Trimma VW GOLF 1.6 16v, tips sökes

Razer911
13 november 2008 · 20 Inlägg

Tjena, nu är det så att lillbrorsan har skaffat sig en VW Golf 1,6 16V (DOHC) -02. Och som ni vet så vill ju alla små pojkar höja effekten på sin bil, alltså är det någon som har några tips om hur han kan höja effekten på golfen utan att lägga ut sådär jätte mkt pengar? konat sportlufilter går inte ens att få dit med tanke på att luffiltret sitter i motorkåpan så lite tips där också?

Personligen så kommer jag inte på något fastän jag är mekaniker ock håller på och trimmar en M3:a så jag skäms lite roll

Tackar för svar!

Senast redigerat av Razer911 (13 november 2008)

BMW M3 Turbo "The Blue Deamon" (1996)
baltis
13 november 2008 · 1 948 Inlägg

inte ett skit går att göra utan att lägga ut massvis med pengar och ska man göra det e det lika bra att sälja bilen och köpa en 1,8t istället... så säg åt honom att köra med bilen som den e nu och spara pengarna till en framtida bil istället.

DiamantSchwarz
13 november 2008 · 73 Inlägg

Töm den på all onödvändig vikt, där har du det billigaste "trimm" tipset.

BMW 535i "Turbocharged" (1988)
MeloveGolf Vw trimmare
13 november 2008 · 2 995 Inlägg

baltis skrev:
inte ett skit går att göra utan att lägga ut massvis med pengar och ska man göra det e det lika bra att sälja bilen och köpa en 1,8t istället... så säg åt honom att köra med bilen som den e nu och spara pengarna till en framtida bil istället.

bra svarat...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
engolf
13 november 2008 · 3 235 Inlägg

Inte så mycket vikt att spara på Golf IV.
hade en själv, och enligt reg.papper låg vikten på ca 1040 kg.
Man kan självklart slänga baksäte, reservhjul,domkraft, verktyg, gummimattor och annat smått, men det ger nog inte så mycket.
Men man kan ju gå över till det extrema (och dyra): sidorutor och bakrutan i plexi, ut med all inredning, bort med underredsmassa, borra hål i innerplåten, slänga den stora kupeviften, bort med abs, huv i karbon mm.