Robert Uhrs 9-3GT-RSS

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
20 november 2008 · 839 Inlägg

Antar att rätt många undrat vad som hände med den.
Många saker har kommit ivägen för bygget, som tex pengar, arbete, privatliv och som en del känner till även flytten till borlänge.

Nu har bygget tagit en nystart och är i full gång igen!
Bilen beräknas bli klar runt årsskiftet.
Robert har nu intervjuats av Norrköpings Tidningar om bilen och reportaget hittar ni HÄR!

Robert och bilen håller hus här på garaget under nicket Robert@
Ta er en titt och släng en kommentar.

2009 kommer bli grymt!

Ingående fakta om bilen
Bilen är den enda av sitt slag i Sverige, med en rörram byggd för framhjulsdrift av Bertans Racecars.
Karrossen är helt i glasfiber och är avgjuten från en Saab 9-3 SS.
Ram och karross ståendes på hjulen väger tillsammans ca 350kg. Totalvikten beräknas till 650-750kg!

Motorn är i grund och botten samma som användes i den svarta leksaken som härjade på strippen 00-06.
Den körde 10.41 @ 230km/h, även den framhjulsdriven!
Effekten beräknas hamna på ca 550-650hk.
Växellådan som kommer att användas i år är även den från gamla svarta bilen, en sex-växlad rakskuren H-låda från Quaife.

Bara för att visa vilken vikt kontra effekt bilen har så kan man jämföra med exempelvis min Corsa, som väger ca 1000kg och har 460hk. För att få samma vikt/effekt på Roberts bil skulle den behöva ha 220hk... Det säger en hel del om hur den kommer att gå på strippen.

Film

BYGGFILM DEL 1.

Senast redigerat av UhrJr (14 januari 2009)

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
KimVsWorld Mästare
20 november 2008 · 2 947 Inlägg

En Saab på Strippen, Det är en syn!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
FireTraXX DFFL
20 november 2008 · 9 020 Inlägg
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
KimVsWorld Mästare
20 november 2008 · 2 947 Inlägg

FireTraXX skrev:
http://www.garaget.org/blog.php

Har du alltid den länken tillhands?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
FireTraXX DFFL
20 november 2008 · 9 020 Inlägg

KimVsWorld skrev:

FireTraXX skrev:
http://www.garaget.org/blog.php

Har du alltid den länken tillhands?

Kan man nästan tro.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
camaro67 Meister
20 november 2008 · 6 763 Inlägg

FireTraXX skrev:

KimVsWorld skrev:

FireTraXX skrev:
http://www.garaget.org/blog.php

Har du alltid den länken tillhands?

Kan man nästan tro.

Och du har rätt åxo. Varför kan folk inte bara skriva i en blogg eller vad man nu vill.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
20 november 2008 · 839 Inlägg

camaro67 skrev:

FireTraXX skrev:

KimVsWorld skrev:
Har du alltid den länken tillhands?

Kan man nästan tro.

Och du har rätt åxo. Varför kan folk inte bara skriva i en blogg eller vad man nu vill.

Du kan rikta inlägget till mig direkt om du har något du vill säga mig...

Anledningen till att jag gjorde en egen tråd om detta var för att många undrat över vad som hänt med bilen som lovades bli klar till 2007.
Intresset bland bilfolket är väl inte riktigt som det har varit kanske...roll

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
camaro67 Meister
20 november 2008 · 6 763 Inlägg

UhrJr skrev:

camaro67 skrev:

FireTraXX skrev:

Kan man nästan tro.

Och du har rätt åxo. Varför kan folk inte bara skriva i en blogg eller vad man nu vill.

Du kan rikta inlägget till mig direkt om du har något du vill säga mig...

Anledningen till att jag gjorde en egen tråd om detta var för att många undrat över vad som hänt med bilen som lovades bli klar till 2007.
Intresset bland bilfolket är väl inte riktigt som det har varit kanske...roll

Jag riktar de inte bara till dig utan till dig och alla andra som lägger upp sånt här. Kan man inte bara skicka ett pm till de som har frågat isåfall?

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Epitaph
20 november 2008 · 835 Inlägg

Äh, mer intressant me sånt här än "vad kan jag få ur för effekt ut min 240 med de här grejerna"-trådarna smile Och det säger jag inte bara för att jag kör Saab.

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
20 november 2008 · 839 Inlägg

camaro67 skrev:

UhrJr skrev:

camaro67 skrev:

Och du har rätt åxo. Varför kan folk inte bara skriva i en blogg eller vad man nu vill.

Du kan rikta inlägget till mig direkt om du har något du vill säga mig...

Anledningen till att jag gjorde en egen tråd om detta var för att många undrat över vad som hänt med bilen som lovades bli klar till 2007.
Intresset bland bilfolket är väl inte riktigt som det har varit kanske...roll

Jag riktar de inte bara till dig utan till dig och alla andra som lägger upp sånt här. Kan man inte bara skicka ett pm till de som har frågat isåfall?

Varför då? Det är ju ändå ett allmänt forum.. Är du inte intresserad så tittar du ju inte.. Ser inte riktigt vad som är problemet? Är för att jag är "delaktig" i projektet som det känns så jobbigt att jag startade en tråd?
Hade det kännts bättre om kolfiber-Klasse från fagersta gjort tråden?

rollroll

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
KimVsWorld Mästare
20 november 2008 · 2 947 Inlägg

Förresten tycker jag inte att det var något fel på den här tråden, Dem som har skrivit har ju uppenbarligen inget intresse för detta projektet men det finns säkert några/någon som har det och då är ju denna tråden väldigt bra.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
camaro67 Meister
20 november 2008 · 6 763 Inlägg

UhrJr skrev:

camaro67 skrev:

UhrJr skrev:

Du kan rikta inlägget till mig direkt om du har något du vill säga mig...

Anledningen till att jag gjorde en egen tråd om detta var för att många undrat över vad som hänt med bilen som lovades bli klar till 2007.
Intresset bland bilfolket är väl inte riktigt som det har varit kanske...roll

Jag riktar de inte bara till dig utan till dig och alla andra som lägger upp sånt här. Kan man inte bara skicka ett pm till de som har frågat isåfall?

Varför då? Det är ju ändå ett allmänt forum.. Är du inte intresserad så tittar du ju inte.. Ser inte riktigt vad som är problemet? Är för att jag är "delaktig" i projektet som det känns så jobbigt att jag startade en tråd?
Hade det kännts bättre om kolfiber-Klasse från fagersta gjort tråden?

rollroll

Hade du lagt upp de som en projekttråd med bilder m.m så hade jag inte sagt något. Men de är liksom inget innehåll som ger någonting. Men lägg upp bilder så säger jag ingenting

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
FreddeK
20 november 2008 ·

Bara säga åt den andre uhr som fiskar hela dagarna att hjälpa till lite! Helt klart en intressant tråd.

Sen skrev jag en blogg för längesedan om någon är nyfiken: http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=39597

Senast redigerat av Freddeponken (20 november 2008)

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
20 november 2008 · 839 Inlägg

camaro67 skrev:

UhrJr skrev:

camaro67 skrev:

Jag riktar de inte bara till dig utan till dig och alla andra som lägger upp sånt här. Kan man inte bara skicka ett pm till de som har frågat isåfall?

Varför då? Det är ju ändå ett allmänt forum.. Är du inte intresserad så tittar du ju inte.. Ser inte riktigt vad som är problemet? Är för att jag är "delaktig" i projektet som det känns så jobbigt att jag startade en tråd?
Hade det kännts bättre om kolfiber-Klasse från fagersta gjort tråden?

rollroll

Hade du lagt upp de som en projekttråd med bilder m.m så hade jag inte sagt något. Men de är liksom inget innehåll som ger någonting. Men lägg upp bilder så säger jag ingenting

What the...? Vad gör bilder för skillnad? Du har ju tonvis med bilder i båda länkarna...
Det är ingen projekttråd, det är en enkel upplysningstråd för de som undrar vad fasen som hände med projektet... Du är ju uppenbarligen inte särskilt intresserad, så kolla inte då, tråden är inte ämnad för dig..

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Gizmojohan
20 november 2008 · 3 295 Inlägg

Jag är intresserad av som som kommer hända, lägg gärna upp lite bilder i den här tråden isåfall. Keep us updated! big_smile

pita_
20 november 2008 · 6 Inlägg

Kommer bli riktigt fint! Förstår inte varför folk som klankar ner på denna tråd ens läser den..?


Den svenska avundsjukan.

VictorW Medlem 34530
20 november 2008 · 908 Inlägg

Jag är intresserad och hoppas du/ni kommer att uppdatera denna tråd om vad som händer big_smile

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
camaro67 Meister
20 november 2008 · 6 763 Inlägg

UhrJr skrev:

camaro67 skrev:

UhrJr skrev:

Varför då? Det är ju ändå ett allmänt forum.. Är du inte intresserad så tittar du ju inte.. Ser inte riktigt vad som är problemet? Är för att jag är "delaktig" i projektet som det känns så jobbigt att jag startade en tråd?
Hade det kännts bättre om kolfiber-Klasse från fagersta gjort tråden?

rollroll

Hade du lagt upp de som en projekttråd med bilder m.m så hade jag inte sagt något. Men de är liksom inget innehåll som ger någonting. Men lägg upp bilder så säger jag ingenting

What the...? Vad gör bilder för skillnad? Du har ju tonvis med bilder i båda länkarna...
Det är ingen projekttråd, det är en enkel upplysningstråd för de som undrar vad fasen som hände med projektet... Du är ju uppenbarligen inte särskilt intresserad, så kolla inte då, tråden är inte ämnad för dig..

Aja jag skiter i de. Jag tycker inte att jag blev direkt jätte upplyst direkt. Men nu får man väll se en ball saab på strippen i sommar big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
20 november 2008 · 839 Inlägg

VictorW skrev:
Jag är intresserad och hoppas du/ni kommer att uppdatera denna tråd om vad som händer big_smile

// Victor

Lita på det. så fort Bertan är färdig med sin bit (rörbyggandet etc.) så tar vi över den och gör färdigt allt. Och då ska det videodokumenteras. wink

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
camaro67 Meister
20 november 2008 · 6 763 Inlägg

pita_ skrev:
Kommer bli riktigt fint! Förstår inte varför folk som klankar ner på denna tråd ens läser den..?


Den svenska avundsjukan.

Jag är såå avundsjuk på att han lägger upp en tråd och berättar att en annan kille ska bygga klart sin bil till nästa sommar..

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang