Skum blocket annons? Toyota supra mkiv!

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
15 november 2008 · 2 853 Inlägg

Dawe_A skrev:

mx_3_ skrev:
Mjo verkar lite mysko det här! Men ibland kan man ha tur, som sagt rekommenderar att du bortser från Fet_bil_någon:s inlägg, då det låter lite för mkt reklam aktigt. Om du själv ändå ska regga den så kan du lika gärna importera en själv å vara säker på din sak istället. Bara en resa till england som behövs.

Annars tar du den enkla vägen och köper min som är färdig och klar med allt! wink

Den är grymt snygg.. men har tyvärr bojkottat automatare, iallafall som förstabil!



Hasselstrom skrev:
nyans skillnader i en silvrig bil är absolut inte ovanligt, och som en sa tidigare kan det bero på hur solen ligger på/ olika vinklar, mm..

Dock låter personen oseriös och om du verkligen är intresserad av bilen tycker jag först o främst att du ska åka o kolla på den.

Om säljaren säger att tex, kamremmen är nybytt, lyssna inte på honom.
Kolla upp själv om kamremmen är bytt eller ta förgivet att den är slut..
Samma gäller om den är krockad.. Ta förgivet att den är krockad, mm och fråga dig själv om du vill betala 130tusen för den..

Mjo det är sant.. får se om farsan fått svar på vem som står som ägare osv imorgon ifrån england!


mailade även på denna pjäs:
http://www.blocket.se/vi/18836339.htm?ca=22_s


Edit:   och denna wink  http://www.blocket.se/vi/18943312.htm?ca=22_s

bägge dom 2 verkar på pappret mkt mer trovärdiga..

Sokrates Eliminator
15 november 2008 · 1 441 Inlägg

Dawe_A skrev:
Tjenixen ringde och pratade lite med denna snubben:

http://www.blocket.se/vi/18402026.htm?ca=22_s


tryckte det priset var sjukt lågt för att vara en sådan bil,  skall vara HELT felfri i lack och allt!  Dock oreggad..



han har :  M.O.T pappren ifrån england (bes-papper) , registreringspapper, i detta fallet heter det V5C papper. Han har även Service papper och ett "kvitto" på när han köpte bilen i england.  Han har alltså bott i england och kört rakt in i landet med supran när han flyttade till sverige, som om han vore på "semester" här.  Bilen skall dock vara Tullad, skattad etc..


Dock ville han plötsligt ha  155.000kr om han skulle regga den, men hävdade att det endast kostar ~4500kr att regga den, frågan är varför han tar ~40.000kr för att göra det? Skumt.


Eller som farsan tror, finns det någon speciell skatt  eller så som man måste betala när man reggar in en bil i landet, som privatperson?  Eller tror ni att han är lugn som säljare?


Ett citat ifrån honom:

" har en redig bunt med papper på bilen inkl japanska exportpapper.
bilen är ju engelskreggad för tillfället och all moms, tull o skatt e betald inom EU, med tanke på att den kom från ett icke EU (japan) land så måste man betala alla dessa korkade avgifter och det har jag redan gjort!"

Dock blixtrade han ordentligt när man frågade om personnr över telefon.


Vill vara säker !

MVH David

Luktar skumt lång väg, håll dig ifrån detta fordon, och alla ni andra med!

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Roundcube
15 november 2008 · 801 Inlägg

Man köper inte bil av nån som skrivit in bilmärket där namnet ska stå, det är en princip sak tongue Tycker du ska avvakta lite, och leta runt. dumt att ha bråtttom när det är ett så viktigt inköp, du ska väl ändå inte använda den förän till sommaren?  Peace out!

Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
15 november 2008 · 820 Inlägg

Roundcube skrev:
Man köper inte bil av nån som skrivit in bilmärket där namnet ska stå, det är en princip sak tongue Tycker du ska avvakta lite, och leta runt. dumt att ha bråtttom när det är ett så viktigt inköp, du ska väl ändå inte använda den förän till sommaren?  Peace out!

Helt klart, jag skall inte använda den förens sommaren !    kollar just nu på  Audi s2 / rs2 - BMW e36 m3 och supra mkiv...


Finns inte så många fina s2or ute nu dock..

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M5 3.8 (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
akilik1984
18 november 2008 · 43 Inlägg

Polaren har köpt en av två bilar som den här killen tog in och den e í skit fint skick...
och enligt han så e den andra i minst lika fint skick å han har haft ögonen för SUPRA rätt många år nu....
Och anledningen att han ska ha 155000 för den när den e reggad e la antagligen för att dom ligger i det priset om den e innreggad hmm
Sen undrar jag vem fan av er som skulle gett ut sitt person nummer över telefon lol
Åk å titta på bilen innan du smuts kasstar en så här fin bil i ett forum.

Lite dålig stil om ni frågar mig..

Don't Drink & Drive
Edvinoo Hetast Just Nu!
18 november 2008 · 1 355 Inlägg

ingen som märkt att bilen är såld ==

Inspiration comes standard
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
18 november 2008 · 820 Inlägg

Edvinoo skrev:
ingen som märkt att bilen är såld ==

Bilen är INTE såld.

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M5 3.8 (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
EIGHTYFO Art Director
18 november 2008 · 75 Inlägg

Är annonsen bara borttagen?

Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
18 november 2008 · 820 Inlägg

EIGHTYFO skrev:
Är annonsen bara borttagen?

antagligen eller gått ut.. har fortfarande lite kontakt med honom..

men vi behöver inte disskutera mer i denna tråden på min begäran nu iallfall!

MVH

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW M5 3.8 (1992)
PerraB
18 november 2008 · 45 Inlägg

Är det samma säljare?
http://www.blocket.se/vi/19142174.htm?ca=8_s
Denna ska vara riktigt fin!

Saab 9000 AERO "Individual Aero" (1993)
mx_3_ "Glidare"
18 november 2008 · 254 Inlägg

lelleal skrev:

mx_3_ skrev:

lelleal skrev:
vänta nåra år med att köpa supra för dom kommer bli mkt  billiga alla importterar dom ju :)inte ens häftigt att ha en supra längre de är vardags mat till och med i min lilla stad lidköping,finns vel 4-5 st!

OT :  Nej, det är ju mycket häfftigare att åka golf nuförtiden.... Räkna hur många såna du har i lidköping få se:)

Golfen är en bruks bil!!!!   Ja har en nyalackad urquattro med grupp b vinge och sportqoauttro huv !sen håller ja på och sätter ihop motorn med allt trimm ja köpt.............. bra mkt häftigare än din supra ,urquattro då kan vi börja prata lite riktiga bilar.... tkr du ska ta reda på saker innan du öppnar din mun hädanefter.  roll

BIG OT på den här men: Om du snackar urquattro så snackar du inte ens samma prisläge som min supra, och inte ens samma slags bil, inte direkt så att jag tar åt mig... Nöjd med min bil som den är, konstaterade bara lite snabbt att supran är inte så vanlig ändå, och att det är en cult bil i och med f and f filmerna, sen om man vill köra supra eller urquattro beror ju på vilken personlighet man vill ha... Om du vill tjafsa vidare så kan jag gärna ta en diskution på pm....

Good luck with the buy Dawe_ A

R-S-P
10 december 2008 · 38 Inlägg

hej,

det är mig ni pissluffare pratat om i denna tråden... kolla gärna mina vänner så får ni se nöjda medlemmar som handlat av mig!

sitter o kritiserar div annonser på ett forum... *suck*

Dawe_A är bara en drömmare som har mailat mig ett flertal ggr att han ska ringa mig o lovat när han skulle komma o hämta bilen, helg efter helg!

HAN HAR GJORT EXAKT SAMMA SAK MED NIKEMAN... LOVAT O LOVAT O LOVAAAAAAAT!!!

Tack Nicke, o fet_någon_bil för eran ÄRLIGHET!

kevlar_soul- har du kollat på bilen med tanke på dina antydningar ang lacken??
_lee_jr- kan du ge mig ditt pers nr?? vet du ens vad du talar om gällande skatter etc etc???
jojje- vad f-n din magkänsla säger skiter jag fullständigt i!!!
only_volvo- har bilen varit smälld??? håll dig till din lantistraktor ist!!!
Christians- d e ditt hyvve d e strul med!!
bmx- vad bygger ditt antydande på??? krockad???
hypersonica- lika oseriös som dina race på viared eller vart fan du har dom...
toxtreme- klart att du inte bryr dig om att dölja regg nr med tanke på dina skithögar till bilar!!
Erikaxelsson- har du kollat på bilen?? vad luktar skumt??
cfh- kan jag få ditt pers nr??
rawbin- tack för ditt inlägg
kastell- TACK
Nemi- TACK
Suprajonas- vet du om att din polare Kush har köpt sin av MIG??? kolla den får du se vilket skick den e i!!
Sokrates,Tommy- känner du mig?? folk ska nog hålla sig borta från dig din luffare!

Opelmadness German cars, quality and beyond
10 december 2008 · 8 197 Inlägg

Det är inte direkt smart att kritisera annonser på ett forum, det har jag sagt förut. Nu fick ni se hur det kan gå...
Det finns faktiskt bilar som ÄR fina för ett bra pris.
Hann tyvärr inte se bilen i den omtalade annonsen, men enligt många så var det helt plötsligt många fel på den.. hmm

Angående skiftningar i lack på bilar är det inte alls ovanligt på silverfärgade bilar då jag har en själv. Aldrig krockad eller lagad nånstans. Skiftningar finns det dock beroende på ljus, skuggor mm.

Sen att det finns lika många konstiga köpare som säljare, det kommer man aldrig undan.
Och att det blir dyrare att köpa en redan reggad bil än en oreggad vet väl vem som helst, oavsett hur mycket det kostar att regga själv... Man slipper ju en massa jobb i vilket fall.

Vore det jag som skulle vara intresserad av en importerad bil. t.ex denna så skule jag mycket hellre åka och titta på bilen och prata med säljaren.
Visst det kanske är långt, men tar man mycket av affären per telefon kan missförstånd hända. Sen har jag aldrig hört talas om att fråga efter personnummer när man ska köpa bil.. hmm

Inget illa ment till varken trådskaparen eller säljaren som kom och skrev ur sig det han tyckte.

Det skulle jag med ha gjort om jag blev lika baktalad.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
R-S-P
10 december 2008 · 38 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Det är inte direkt smart att kritisera annonser på ett forum, det har jag sagt förut. Nu fick ni se hur det kan gå...
Det finns faktiskt bilar som ÄR fina för ett bra pris.
Hann tyvärr inte se bilen i den omtalade annonsen, men enligt många så var det helt plötsligt många fel på den.. hmm

Angående skiftningar i lack på bilar är det inte alls ovanligt på silverfärgade bilar då jag har en själv. Aldrig krockad eller lagad nånstans. Skiftningar finns det dock beroende på ljus, skuggor mm.

Sen att det finns lika många konstiga köpare som säljare, det kommer man aldrig undan.
Och att det blir dyrare att köpa en redan reggad bil än en oreggad vet väl vem som helst, oavsett hur mycket det kostar att regga själv... Man slipper ju en massa jobb i vilket fall.

Vore det jag som skulle vara intresserad av en importerad bil. t.ex denna så skule jag mycket hellre åka och titta på bilen och prata med säljaren.
Visst det kanske är långt, men tar man mycket av affären per telefon kan missförstånd hända. Sen har jag aldrig hört talas om att fråga efter personnummer när man ska köpa bil.. hmm

Inget illa ment till varken trådskaparen eller säljaren som kom och skrev ur sig det han tyckte.

Det skulle jag med ha gjort om jag blev lika baktalad.

TACK IRMCHER VECTRA, wink

Bilen är i kanonskick o har nu en ny ägare, som inte trodde sina ögon. han var mer än nöjd!

var bara tvungen att bli av med den då man e pappa igen, så bebiskostnader finns kan jag säga!

Opelmadness German cars, quality and beyond
10 december 2008 · 8 197 Inlägg

R-S-P skrev:
TACK IRMCHER VECTRA, wink

Bilen är i kanonskick o har nu en ny ägare, som inte trodde sina ögon. han var mer än nöjd!

var bara tvungen att bli av med den då man e pappa igen, så bebiskostnader finns kan jag säga!

Ingen fara. smile
Förstår om det blir utgifter, är nybliven farbror och har pratat mycket med brorsan om just ekonomi.
Lycka till med lillen/lillan! big_smile

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
JUSTer
10 december 2008 · 451 Inlägg

En bild på bilen, på blocket är det sista man ska kolla...

Gå alltid efter fakta..!

Kolla bilen
Prata med ägaren över en koppkaffe
Våga ta tid på dig
Sist gå på din magkänsla

Har kollat RSP's bil och tycker den ser mkt bra ut..

phettbengt
10 december 2008 · 36 Inlägg

JUSTer skrev:
En bild på bilen, på blocket är det sista man ska kolla...

Gå alltid efter fakta..!

Kolla bilen
Prata med ägaren över en koppkaffe
Våga ta tid på dig
Sist gå på din magkänsla

Har kollat RSP's bil och tycker den ser mkt bra ut..

Nu har jag inte sett bilen i fråga, men bilden är ju det första man går efter, en skitig bil på bilden talar ju bara om hur ägaren tar hand om bilen.
Vad är det man säger - En bild säger mer en 1000 ord
Det är väl aldrig nån som ser en skrothög och ringer och vill träffas i hopp om att bilen ser bättre ut i verkligheten?
Ser bilen fin ut på bilden, det är ju då man går vidare i köpet.

Ps. R-S-P, detta har inget med din bil att göra, mest allmänt

slyt Chef
10 december 2008 · 41 Inlägg

en skitig bil på bilden talar ju bara om hur ägaren tar hand om bilen.

min bil är oftast skitig ändå tvättas den 1 ggn i veckan på en recond firma betyder det att jag inte tar hand om min bil eller att den används?

phettbengt
10 december 2008 · 36 Inlägg

slyt skrev:
en skitig bil på bilden talar ju bara om hur ägaren tar hand om bilen.

min bil är oftast skitig ändå tvättas den 1 ggn i veckan på en recond firma betyder det att jag inte tar hand om min bil eller att den används?

Men om man ska sälja en bil, sätter man då ut en bild med en skitig bil?
Sen beror det på hur skitig bilen är på bilden, man ser ganska lätt hur ofta en bil tvättas
Jag kör med min bil, men inte faan är den skitig för det, jo för att jag tvättar den så fort jag kommer hem och är väldigt mån om den, trots att det är en vinterbil/slit och släng bil.
Tror nog de flesta backar om de ser en skitig bild på en bil på blocket. Sen kan den vara världens finaste, men det är just grejen att man inte lägger ut en bild på annons om den inte gör rättvisa. Är bilen så fin, jo då vill man nog visa det oxå, eller vill du hellre visa din bil som ett skithög?

slyt Chef
10 december 2008 · 41 Inlägg

Men du kan inte sitta och bedömma hur en bil sköts bara för att den är smustig på ett kort på blocket man kanske bara hade det kortet Det enda som räknas är att själv åka och titta på den Ringa och prata då säger ägaren att den är finast i världen i 9 fall av 10  personligen och det är min åsikt enda som gäller är att själv titta på objektet i verkligheten

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang