Vad tycker ni om nakenbilder?

volvoentusiasten
9 september 2009 · 4 005 Inlägg

Ang tjejer på mässor och deras vilja att synas på bilar.

Nu har jag inte direkt pratat med alla tjejer som står vid bilar på mässorna men de jag har pratat med har ju inte direkt varit så intresserade eller kunniga om bilen de står vid. Så varför står de där?
Bara för att hamna på bild?

Väldigt märklig företeelse. De som kommer dit är ju oftast bilintresserade och vill ju ta bilder på bilen...
Jag skulle ta kort på en fet bil på älvsjömässan för något år sedan så stod det en tjej där. Vinkade lite åt henne att flytta på sig varpå hon blev asförbannad och slängde ner sitt häfte hon hade i handen och gick iväg med hårda steg.... whaaat?

Kan det vara så att de står där för att de inte får något modellkontrakt och att detta är någon form av gratis marknadsföring..... (för sin egen kropp? eeh..)

Jao... märklig företeelse.

Volvobrud83 The one and only ;) Take it or live it :P
9 september 2009 · 327 Inlägg

Är fullkomligt enig i vad föregående skrivare har sagt, och inte detta bara för att jag själv är tjej utan öfr går man på en bilmässa så är det för att se snygga och sexy bilar inte lättklädda tjejer som kråmar sig och bara är i vägen.

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
ZonaX Svetsare
9 september 2009 · 3 150 Inlägg

Volvobrud83 skrev:
Är fullkomligt enig i vad föregående skrivare har sagt, och inte detta bara för att jag själv är tjej utan öfr går man på en bilmässa så är det för att se snygga och sexy bilar inte lättklädda tjejer som kråmar sig och bara är i vägen.

Mm, men brudarna kompletterar ju mässbesöket.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
FireTraXX DFFL
9 september 2009 · 9 020 Inlägg

Snygga tjejer är kanon.
Fula tjejer bestraffas med döden.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
kalle_kalle
9 september 2009 · 2 914 Inlägg

FireTraXX skrev:
Snygga tjejer är kanon.
Fula tjejer bestraffas med döden.

haha om dom är fula... okej då ska man inte "agera som modell", helt rätt, även om det skulle såra tjejen att berätta det,

men om dom är fula och bilintresserade (intresserad av bilen och inte är intresserad av att hamna på bild) och vill lära sig / kan. Så är det intressant än en skitsnygg tjej som är som linuslinje beskrev, om man säger åt dom blir dom asförbannade, dom är VERKLIGEN inte bra förutom på bild, om ens då om man vet hur hon är,

caromania Forummoderator
9 september 2009 · 9 296 Inlägg

Arradin skrev:
Jag har inte sett en enda naken tjej på varken garaget eller Bilmässor.

Jag har inte sett en enda naken tjej -punkt. hmm

sad

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
FireTraXX DFFL
9 september 2009 · 9 020 Inlägg

caromania skrev:

Arradin skrev:
Jag har inte sett en enda naken tjej på varken garaget eller Bilmässor.

Jag har inte sett en enda naken tjej -punkt. hmm

sad

NSFW, small children or your mom...

Nu har du. big_smile

Senast redigerat av FireTraXX (9 september 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
-Mackan- Fire And Silk
9 september 2009 · 2 254 Inlägg

FireTraXX skrev:

caromania skrev:

Arradin skrev:
Jag har inte sett en enda naken tjej på varken garaget eller Bilmässor.

Jag har inte sett en enda naken tjej -punkt. hmm

sad

http://www.youngochicks.com/errotica-ar … 7877/1.jpg

Nu har du. big_smile

NSFW varning på denne eller? wink

Senast redigerat av -Mackan- (9 september 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
FireTraXX DFFL
9 september 2009 · 9 020 Inlägg

-Mackan- skrev:

FireTraXX skrev:

caromania skrev:

Jag har inte sett en enda naken tjej -punkt. hmm

sad

http://www.youngochicks.com/errotica-ar … 7877/1.jpg

Nu har du. big_smile

NSFW varning på denne eller? wink

Jepp smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
10 september 2009 · 661 Inlägg

Jag skall lägga upp mig halvnaken, styla mitt hår som Brad Pitt i troja sola som fan och träna o ligga o streta på motorhuven. Jag tror alla kommer gilla det, o de som inte gör det kommer inte undgå napalmdöden.

För övrigt anser jag att halvnaket o helnaket med snygga damer vid bilen är okej om man även får se bara bilen på någon bild...och ja damen med på en annan och sen tillsammans lär dte ju bli en perfekt symbios.

The emperor commands

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Urkas Kräsen grafiker
10 september 2009 · 1 775 Inlägg

Bilar och nakna tjejer hör inte ihop. Killar som tycker att det faktiskt gör det är bara för kåt för sitt eget bästa.

Whine whine!
Patarei
10 september 2009 · 129 Inlägg

Så länge bilderna är hyfsat bilrelaterade och smakfulla så anser jag det vara helt ok. Så som dessa bilder

http://www.ahooga-graphics.com/upload9/auto3.jpg
http://www.ahooga-graphics.com/upload9/legs.jpg
http://www.ahooga-graphics.com/upload10/broke_down.jpg
http://www.ahooga-graphics.com/upload10/help_me.jpg

Men rena modellbilder och likn finns det väl bättre lämpade siter för.

xXchamXx94 Studerande
10 september 2009 · 727 Inlägg

Patarei skrev:
Så länge bilderna är hyfsat bilrelaterade och smakfulla så anser jag det vara helt ok. Så som dessa bilder

http://www.ahooga-graphics.com/upload9/auto3.jpg
http://www.ahooga-graphics.com/upload9/legs.jpg
http://www.ahooga-graphics.com/upload10/broke_down.jpg
http://www.ahooga-graphics.com/upload10/help_me.jpg

Men rena modellbilder och likn finns det väl bättre lämpade siter för.

Vad är det här för gamla bilder?tongue

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
Patarei
11 september 2009 · 129 Inlägg

Fina gamla lätterotiska bilder ifrån 20-30 talet smile

pnorberg
11 september 2009 ·

Nakna/halvnakna tjejer, javisst.
Snygga bilar, javvist.

Nakna/halvnakna tjejer + snygga bilar = dålig blandning
Man kan inte blanda två sexiga saker med varandra wink
Likaväl får jag rysningar när jag ser någon tråla på huven, tänk på bucklor! repor! bara fettfläckar! brrr... stackars bil som ska få utsättas för sådana sexuella övergrepp. sad

Edit: Det som Patarei länkade till är smakfullt. Förutom den sista..

Edit2: Det jag tycker är riktigt patetiskt är de som lägger upp bilder på sina tjejer poserande vid deras bilar. Det är som att folk försöker visa upp sina "troféer" vilket gör mig spyfärdig. Det typiska manliga macho stilen och min tanke är så här:
Den här killen måste se patetiskt förjävlig ut då han verkligen måste visa upp tjejen han lyckats plocka upp på grund av bilen. lol

Senast redigerat av pnorberg (11 september 2009)

expan
12 september 2009 · 28 Inlägg

Faktiskt spelar det mig ingen roll överhuvudtaget, folk får väl posera nakna/halvnakna vid sina bilar hur mycket dom vill.. Är det en skunk som ställt upp på modelljobbet så är det ju bara att klicka vidare till nästa bild där man förhoppningsvis endast ser bilen...

En sak jag dock stör mig på är alla snubbar härinne på garaget som gärna skriver en sväng till "Söta_fia89" som har en rostig gammal jävla jetta, och slänger kommentarer såsom "Mycket fin bil!! Har du några planer med denna kanske? Ska bli kul att se i framtiden! ps. mycket fina skinkor" medans en fet gammal mekaniker i norrland med precis likadan bil, dock inte i närheten av samma skinkor, inte får en enda kommentar..
Om någon vågar påstå att detta inte stämmer så är det ju bara att klicka in på en tjejs profil och titta. Det framgår ganska fort. smile

Senast redigerat av expan (12 september 2009)

Allt som oftast är det som det är, men när det inte är som det är, är det fortfarande som det är.
Roundcube
12 september 2009 · 801 Inlägg

åh nej.. moralpanik... kvinnorna får väl göra vad som helst med sina kroppar, så länge dem själva vill?

men men.. jag har haft fel förr.

F_Miller Bärgarinnan!
14 september 2009 · 81 Inlägg

pUs skrev:

F_Miller skrev:
En tråd som säkert varit uppe tidigare.

Men är det inte nån mer som funderar på varför (mestadels) tjejer ska lägga upp nakenbilder på sig själva? Är det för att få uppmärksamhet eller vad handlar det om? Dom enda modellerna som ska ställa upp här är väl våra bilar? Jag förstår självklart att man kanske vill ha en bild på sig själv och sin bil tillsammans. Men kan man inte ta på sig lite kläder då? Jag slår vad om att bilden blir bra iallafall.
Jag blir så trött när jag ser en riktigt snygg bil som jag blir intresserad av och vill kolla på, men det första min blick möter är en halvnaken brud... hmm :S


Så om jag vill att fler ska se min bil så kan jag ju ta och lägga mig naken på huven. Nej.. jag vill hellere att min bil är i centrum och inte jag.
Jag tror att dom här tjejerna som gör så duger lika bra med kläder på också!
Det var bara några tankar.

Vad tycker ni?

Jag tror att tjejerna som "lägger upp nakenbilder" (hur många det nu är? känns väl inte så överdrivet vanligt?) gör det av precis samma skäl som du har en bild på dig själv som avatar. Känns inte som det är nakenhet eller inte som frågan handlar om.

Du vill uppenbarligen att andra ska se dig, varför? Det kan naturligtvis bara du själv svara på.

jag har en avatar med bild på mig själv så dom jag pratar med på g.org kan få en bild av hur personen ser ut. hur viktigt det är vet jag inte, men skulle man se bilen på en bilträff eller liknande så kanske man känner igen ägaren där någonstans..

Volvo V70 "Räser70" (1998)
Volvo S60 2,4 T "Äss äxx tin" (2001)
monsterman
14 september 2009 · 63 Inlägg

Det är väl mest synd när unga tjejer utnyttjas och lägger upp bilder eller skickar bilder på sig själva som sedan sprids hmm Men när det är modeller så är det väl okej, men tråkigt när fokuset ändras från sitt huvudmål till bruden i fråga.

Soil
14 september 2009 · 108 Inlägg

bara det är snygga tjejer funkar det ju. sen finns det ju oftast någon bild med bara bilen också.

de flesta tjejerna här har ju volvo och då fattar de ju att vi inte vill se så mycket av skiten wink

don't cry just suck
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang