crx_jim, Honda crx turbo konventering mm..

crx_jim
9 januari 2009 · 440 Inlägg

haha joo:P mmen vell man verkligen ha det får manb priroritera:*) vill jun ha hyfsat snabb bil till våren:D hehe

jim ..
crx_jim
17 januari 2009 · 440 Inlägg

varit i garaget i dga då några timamr mecka lite med tjejens sen mecka lite med mitt med.. fick lackat lite detaljer till motorn vatten rör fästen mm..  sedan fick jag rengjort den andre lådan som nog skall på.. veer fylld med dynga  höll nog på o skrapa o tvätta i över 2-3timmar. så i morogn ska välellådan med sprayas svart:)   sedan  e palanen att köpa ventilfjäder båge i morogn o riva ner toppen så jag kan lämna den på planing, och ev börja  slipa o rengöra innuti bilen! kommer nog lite bilder i morgon!  mvh jim

jim ..
DalleRacing
17 januari 2009 · 1 738 Inlägg

crx_jim skrev:
varit i garaget i dga då några timamr mecka lite med tjejens sen mecka lite med mitt med.. fick lackat lite detaljer till motorn vatten rör fästen mm..  sedan fick jag rengjort den andre lådan som nog skall på.. veer fylld med dynga  höll nog på o skrapa o tvätta i över 2-3timmar. så i morogn ska välellådan med sprayas svart:)   sedan  e palanen att köpa ventilfjäder båge i morogn o riva ner toppen så jag kan lämna den på planing, och ev börja  slipa o rengöra innuti bilen! kommer nog lite bilder i morgon!  mvh jim

Man ska väll helst inte plana ner en topp till turbo?? jämna till bara eller har jag fel?

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
timmy_r Före detta Uno Raggare
17 januari 2009 · 312 Inlägg

Fy fasen, kommer bli nice detta big_smile

~~-----@ Timmy @-----~~
crx_jim
19 januari 2009 · 440 Inlägg

940RDALLE skrev:

crx_jim skrev:
varit i garaget i dga då några timamr mecka lite med tjejens sen mecka lite med mitt med.. fick lackat lite detaljer till motorn vatten rör fästen mm..  sedan fick jag rengjort den andre lådan som nog skall på.. veer fylld med dynga  höll nog på o skrapa o tvätta i över 2-3timmar. så i morogn ska välellådan med sprayas svart:)   sedan  e palanen att köpa ventilfjäder båge i morogn o riva ner toppen så jag kan lämna den på planing, och ev börja  slipa o rengöra innuti bilen! kommer nog lite bilder i morgon!  mvh jim

Man ska väll helst inte plana ner en topp till turbo?? jämna till bara eller har jag fel?

JA HELT RÄTT BARA RAK PLANA DEN..!


tIMMY_R_     tackar!

jim ..
s12 Nissan Gazelle
19 januari 2009 · 1 460 Inlägg

crx_jim : tjena hoppas att de går bra med ditt crx bygge ?

Nissan Silvia
Lars-P
19 januari 2009 · 427 Inlägg

Märke på kammarna?

Anpassade för turbo?

crx_jim
20 januari 2009 · 440 Inlägg

Lars-P skrev:
Märke på kammarna?

Anpassade för turbo?

hej tror det var nippon cams.. nej vanliga sug.. men snackasde med försäljartna och han sade att den går väldigt bra ihop med turbo...?? mvh jim

jim ..
crx_jim
20 januari 2009 · 440 Inlägg

s12 skrev:
crx_jim : tjena hoppas att de går bra med ditt crx bygge ?

tjo! tackar så mycket:D jo det ska nog bli gott sen:d värsta e ju att få in pengarna till allt:P mvh

jim ..
Static35
20 januari 2009 · 293 Inlägg

följer ditt projekt skoj och se.

crx_jim
20 januari 2009 · 440 Inlägg

Static35 skrev:
följer ditt projekt skoj och se.

tackar så mycket:D

kommer kanske upp någon bild  sen på hur v-lådan ser ut nu när den är nymålad o fin med! ananrs på dagarna händer inget mer är funderar bara då man jobbar heli men t helgen blir det nog o skicka bestllning på delarna som jag sade sen även nog lite meckande hoppas jag påtongue

mvh jim

jim ..
crx_jim
26 januari 2009 · 440 Inlägg

får bli o skjuta upp beställningen på kammar packningar, arp, och allt dte till nästa månad tack vare ekonomin och tackvare att dollarn stigit:( men bli o handla anant denne månad ist:P men grejjorna beställs som sgat nästa månad ist o det ej blir denne:P mvh jim

jim ..
crx_jim
27 januari 2009 · 440 Inlägg

köpte lita annt denna månad då istället:D

*siliconslagar
*slangklämmor
*shortshifter
*oljetempmätare
*nygivare till avgastemp mätaren
*bränsletrycksregulator
*justerbar termostat (så jag ska koppla den till kylarfläckten ist. så jag sj kan ställa in när dne ska starata osv, så ställer jag den lite tidigare så blir dte mindre risk iaf för att bilen ska koka!)
*HKS turbotimer

kommer nog bild i morgon eller nått på grejjorna:D

jim ..
Static35
28 januari 2009 · 293 Inlägg

crx_jim skrev:
köpte lita annt denna månad då istället:D

*siliconslagar
*slangklämmor
*shortshifter
*oljetempmätare
*nygivare till avgastemp mätaren
*bränsletrycksregulator
*justerbar termostat (så jag ska koppla den till kylarfläckten ist. så jag sj kan ställa in när dne ska starata osv, så ställer jag den lite tidigare så blir dte mindre risk iaf för att bilen ska koka!)
*HKS turbotimer

kommer nog bild i morgon eller nått på grejjorna:D

och här har vi en person som har fast jobb och har gott om pengar wink ^^^ big_smile hur går det för dig fast limad skruv i handen eller?

Twins Twins Bil & Plåt
28 januari 2009 · 2 577 Inlägg

ser fna skitnice ut big_smilebig_smilebig_smileD:D

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
TurbOla Reservdansk
28 januari 2009 · 6 271 Inlägg

Du är för dålig på det här med bilder tycker jag. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Static35
28 januari 2009 · 293 Inlägg

TurbOla skrev:
Du är för dålig på det här med bilder tycker jag. wink

då är vi 2 smile

crx_jim
28 januari 2009 · 440 Inlägg

Static35 skrev:

TurbOla skrev:
Du är för dålig på det här med bilder tycker jag. wink

då är vi 2 smile

haha:D kommer nog bli bras.. sorry men dem senaste helgerna har vi mecvkat med flickas crx.. d-för ej hänt jätte mycket med min.. grejjorna som e beställds kommer detmesta i dag:) så bilde rkommer det i kväll på grejjorna osv:D  blir ju svårt när garaget ej e hemma och man måste låna mammas bil elelr ta buss d-för händer det ej så mycket på vardagarna tyvär... men builderna komemr uppp i kväll är dte tänkt:D

jim ..
crx_jim
28 januari 2009 · 440 Inlägg

Static35 skrev:

crx_jim skrev:
köpte lita annt denna månad då istället:D

*siliconslagar
*slangklämmor
*shortshifter
*oljetempmätare
*nygivare till avgastemp mätaren
*bränsletrycksregulator
*justerbar termostat (så jag ska koppla den till kylarfläckten ist. så jag sj kan ställa in när dne ska starata osv, så ställer jag den lite tidigare så blir dte mindre risk iaf för att bilen ska koka!)
*HKS turbotimer

kommer nog bild i morgon eller nått på grejjorna:D

och här har vi en person som har fast jobb och har gott om pengar wink ^^^ big_smile hur går det för dig fast limad skruv i handen eller?

fast jobb tyvär inte:/ hehe men till i  april ut iaf.. sen hoppas man på fast efterdet:D isf komme rdet ev göras mer med bilen:D hehe,,, gott om pengar har jag inte. men man prioriterar bilen som nummer 1big_smile

jim ..
crx_jim
29 januari 2009 · 440 Inlägg

nu ska ni får bilder:D fick ett av paketen i dag! det var:





https://www1.garaget.org/gallery/archive/68642/555965_dol97e.jpg
lite slangklömmor till mina silicon slangar dåbig_smile





https://www1.garaget.org/gallery/archive/68642/555968_enlpdz.jpg
även justerbart till kylar fläkten:D


Sedan i kväll  körde vi till örkelljunga och köpte en HKS turbo timer:D


https://www1.garaget.org/gallery/archive/68642/555970_hkgx2u.jpg
Turbo timern dåbig_smile

åkte även sedan till halmstad där detta inhandlades:D...




https://www1.garaget.org/gallery/archive/68642/555971_6m75gy.jpg
remhjul i alu:)




https://www1.garaget.org/gallery/archive/68642/555972_2f5x5s.jpg
även lite små grejjor i en back:D




https://www1.garaget.org/gallery/archive/68642/555974_7htnks.jpg
och så sj:a tuben med dåbig_smile


vad tror ni om detta:Dbig_smile nu fikc ni in lite bilder med:d hehe

jim ..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang