2241
Sök

Hur ska jag göra för att fästa sidokjolarna ?

54 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
Jag har hämtat nya sidokjolar nu
men jag vet inte vad som är det bästa sättet att fästa dom på.

Hur tycker du att jag ska gå tillväga och är det någonting som jag ska tänka på isf ?

Uppskattar svar !!
ju fler ideér dästo bättre

Nismo
758 Inlägg
29 november 2008
Kleta på sikaflex, o sätt på ett par tvingar o låt de torka.

Team RmR
393 Inlägg
29 november 2008
har hört att sikaflex och pl400 är det folk brukar använda sig utav men igentligen inte är det bästa i hållbarhet :S

175 Inlägg
30 november 2008
Lite OT fråga: skulle det hålla att laga en skosula som har släppt med sikaflex eller pl400? tongue hehe

Like A Glove

276 Inlägg
1 december 2008
Kör på Wurths dubbelhäftande tejp....sitter som s¤t¤n men går ändå att få bort om kjolarna ska av. Sikaflex och pl400 förstör lackan under, inte helt kul om kjolarna bara ska av tillfälligt av någon anledning. Kjolarna var ditsatta med 3M:s supertejp innan och det satt som berget i fem år kan jag tala om. Finns dock inte att få tag i här men Wuths är en bra ersättare hursomhelst.
//Henke

118 Inlägg
1 december 2008
NoBra1n skrev:
Lite OT fråga: skulle det hålla att laga en skosula som har släppt med sikaflex eller pl400? tongue hehe

Skulle nästen tro det. antingen Pl400 eller pl200. vet inte hur det är med sikaflex

12 086 Inlägg
1 december 2008
Jag limma och poppa i hjulhusen.

4 586 Inlägg
1 december 2008
jag skulle dock bara köra med popnit så jag kan ta bort dom ibland

104 Inlägg
1 december 2008
Jag har kört med sikaflex & popp nit i hjulhusen sitter som berget, dock som sagts tidigare vill jag ALDRIG vara med dom att dom går sönder eller av någon annan anledning måste bort.

Att få bort dom lär vara ett helg projekt men sitter det gör dom wink

1 878 Inlägg
1 december 2008
jag körde med Epoxy marin lim när jag limmade min takvinge på min gamla 850 sedan. och den sitter där än idag iallfall. och nu är det juh runt 8månader sen jag limmade dit den.

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
1 december 2008
Jag är också lite inne på såntdär, någon som har en bra sida där man kan beställa såntdär ifrån ? Antar att man brukar få med sånt när man köper kjolar och dylikt men om jag bara vill köpa löst alltså smile

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

104 Inlägg
1 december 2008
Gå in på närmaste bygghandel och fråga efter sikaflex. Det är mer eller mindre bas vara.

1 833 Inlägg
1 december 2008
Jag skruvade dem i hjulhusen och lade en sträng med sika längs hela kanten.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

utbildad klant
2 197 Inlägg
1 december 2008
Har aldrig litat på lim, hade åxå poppat dit det, bara du kan göra det så det ser snyggt ut

Mvh O.Frankeståhl

205 Inlägg
2 december 2008
Har haft sikaflex på mina i 2år kört med den även på vintern och bara skruvade i ändarna, när jag nu tog bort dem så lossnade delar från kjolarna före sikaflexen lossnade så det sitter nog.

Beror ju även på kjola hur de är formade så vissa gånger går det inte att limma heller. Så då måste man ju ha ett annat alternativ.
Senast redigerat av NismoP11 (2 december 2008)

Sök