Robert Uhrs 9-3GT-RSS

Ekis!
5 januari 2009 · 1 210 Inlägg

Nice! är de plåt inner dörrar med glasfiber utan på?? svårt att se på filmen... tongue
Sen hur går de för dom utflyttade "peking" borna nu då när dom har kommit till kyla och snö! big_smile tongue dom har väll glömt bort hur vintern va wink hehe

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
5 januari 2009 · 839 Inlägg

Ekis! skrev:
Nice! är de plåt inner dörrar med glasfiber utan på?? svårt att se på filmen... tongue
Sen hur går de för dom utflyttade "peking" borna nu då när dom har kommit till kyla och snö! big_smile tongue dom har väll glömt bort hur vintern va wink hehe

Nej nej. Glasfiber rakt igenom!

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Ekis!
6 januari 2009 · 1 210 Inlägg

topp! big_smile som de ska vara då fast kolfiber hade varit coolt men dyrt.. jaja hur som hellst snyggt blir de och lätt tongue

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
7 januari 2009 · 839 Inlägg

Ekis! skrev:
topp! big_smile som de ska vara då fast kolfiber hade varit coolt men dyrt.. jaja hur som hellst snyggt blir de och lätt tongue

den hade vägt ~20kg mindre med kolfiber och kostat typ 200.000 till. you choose wink


Här har ni en omgjord film med bättre kvalité!
http://vimeo.com/2737936

Senast redigerat av UhrJr (7 januari 2009)

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
skalmanen
7 januari 2009 · 354 Inlägg

UhrJr skrev:

Ekis! skrev:
topp! big_smile som de ska vara då fast kolfiber hade varit coolt men dyrt.. jaja hur som hellst snyggt blir de och lätt tongue

den hade vägt ~20kg mindre med kolfiber och kostat typ 200.000 till. you choose wink


Här har ni en omgjord film med bättre kvalité!
http://vimeo.com/2737936

Helt sinnessjukt tongue .. F-n jag vill inte köra i eran klass till sommaren haha

VictorW Medlem 34530
7 januari 2009 · 908 Inlägg

då är ni igång.  har ni någon tidsplan på när allt måste vara ihopmonterat, så ni hinner trimma in allt till säsongsstarten smile

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
7 januari 2009 · 839 Inlägg

VictorW skrev:
då är ni igång.  har ni någon tidsplan på när allt måste vara ihopmonterat, så ni hinner trimma in allt till säsongsstarten smile

// Victor

Bilen kommer inte vara klar innan säsongen börjar, vi måste ju köra bilen på en riktig bana och ställa in chassiet osv.
Därimot lovar jag att den är körklar innan säsongen wink

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
8 januari 2009 · 839 Inlägg

Jag har uppdaterat första inlägget med lite bakgrundsfakta och kommer i fortsättningen placera filmer där smile

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
VictorW Medlem 34530
8 januari 2009 · 908 Inlägg

UhrJr skrev:

VictorW skrev:
då är ni igång.  har ni någon tidsplan på när allt måste vara ihopmonterat, så ni hinner trimma in allt till säsongsstarten smile

// Victor

Bilen kommer inte vara klar innan säsongen börjar, vi måste ju köra bilen på en riktig bana och ställa in chassiet osv.
Därimot lovar jag att den är körklar innan säsongen wink

he he okej då, tycker det är kul att det äntligen händer lite. Hoppas bara den svarar upp till alla förväntningar när den är klar wink Vad kommer Robban att köra med för dimension på hjulen? tror inte det stod någonstans smile

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
torpis Forummoderator
8 januari 2009 · 10 572 Inlägg

UhrJr skrev:
Bara för att visa vilken vikt kontra effekt bilen har....

En Bugatti Veyron skulle behöva trimmas till strax över 2000hk för att ha samma effekt/vikt förhållande om vi räknar med drivlineförluster...

hyffsat bra med mos...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
8 januari 2009 · 839 Inlägg

VictorW skrev:
Vad kommer Robban att köra med för dimension på hjulen? tror inte det stod någonstans smile
Victor

Bra fråga!
Däcken har vi, men inga hjul än. Kommer dock inte ihåg dimensionen.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
8 januari 2009 · 839 Inlägg

torpis skrev:

UhrJr skrev:
Bara för att visa vilken vikt kontra effekt bilen har....

En Bugatti Veyron skulle behöva trimmas till strax över 2000hk för att ha samma effekt/vikt förhållande om vi räknar med drivlineförluster...

hyffsat bra med mos...

Se där!
Visserligen är bugattin tuffare. Den har ju en vinge som åker upp när man bromsar, Robban har ju bara fallskärm lol

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
torpis Forummoderator
9 januari 2009 · 10 572 Inlägg

UhrJr skrev:

torpis skrev:

UhrJr skrev:
Bara för att visa vilken vikt kontra effekt bilen har....

En Bugatti Veyron skulle behöva trimmas till strax över 2000hk för att ha samma effekt/vikt förhållande om vi räknar med drivlineförluster...

hyffsat bra med mos...

Se där!
Visserligen är bugattin tuffare. Den har ju en vinge som åker upp när man bromsar, Robban har ju bara fallskärm lol

Stanna efter varje kurva packa ihop skärmen sen dra vidare och ändå vara snabbast runt banan wink

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Thaien
7 februari 2009 · 933 Inlägg

Hur går det?

BMW M5 (1999)
Spiike
7 februari 2009 · 1 196 Inlägg

längtar tills att få se den här klar tongue

_Fredrik
7 februari 2009 · 2 788 Inlägg

Riktigt, riktigt grymt projekt...lycka till med allting smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
8 februari 2009 · 839 Inlägg

martincool skrev:
Hur går det?

Det har varit mycket annat just nu, så bygget har pausats lite grann. finns ingen anledning till stress just nu wink.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
12 februari 2009 · 839 Inlägg

Lite information!

Jag har flyttat ner till norrköping nu vilket betyder att filmning av bygget blir svårt.
Dock ska jag framöver försöka åka upp och få igång Robban så man kan få lite nya klipp iaf.

Det som väntar nu är igentligen bara allt "inne i bilen" som paneler, dra kabelhärva, stol, dra ledningar till bromssystem, sprinklersystem, fästa fallskärm mm. Sen ska allt demonteras och skickas på lackning, därefter monteras ihop igen. Känner jag Robban så fixar han allt det där på ett fingerknäpp cool

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
12 februari 2009 · 839 Inlägg

og900turbo skrev:

UhrJr skrev:
Lite information!

Jag har flyttat ner till norrköping nu vilket betyder att filmning av bygget blir svårt.
Dock ska jag framöver försöka åka upp och få igång Robban så man kan få lite nya klipp iaf.

Det som väntar nu är igentligen bara allt "inne i bilen" som paneler, dra kabelhärva, stol, dra ledningar till bromssystem, sprinklersystem, fästa fallskärm mm. Sen ska allt demonteras och skickas på lackning, därefter monteras ihop igen. Känner jag Robban så fixar han allt det där på ett fingerknäpp cool

haha jag som trodde ni va bröder ^^

Jamen det är vi, men det betyder inte att jag känner honom väl wink..
Skum kille det där vet du lol

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Evil_Genius_Garage *Gysot*
12 februari 2009 · 472 Inlägg

Grymt bygge..Ska bli nice att se den "In Action"

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang