Skum blocket annons? Toyota supra mkiv!

Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
12 november 2008 · 820 Inlägg

Tjenixen ringde och pratade lite med denna snubben:

http://www.blocket.se/vi/18402026.htm?ca=22_s


tryckte det priset var sjukt lågt för att vara en sådan bil,  skall vara HELT felfri i lack och allt!  Dock oreggad..



han har :  M.O.T pappren ifrån england (bes-papper) , registreringspapper, i detta fallet heter det V5C papper. Han har även Service papper och ett "kvitto" på när han köpte bilen i england.  Han har alltså bott i england och kört rakt in i landet med supran när han flyttade till sverige, som om han vore på "semester" här.  Bilen skall dock vara Tullad, skattad etc..


Dock ville han plötsligt ha  155.000kr om han skulle regga den, men hävdade att det endast kostar ~4500kr att regga den, frågan är varför han tar ~40.000kr för att göra det? Skumt.


Eller som farsan tror, finns det någon speciell skatt  eller så som man måste betala när man reggar in en bil i landet, som privatperson?  Eller tror ni att han är lugn som säljare?


Ett citat ifrån honom:

" har en redig bunt med papper på bilen inkl japanska exportpapper.
bilen är ju engelskreggad för tillfället och all moms, tull o skatt e betald inom EU, med tanke på att den kom från ett icke EU (japan) land så måste man betala alla dessa korkade avgifter och det har jag redan gjort!"

Dock blixtrade han ordentligt när man frågade om personnr över telefon.


Vill vara säker !

MVH David

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW M5 3.8 (1992)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
kevlar_soul
12 november 2008 ·

Jag har bara två saker att säga om bilen ifråga:

1. Lacken är långt ifrån felfri, du ser ju klara nyans skillnader mellan front och övrig bil.
2. Gå alltid på magkänslan när du köper bil. Den här gången får jag intrycket av att magkänslan är fel. Gå då efter den. När du köper en bil för så pass mycket pengar tycker jag att allting ska klaffa, även kemin med säljaren!

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
12 november 2008 · 1 123 Inlägg

_lee_jr skrev:
är bilen regga i england då e ju eu-regler gäller, jag skulle inte köpa av en person som mörkar info dvs att han vill ej ger pers-nr så man inte kan kollas upp därför att de är ändå mycket pengar, sen tror jag att han har inte betala Tullad, skattad  från 115,000:- till 155.000kr  de ju ca: 25%-27% höjdning, föratt om man tar 115;000 minus ca: 25% då får man ut ca: 86,000:- så de är ju ca: 30,000:- då kanske vill han betalt för jobbet också de vill säga fixa bes-tider o såntongue om du vill att bilen ska bli sv-regga

Senast redigerat av _lee_jr (12 november 2008)

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
12 november 2008 · 887 Inlägg

Jag skulle aldrig punga ut dessa pengar om man på ett eller annat sätt tvekar.
Gå på magkänslan. Det hade jag gjort, och min magkänsla säger håll dig borta från denna bil.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
DP_RACING TEAM BREEHÄNGERS
12 november 2008 · 153 Inlägg

man ser nyansskillnad mellan front och dörr, tillochmed på en bild! och ser man de på bild, ja då äre troligen värre i verklighet. så lacken är ju inte felfri.. kanske krockad i föregående land? och enligt mina erfarenheter blir aldrig en rejält krockad bil riktigt 100% även fast den görs iordning på verkstad. men vem vet, han kanske bara vill bli av med den? därav priset?

//Martin M

projekt 740 drifting - 2009
CLUB402.SE
Only-volvo
12 november 2008 · 685 Inlägg

Tycker också man ser klar nyansskillnad mellan front och dörr. Förmodligen så har den varit smälld. Jag hade aldrig köpt bilen.

Senast redigerat av Only-volvo (12 november 2008)

No turbo shit - just real power!
Ford Galaxy "Femtio nyanser av vit" (2001)
Volvo 745 GLE "Slitvargen" (1988)
christians
12 november 2008 · 15 Inlägg

blir nog bara strul med den.

Ingen Ford på denna gård.
BMW GT "530d GT" (2011)
Waho Allmänt Jobbig
12 november 2008 · 1 200 Inlägg

Verka inte som ngt vettigt köp faktiskt. Även fast den är billig nu så kan den kosta dej en förmögenhet senare. Skulle vänta tills du hittar ett bättre exemplar som är reggat med smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
bmx
12 november 2008 · 7 100 Inlägg

den är nog krockad som alla supror är nu förtiden!finns nog snart ingen supra som inte vart krockad!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
12 november 2008 · 2 258 Inlägg

hade hoppat den tror ajg... värkar vara ganska så oseriös..

Sump Runk Rätt O Slätt!
ToXtreme
12 november 2008 · 3 627 Inlägg

Här är 2 saker till man alltid ska tänka på vid köp av bil, iaf när det börjar gå upp i summor som det ändå gör här.
1. Det finns inget namn över huvudtaget, ingen kontaktperson eller något sånt, annonser där man kallar sig för Supra TT känns om nåt inte seriöst. Man vill veta vem det är man ska snacka med, men här framgår det inte för 5 öre... kan ju vara Abraham 14år enda bort till Bertil 90år .. det vet man ju faktiskt inte.

2. Reg. plåtarna är övermålade, varför tar man bort reg. nr. på en bil som ska säljas? Det brukar jag också ha som regel att man ska kunna se reg. nr:et, då man kanske vill kolla hur många ägare bilen haft tidigare etc. för att veta om den är värd att åka och titta på alls.. kan ju vart 5 ägare på den sen den kom in i Sverige för några månader sen .. det vet man inte .. och då kan den ha flyttat runt pga strul med reggning etc.  Som sagt det finns många tänkbara scenarion.

Med andra ord, jag skulle ALDRIG under några som helst omständigheter köpa denna bil smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
st200_timpa
12 november 2008 ·

helt enkelt är bilen helt ok.........
anledningen till priset (115tusen) är att inte avgifter är betalda som han säger.....

för att regga i sverige måste dom vara betalda....
om du då vill köpa den reggad tvingas han pröjsa avgifter som han hoppas slippa genom att sälja innan!...
så 115 till 155 är 40......så det verka alla avgifter kosta!....

mitt svar e....köp nu och bli blåst på avgifter   eller   köp senare när den e riktigt reggad!...

no_fake
12 november 2008 · 865 Inlägg

ToXtreme skrev:
Här är 2 saker till man alltid ska tänka på vid köp av bil, iaf när det börjar gå upp i summor som det ändå gör här.
1. Det finns inget namn över huvudtaget, ingen kontaktperson eller något sånt, annonser där man kallar sig för Supra TT känns om nåt inte seriöst. Man vill veta vem det är man ska snacka med, men här framgår det inte för 5 öre... kan ju vara Abraham 14år enda bort till Bertil 90år .. det vet man ju faktiskt inte.

2. Reg. plåtarna är övermålade, varför tar man bort reg. nr. på en bil som ska säljas? Det brukar jag också ha som regel att man ska kunna se reg. nr:et, då man kanske vill kolla hur många ägare bilen haft tidigare etc. för att veta om den är värd att åka och titta på alls.. kan ju vart 5 ägare på den sen den kom in i Sverige för några månader sen .. det vet man inte .. och då kan den ha flyttat runt pga strul med reggning etc.  Som sagt det finns många tänkbara scenarion.

Med andra ord, jag skulle ALDRIG under några som helst omständigheter köpa denna bil smile

Att man tar bort reg nummer e ganska normalt nuförtiden med tanke på alla stölder och så... men ofta får man ju det om man frågar ägaren på telefonen fast i det här fallet vet jag ju inte om man gjort de

ErikAxelsson
12 november 2008 · 517 Inlägg

Varför räknar alla med att bilen är smälld ? Att det är nyansskillnad mellan front och dörr kan bl a bero på att fronten är av eftermarknadsmärke, och kanske inte blivit seriöst lackerad.
Är det däremot nyansskillnad på skärm och dörr, då kan man ju börja undra.


Åter till ämnet; Detta luktar skumt. Precis som någon här skrev att han inte kan skriva in sitt egna namn o.s.v. Leta vidare

Mäki Långsam Perfektionist
12 november 2008 · 4 800 Inlägg

Nyansskillnad på dörr kan ju vara att bilen är varit repad så han fick en dörr-lack på försäkringen, inte så svårt att räkna ut egentligen. Ser inte varför det ska vara något skumt med bilen, ring SBP och fråga vad en inreggning kostar bara.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Pikey
12 november 2008 · 2 283 Inlägg

Detta med nyansskillnader borde väl någon kunna svara på här inne?
Någon här inne som har en silvrig bil?

Kolla min förra bil
https://www1.garaget.org/archive/39/38435/64511/64511-867088.jpg
Där ser man skillnader på fronten och resten av bilen, men silvriga bilar blir så.
Det är det att ljuset ligger olika på bilen så att fronten ser ljusare ut här.
Kollar du sedan rakt från sidan på den syns det ingen skillnad alls. det är så bilar fungerar ÄVEN fabriksnya bilar.

Om ni inte tror mig åk till närmsta silvriga bil som är standard så är det bara att luta huvudet gå runt lite så ser ni vad jag menar.

Då ska ju min förra bil vara krockad baktill då det är nyansskillnad från bakdelen och sidan i början på filmen...
[video]http://www.garaget.org/video/z6ofu94r1d4b[/video]

Och här med.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/38435/321352_n577ka.jpg

R.I.P. Michael Jackson!
stor_lindberg Skogsbo
12 november 2008 · 209 Inlägg

tja jag är både hemma-lackare å har jobbat på riktig lackfirma. å jag kan säga att just en silver. är en av dom svåraste färgerna att återskapa. finns många fler. men nu tog jag bland vanliga original-lacker. det finns en vansinnigt massa variationer av silver å lustiga blandningar för att framställa silver.
så det kan mycket väl bara vara en repa som dom lackat om. eller en krockskada.

Kenwood Listen to the Future
I reject your reality and substitute my own
kvalificerad som en idiot, men fullt kvalificerad.
läs även min projekt tråd.http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104618/
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
12 november 2008 · 820 Inlägg

Han säger själv att bilen är grymt mycket finare än på bilderna osv.. Inte en enda lackskada någon stans, ljuger man verkligen om sådant när man VET att köparen kommer komma och kolla på bilen?


Något säger mig att jag inte borde köpa den också...  känns även som att han borde haft den såld nu på snart 2 månader för 115k..


Edit: Fick den reggad och klar för 130.000;-   kan man bli blåst då? Om man verkligen kollar egenom hela bilen etc etc...  han har ju trots allt en hel bunte papper,  båda nycklarna , reg-bevis osv..

enligt honom drar den inte åt något konstigt håll eller något sådant, som en "gokart" på vägen.



Silver är orginalfärgen iallafall, så mycket vet jag. Farsan skickade regg-nr till england för att kolla om han stod som ägare på bilen!

mvh

Senast redigerat av Dawe_A (12 november 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M5 3.8 (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
stor_lindberg Skogsbo
12 november 2008 · 209 Inlägg

hmm. det är nog en jävligt dum grej att ljuga ang lacken med mera. när det är en självklarhet att köparen vill titta på bilen först.

hmm lite skummt äre kanske om den varit ute i 2 månader. men sen kanske det är så att folk slutat köpa dom pga att dom börjar vara så vanlig. bara en tanke..

hmm det borde han kanske inte ljuga om heller. för en seriös säljare bör erbjuda en provkörning. så att köparen får känna själv om det är den bilen man vill ha..

okay nått att gå på om den är original. går att kolla upp åxå.
så du har fått regnummret nu?. bra. hoppas på svar.
men ett tipps är att kolla igenom alla papper å allt du bara kan komma på för att vara på den säkra sidan
import bilar är och kommer alltid vara en jobbig fråga. det är relativt vanligt att bilen är stulen och blir såld i ett annat land. har hört väldigt mycke om just såna händelser..

men det behöver inte betyda att alla är det. inte heller just din. men kolla alla papper å ja allt som du kan tänkas kunna kolla upp. så ordnar det sig nog.

priser och sånt på den typen av bilar vet jag ingenting om. så det får nån annan svara på
//mvh Lindberg

Kenwood Listen to the Future
I reject your reality and substitute my own
kvalificerad som en idiot, men fullt kvalificerad.
läs även min projekt tråd.http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104618/
Pikey
12 november 2008 · 2 283 Inlägg

stor_lindberg skrev:
hmm. det är nog en jävligt dum grej att ljuga ang lacken med mera. när det är en självklarhet att köparen vill titta på bilen först.

hmm lite skummt äre kanske om den varit ute i 2 månader. men sen kanske det är så att folk slutat köpa dom pga att dom börjar vara så vanlig. bara en tanke..

hmm det borde han kanske inte ljuga om heller. för en seriös säljare bör erbjuda en provkörning. så att köparen får känna själv om det är den bilen man vill ha..

okay nått att gå på om den är original. går att kolla upp åxå.
så du har fått regnummret nu?. bra. hoppas på svar.
men ett tipps är att kolla igenom alla papper å allt du bara kan komma på för att vara på den säkra sidan
import bilar är och kommer alltid vara en jobbig fråga. det är relativt vanligt att bilen är stulen och blir såld i ett annat land. har hört väldigt mycke om just såna händelser..

men det behöver inte betyda att alla är det. inte heller just din. men kolla alla papper å ja allt som du kan tänkas kunna kolla upp. så ordnar det sig nog.

priser och sånt på den typen av bilar vet jag ingenting om. så det får nån annan svara på
//mvh Lindberg

Nja det med att den varit ute länge är väl pga många som är oroliga för krisen? Fel årstid?

R.I.P. Michael Jackson!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang