Volvo 9+940: Vad betyder det?

Delta_Rebel
30 november 2008 ·

På mitt regbevis står det "Volvo 9+940" Vad betyder det egentligen? Är det något tilläggspaket på motorn eller?tongue

Tompika
30 november 2008 · 69 Inlägg

9 hästar extra?

Volvo V40 2.0T Classic "TB-Edition" (2004)
oleg Trätekniker
30 november 2008 · 387 Inlägg

Dom har många konstiga betäckningar där, t.ex en helt vanlig S60 2,4, där står det S60+r
Så det kan betyda vad som hellst.
Ring vv och fråga!

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
Delta_Rebel
30 november 2008 ·

oleg skrev:
Dom har många konstiga betäckningar där, t.ex en helt vanlig S60 2,4, där står det S60+r
Så det kan betyda vad som hellst.
Ring vv och fråga!

Ok, ska kolla upp det. Man har ju hört talas om s.k pluspaket men man undrar ju vad dom betyder.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
30 november 2008 · 5 650 Inlägg

Pettan8 skrev:

oleg skrev:
Dom har många konstiga betäckningar där, t.ex en helt vanlig S60 2,4, där står det S60+r
Så det kan betyda vad som hellst.
Ring vv och fråga!

Ok, ska kolla upp det. Man har ju hört talas om s.k pluspaket men man undrar ju vad dom betyder.

tror itne ltt har Pluspaketet? min har pluspaketet och den heter nått 944-872 polis i vv systemet
hade de inte stått polis hade de stått turbo så så då borde de typ stått på min me inte sant?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Delta_Rebel
30 november 2008 ·

volvo_dude skrev:

Pettan8 skrev:

oleg skrev:
Dom har många konstiga betäckningar där, t.ex en helt vanlig S60 2,4, där står det S60+r
Så det kan betyda vad som hellst.
Ring vv och fråga!

Ok, ska kolla upp det. Man har ju hört talas om s.k pluspaket men man undrar ju vad dom betyder.

tror itne ltt har Pluspaketet? min har pluspaketet och den heter nått 944-872 polis i vv systemet
hade de inte stått polis hade de stått turbo så så då borde de typ stått på min me inte sant?

Ok, konstigt i så fall. Får kolla närmare på regbeviset.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
30 november 2008 · 5 650 Inlägg

Pettan8 skrev:

volvo_dude skrev:

Pettan8 skrev:

Ok, ska kolla upp det. Man har ju hört talas om s.k pluspaket men man undrar ju vad dom betyder.

tror itne ltt har Pluspaketet? min har pluspaketet och den heter nått 944-872 polis i vv systemet
hade de inte stått polis hade de stått turbo så så då borde de typ stått på min me inte sant?

Ok, konstigt i så fall. Får kolla närmare på regbeviset.

för vad jag förstår enligt mina instruktionsböcker på 940in  så är pluspaketet nått elektroniskt pystrimm för man ska få mer power vid fullgas som ger 190 hk vid fullefekt istället för 165 hk

så tror inte ltt har de vad har en ltt i hk 130-135 hk???

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Delta_Rebel
30 november 2008 ·

Har varit inne o kollat, kan dock inte hitta några detaljerade uppgifter om just det..

Delta_Rebel
30 november 2008 ·

volvo_dude skrev:

Pettan8 skrev:

volvo_dude skrev:

tror itne ltt har Pluspaketet? min har pluspaketet och den heter nått 944-872 polis i vv systemet
hade de inte stått polis hade de stått turbo så så då borde de typ stått på min me inte sant?

Ok, konstigt i så fall. Får kolla närmare på regbeviset.

för vad jag förstår enligt mina instruktionsböcker på 940in  så är pluspaketet nått elektroniskt pystrimm för man ska få mer power vid fullgas som ger 190 hk vid fullefekt istället för 165 hk

så tror inte ltt har de vad har en ltt i hk 130-135 hk???

Ok,intressant. Ja 135 hk enligt specifikation

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
30 november 2008 · 5 650 Inlägg

fast iof din 940 e ju mkt nyare än min så de kankse började med lite mer udda betäckningar de sista modellerna?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Delta_Rebel
30 november 2008 ·

Tompika skrev:
9 hästar extra?

Då skulle det vara 144 hk då allså?

Delta_Rebel
30 november 2008 ·

volvo_dude skrev:
fast iof din 940 e ju mkt nyare än min så de kankse började med lite mer udda betäckningar de sista modellerna?

Ja det är ju inte någon omöjlighet förstås.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
30 november 2008 · 5 650 Inlägg

Pettan8 skrev:

volvo_dude skrev:
fast iof din 940 e ju mkt nyare än min så de kankse började med lite mer udda betäckningar de sista modellerna?

Ja det är ju inte någon omöjlighet förstås.

hittade en till som hade de http://volvo940turbo.tk/

fast de värkar vara en b230FT 

så måste vara en senare modell kod bara om både ltt och ft har den

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Delta_Rebel
30 november 2008 ·

Ok, där står det ju oxå 9+940, o det är som du sa en FT

Wasaki
30 november 2008 · 291 Inlägg

när jag söke på våran volvo stod det också VOLVO 9 + 940...

Senast redigerat av Wasaki (30 november 2008)

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
30 november 2008 · 5 650 Inlägg

men på era bilar står de bara 9+ 940 sen typ ltt? turbo?
började fundera på efter som min heter 944-872 polis "turbo" fast detta är ju bara min tanke kan de inte vara så att sista modellerna 940 heter 9+ 940 iställer för 940-872 tex?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Delta_Rebel
1 december 2008 ·

tofast4you förklarade allafall vad turboplus betyder. Finns att läsa i min gästbok. Ska kila in på Volvo idag och fråga om dom vet vad som menas med 9+940

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
1 december 2008 · 5 650 Inlägg

Pettan8 skrev:
tofast4you förklarade allafall vad turboplus betyder. Finns att läsa i min gästbok. Ska kila in på Volvo idag och fråga om dom vet vad som menas med 9+940

stämmer nog rätt hyfsat de han sa förutom att turbo plus går ju en bart igång så fort pedalen är enda i botten annars e de som vilken volvo turbo som hälst tills man trycker fullt....

gör såbig_smile ska bil väldigt intressant och veta exakt vad de menas med big_smile du får skynda dig in här sen;)

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Delta_Rebel
1 december 2008 ·

volvo_dude skrev:

Pettan8 skrev:
tofast4you förklarade allafall vad turboplus betyder. Finns att läsa i min gästbok. Ska kila in på Volvo idag och fråga om dom vet vad som menas med 9+940

stämmer nog rätt hyfsat de han sa förutom att turbo plus går ju en bart igång så fort pedalen är enda i botten annars e de som vilken volvo turbo som hälst tills man trycker fullt....

gör såbig_smile ska bil väldigt intressant och veta exakt vad de menas med big_smile du får skynda dig in här sen;)

Skrutt oxå, glömde att gå in på Volvo idag,ska göra det imorgon.. Mysteriet skall klarna;)

Delta_Rebel
3 december 2008 ·

Jaha, det var ingen på Volvo som visste vad9+940  betyder..Öhhh, trodde väl att dom skulle ha koll på det då..han som jag pratade med såg ut som ett stort frågetecken. "Nån intern grej på Volvo väl" sa han bara. som sagt, mystiken tätnar;)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang