Nissan GTR VS Toyota Supra Mk4

NorrmaN_Racing Olofström , Blekinge
26 november 2008 · 211 Inlägg

Dawe_A skrev:
Edit:   om man köper en automat supra.. är det bara att "hänga" på en 6spd låda "bolt on" eller är det massvis med krabb ?

Oh nej det är ju massor av grejer som behövs bytas.. Pedaler, boxar te.x

Nissan Cherry Turbo "Sleeper" (1985)
Rinnegan Malleus Malificarum
26 november 2008 · 2 401 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Du överskattade just Supran för lådorna kommer rasa vid 1000hk om dem är helt original.
Hur mycket delar är egentligen från Toyota i motorn med 2500hk? wink

Ryan Woon's gatlegala Supra. 1600rwhp och kör mitten - låga 8'or med orginal låda + shiftkit. smile Där rök din teori än en gång.

Och dessutom så finns ju Coppar Celican hos Titanmotorsports med runt 2400häst, och fortfarande en 2JZ motor, bara förfinad.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
26 november 2008 · 820 Inlägg

NorrmaN_Racing skrev:

Dawe_A skrev:
Edit:   om man köper en automat supra.. är det bara att "hänga" på en 6spd låda "bolt on" eller är det massvis med krabb ?

Oh nej det är ju massor av grejer som behövs bytas.. Pedaler, boxar te.x

just det smile  Rätt självklart när man tänker efter

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M5 3.8 (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
Pikey
26 november 2008 · 2 283 Inlägg

Hardjim skrev:

Dawe_A skrev:

Hardjim skrev:
Supran som är högt överskattad är faktiskt snyggare, men GTR en är ju helt klart riktigt rå.

Tycker faktiskt inte att supran är överskattad någonstans... det är en Extremt potent bil som är grymt snygg.  Inte många bilar vars manuella låda pallar över 1000hk på gatan, blocket är ju i princip skottsäkert också..   Finns ju en  2jz gte motor som bänkats till 2500Hk.   Hittar inte filmen nu dock.  (finns på youtube)


Tror inte det finns någon bil som slår supran i samma "klassning". Eller har jag fel?

Ja, du. Grymt överpris på Supra om du jämför med andra bilar från den tiden med samma eller snarlik prestanda.

Jo men sen ska den se bra ut med smile

R.I.P. Michael Jackson!
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
26 november 2008 · 820 Inlägg

Pikey skrev:

Hardjim skrev:

Dawe_A skrev:
Tycker faktiskt inte att supran är överskattad någonstans... det är en Extremt potent bil som är grymt snygg.  Inte många bilar vars manuella låda pallar över 1000hk på gatan, blocket är ju i princip skottsäkert också..   Finns ju en  2jz gte motor som bänkats till 2500Hk.   Hittar inte filmen nu dock.  (finns på youtube)


Tror inte det finns någon bil som slår supran i samma "klassning". Eller har jag fel?

Ja, du. Grymt överpris på Supra om du jämför med andra bilar från den tiden med samma eller snarlik prestanda.

Jo men sen ska den se bra ut med smile

Sedan är supra en entusiast / kult bil.  Som alltid kommer ligga högt i pris jämnfört med andra bilar i samma "klass" -  supran är ju trots allt en klass för sig.



ja, det är svårt att förstå kanske.. men SÅ mycket bättre är tyvärr supran =/. wink   nej men, jag har aldrig ägt någon av bilarna.. men jag är näst intill 100% säker på att supran är mer potent än en nissan skyline (förutom 4x4).  Sen är ju utseéndet en smaksak.

// dawe

Senast redigerat av Dawe_A (26 november 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M5 3.8 (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
babyblue242 Save a horse,ride a jeep...
26 november 2008 · 258 Inlägg

Supran alla gånger...

LoFET Almännt tokig
26 november 2008 · 481 Inlägg

Supran.

Hade det vart R33/R34 GTR så hade det vart svårare.

Inline sixes ist sie scheisse.......
j0nas Lastbilschaffis
26 november 2008 · 811 Inlägg

Skyline helt klart R33 GT-R eller r34 GT-R & nya GT-Ren ser stöddig ut & rejäl ut smile

Sen va det r32 GT-R som byggde myten kring skyline bilar med sin överlägsenhet när den kom på bantävlingarna smile

Aerodynamik ...
2 december 2008 · 7 120 Inlägg

Dawe_A skrev:

Pikey skrev:

Hardjim skrev:

Ja, du. Grymt överpris på Supra om du jämför med andra bilar från den tiden med samma eller snarlik prestanda.

Jo men sen ska den se bra ut med smile

ja, det är svårt att förstå kanske.. men SÅ mycket bättre är tyvärr supran =/. wink   nej men, jag har aldrig ägt någon av bilarna.. men jag är näst intill 100% säker på att supran är mer potent än en nissan skyline (förutom 4x4). 

// dawe

Bullshit. Supra har högre toppfart, men 0-100 och på bana har den absolut ingenting att säga till om.

Minitaylor Killen med idéer.
2 december 2008 · 193 Inlägg

Jag skulle nog välja en Supra..GT:R är en helt sinnessjuk bil men den verkar vara så fintrimmad in i det sista så man skulle ju inte våga göra om den det minsta om man hade en, Däremot Supra kan man ju göra om på hur många olika sätt som helst...Det finns inte många supror som är likadana i både utseende och maskin.

- True to the Source -
Stefan Varberg Supraman
2 december 2008 · 2 300 Inlägg

detta kan bebatteras till jorden går under.
Finns ingen självklar vinnare.
Bägge har sina ljusa punkter.
Peronligen tycker jag att skylinen är sävligare och snällare än supran som e mer rå och inte lika förlåtande.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang