

Nemi skrev:
MASSA TEXT!

mjo det är sant.. han har alla M.O.T papper ifrån england (besiktningspapper) , servicepapper osv osv..


lelleal skrev:
vänta nåra år med att köpa supra för dom kommer bli mkt  billiga alla importterar dom ju :)inte ens häftigt att ha en supra längre de är vardags mat till och med i min lilla stad lidköping,finns vel 4-5 st!

Det är väl häftigare än ingenting alls wink? Sen åker jag inte supran för självförtroendets skull utan för att jag alltid drömt om att ha en egen supra.. roll  Vem vet, kanske säljer den efter några veckor.. då har jag iaf ägt en wink  -Tack för tipset ändå, men nejtack smile



med vänlig hälsn !

Senast redigerat av Dawe_A (13 november 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M5 3.8 (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
gamlingen
13 november 2008 · 5 198 Inlägg

Nemi skrev:
Är De där med magkänsla litar jag inte riktigt på,köpte en bil som kändes mycket bra och köparen var en seriös äldre man som ägt bilen i 5 år och skött den fint,efter några månader så började bilen strula och det sluta med att att en bekant köpte bilen som han exporterade,det jag fick reda på efter ett bra tag var att säljaren visste att bilen skule strula och sålde den då,hur kan vi ta nån annan gång.Så nja...ej magkänsla...för min del i.a.fall men alla vi är ju olika.

Hur kan man veta att bilen ska börja strula ? yikes

Mobeerg carzy
13 november 2008 · 461 Inlägg

mx_3_ skrev:
OT :  Nej, det är ju mycket häfftigare att åka golf nuförtiden.... Räkna hur många såna du har i lidköping få se:)

Äsch,inget fel på golf ju sad
Fast jag byter gärna bort golfen mot din supra big_smile

ont :
Det låter ju bra med alla papper,men kolla somsagt ifall du ser några konstigheter ifall den varit krockad.. Sen hur den går på vägen,annars har ja inet en aning om va du ska kolla big_smile

Team BSG
SupraJonas
13 november 2008 · 181 Inlägg

Säger som Pikey !
Köp Håkans bil! känner honom rätt så väl och vet att det är en toppenkille !
Bilen är också i toppskick, vet att han är lite pedant av sig smile
har köpt 2 bilar av Håkan innan och det har alldrig varit strul

Mvh Jonas

Pikey
13 november 2008 · 2 283 Inlägg

SupraJonas skrev:
Säger som Pikey !
Köp Håkans bil! känner honom rätt så väl och vet att det är en toppenkille !
Bilen är också i toppskick, vet att han är lite pedant av sig smile
har köpt 2 bilar av Håkan innan och det har alldrig varit strul

Mvh Jonas

Den är faktiskt otroligt bra för det priset.
Sen att han har ett jävla speciallarm som får ned försäkringen en del gör inte saken sämre wink

R.I.P. Michael Jackson!
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
13 november 2008 · 820 Inlägg

Får se vad som händer ! åker och kikar i helgen iallafall, vem vet, kanske hemmer hem med en skyline wink?


*ironi*

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M5 3.8 (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
lelleal
15 november 2008 · 1 150 Inlägg

mx_3_ skrev:

lelleal skrev:
vänta nåra år med att köpa supra för dom kommer bli mkt  billiga alla importterar dom ju :)inte ens häftigt att ha en supra längre de är vardags mat till och med i min lilla stad lidköping,finns vel 4-5 st!

OT :  Nej, det är ju mycket häfftigare att åka golf nuförtiden.... Räkna hur många såna du har i lidköping få se:)

Golfen är en bruks bil!!!!   Ja har en nyalackad urquattro med grupp b vinge och sportqoauttro huv !sen håller ja på och sätter ihop motorn med allt trimm ja köpt.............. bra mkt häftigare än din supra ,urquattro då kan vi börja prata lite riktiga bilar.... tkr du ska ta reda på saker innan du öppnar din mun hädanefter.  roll

Senast redigerat av lelleal (15 november 2008)

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang