behöver tips på "odödliga basar"

Mr_V
6 december 2008 · 243 Inlägg

som topic säger. har testat CDT 12" som försäljaren lovade va "odödliga", men dom får jag svetsa upphängningarna till magneten med jämna mellanrum.

var sedan in på MDS som rekomenderade några 15":are - dom höll i 2 minuter...

efter dessa upplevelser så skulle jag vilja ha några basar som gillar att gå för fullt med massor av kräm jämt! vad rekomenderar ni?

(vad jag har för steg håller jag för mig själv, men 1 ohm stabilt, 3000w rms är vad jag kan ge er:))

DusanMandick Random Hero
6 december 2008 · 4 047 Inlägg

en jackhammer blir nog svår o paja, dom behöver ju en del för o basa fullt, lr vfr inte prova nåt från rockford?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Janneutanb
6 december 2008 · 7 272 Inlägg

Borde nästan vara förbjudet att nämna ordet Jackhammer på garaget då trådarna spårar bara ur...
Något ifrån Digital Designs kanske?

DusanMandick Random Hero
6 december 2008 · 4 047 Inlägg

Brains skrev:
Borde nästan vara förbjudet att nämna ordet Jackhammer på garaget då trådarna spårar bara ur...
Något ifrån Digital Designs kanske?

haha ja tongue dom är för amerikanska, dvs onödiga,


men han borde prova nåt lite dyrare märke o skruva ner gainen lite

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
attityds_problem
6 december 2008 · 199 Inlägg

titta på DD 95serien ska spela nästan konstant med 3000wrms . kör sj med 3000wrms , har prövat mycket och DD är det märket som jag tycker spelar bäst med just tryck ! körde två st 1508 8" basar från DD med 3000 wrms . de klarade sig riktigt länge tills en av dom släppte i spidern sad har prövat 35 serien hade en 18" som klarade den effekten också men steget flippa och skickade ut lite fel signaler som gjorde att den inte finns i min närvaro mer ! just nu kör jag audiobahn 10" 1008T basar spelar sjukt de med ! men tänk på att inte ha bassbost på steget skruva ner det helt. brukar resulterai brända basar

TT-Avant
6 december 2008 · 6 851 Inlägg

Mr_V skrev:
som topic säger. har testat CDT 12" som försäljaren lovade va "odödliga", men dom får jag svetsa upphängningarna till magneten med jämna mellanrum.

var sedan in på MDS som rekomenderade några 15":are - dom höll i 2 minuter...

efter dessa upplevelser så skulle jag vilja ha några basar som gillar att gå för fullt med massor av kräm jämt! vad rekomenderar ni?

(vad jag har för steg håller jag för mig själv, men 1 ohm stabilt, 3000w rms är vad jag kan ge er:))

Då du inte vill skriva vad för steg du har, så är det svårt att ge dej tips på vad för bas du kan använda.
Att spela sönder en bas är inte så svårt, men det är inte säkert att det har med basen i sig att göra...finns så mycke som spelar in när man spelar sönder en bas, för mycke effekt brukar inte såå ofta vara felet,om man vet hur den skall användas.

Senast redigerat av TT-Avant (6 december 2008)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Drönirettab
6 december 2008 · 21 761 Inlägg

Orion HCCA tål också mycket effekt, det har bla bevisats av rutinerade "bilstereonissar". wink

Vogge
6 december 2008 · 494 Inlägg

Mr_V skrev:
(vad jag har för steg håller jag för mig själv, men 1 ohm stabilt, 3000w rms är vad jag kan ge er:))

´du vet att man inte ska koppla in högalarna till kupé värmaren va!big_smile

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
evilaudio
6 december 2008 · 16 195 Inlägg

Mr_V skrev:
som topic säger. har testat CDT 12" som försäljaren lovade va "odödliga", men dom får jag svetsa upphängningarna till magneten med jämna mellanrum.

var sedan in på MDS som rekomenderade några 15":are - dom höll i 2 minuter...

efter dessa upplevelser så skulle jag vilja ha några basar som gillar att gå för fullt med massor av kräm jämt! vad rekomenderar ni?

(vad jag har för steg håller jag för mig själv, men 1 ohm stabilt, 3000w rms är vad jag kan ge er:))

tror snarare att de handlar om dålig "kontroll" än att de e fel på basarna.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
_Wallis_
6 december 2008 · 4 506 Inlägg

Örjan the mighty has spoken.
Tråden kan låsas big_smile

Kan du andas kan du dö.
Oscarr
6 december 2008 · 260 Inlägg

Nån RE Audio eller DD lägger jag min röst på.

V_Racing
6 december 2008 · 935 Inlägg

US blasters 12" x2 basar håller för det mesta de är på 2400w med dubbla talspolar:D

evilaudio
6 december 2008 · 16 195 Inlägg

V_Racing skrev:
US blasters 12" x2 basar håller för det mesta de är på 2400w med dubbla talspolar:D

bara för saker tål mycke effekt så e ju de ingen garanti för att man kan "misshandla" dom..


som sagt har då dålig kontroll på konen så kan man spela sönder ALLT..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Tokken Team dBakuten
6 december 2008 · 3 453 Inlägg

evilaudio skrev:

V_Racing skrev:
US blasters 12" x2 basar håller för det mesta de är på 2400w med dubbla talspolar:D

som sagt har då dålig kontroll på konen så kan man spela sönder ALLT..

Absolut.. många fall med brända basar är 9 gånger av 10 skit bakom spakarna
och hårt körda slutsteg.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
TT-Avant
6 december 2008 · 6 851 Inlägg

TT-Avant skrev:

Mr_V skrev:
som topic säger. har testat CDT 12" som försäljaren lovade va "odödliga", men dom får jag svetsa upphängningarna till magneten med jämna mellanrum.

var sedan in på MDS som rekomenderade några 15":are - dom höll i 2 minuter...

efter dessa upplevelser så skulle jag vilja ha några basar som gillar att gå för fullt med massor av kräm jämt! vad rekomenderar ni?

(vad jag har för steg håller jag för mig själv, men 1 ohm stabilt, 3000w rms är vad jag kan ge er:))

Då du inte vill skriva vad för steg du har, så är det svårt att ge dej tips på vad för bas du kan använda.
Att spela sönder en bas är inte så svårt, men det är inte säkert att det har med basen i sig att göra...finns så mycke som spelar in när man spelar sönder en bas, för mycke effekt brukar inte såå ofta vara felet,om man vet hur den skall användas.

Inlägg 5

Senast redigerat av TT-Avant (6 december 2008)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Audi-powah
6 december 2008 · 497 Inlägg

jag kan garantera dej att om du har en bra låda till 2 st  impact 6716  och ingen distad singal ifrån steget med mera så ska de klara 3000wrms/1500wrmsstyck utan problem
6715-6712 hade även klarat det.

Audi S3 "Quattro" (2002)
Lonefox Bad music kills good sound
6 december 2008 · 7 241 Inlägg

Audi-powah skrev:
jag kan garantera dej att om du har en bra låda till 2 st  impact 6716  och ingen distad singal ifrån steget med mera så ska de klara 3000wrms/1500wrmsstyck utan problem
6715-6712 hade även klarat det.

Det där med ren signal är A och O.....

Är signalen ren krävs det otroligt mkt innan man dödar en bas.
Varför tror du att folk har kunnat mata in 3KW i en bas som är specad till 300W? wink
Visserligen inga långa stunder (burps) men ändå...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
kresse
6 december 2008 · 85 Inlägg

jag skulle ochså vilja veta steget? och det med att ha gett en bas mer effekt än va den är specad till och bränt den kan säkert vara sant men de behöver inte alltid vara såsmile vi gas TEX våra basar som är specade till 300wrms , ungefär 2000Kwrms och dom håller:) men jag tror att det brister i kontrollen dom de sades tidigare:) så va är de för steg? batterier? kablar:)

VW PASSAT CARBONIZE EDITION
RE AUDIO - U-DIMENSION - ECLIPSE
KRISSE tackar ,calle på carbonize, TTX bygg i grums .mm
Dodge caliber "2.0 CRD" (2007)
Lonefox Bad music kills good sound
6 december 2008 · 7 241 Inlägg

kresse skrev:
jag skulle ochså vilja veta steget? och det med att ha gett en bas mer effekt än va den är specad till och bränt den kan säkert vara sant men de behöver inte alltid vara såsmile vi gas TEX våra basar som är specade till 300wrms , ungefär 2000Kwrms och dom håller:) men jag tror att det brister i kontrollen dom de sades tidigare:) så va är de för steg? batterier? kablar:)

Oj j*vlar..... 2000000W
Vilka basar.

Men.......vad har du för steg som lämnar den effekten? wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Tokken Team dBakuten
6 december 2008 · 3 453 Inlägg

Lonefox skrev:

kresse skrev:
jag skulle ochså vilja veta steget? och det med att ha gett en bas mer effekt än va den är specad till och bränt den kan säkert vara sant men de behöver inte alltid vara såsmile vi gas TEX våra basar som är specade till 300wrms , ungefär 2000Kwrms och dom håller:) men jag tror att det brister i kontrollen dom de sades tidigare:) så va är de för steg? batterier? kablar:)

Oj j*vlar..... 2000000W
Vilka basar.

Men.......vad har du för steg som lämnar den effekten? wink

Uj.. två miljoner watt.. Vill inte ens veta temperaturen på talspolen.. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang