Obetald faktura - polisanmälan ?

Folieraren
15 maj 2012 · 6 Inlägg

Germax skrev:
När man checkar in så klargörs de ju vem som ska betala, någon står ju som betalare. Sen att alla är registrerade är väl en annan sak antar jag. Jag vet inte hur de ligger till i ditt fall men jag hade ju hävdat bestämt att de är företagets faktura.

Finns med all sannorlikhet en orsak till varför dom tar legitimation på alla som bor på hotellet, jag kan nog också tänka mig att det inte är första gången någon säger att det ska gå på ett företag för att blåsa hotellet och sedan säger företaget som står som betalare att de inte beställt något rum, självklart så går detta direkt på den som nyttjat rummet då.

Folieraren
15 maj 2012 · 6 Inlägg

Hamilton skrev:

larsson.m skrev:
nej precis, men det fattar inte hotellet.
De fortsätter ju bara att hota med kronofogden om de inte får betalt.

Vad händer om de lämnar över till kronofogden ? Får jag betalningsanmärkning direkt då ? Eller finns det chans att bestrida den då ? nu kan jag ju inte bestrida nåt då enda fakturan är till företaget, men på måndag så ska ju hotellet ha från oss alla, om inte företaget betalat.

Om det går så långt som till Kronofogden (vilket är helt onödigt) så får du en betalningaanmärkning JA.
Men innan dom kan gå till kronofogden ska du först ha fått ett Inkassokrav.

Betalningsföreläggandet från kronofogden går att bestrida, hur lång tid man har på sig står i brevet.

Att man måste fått ett inkassokrav är inte korrekt, man får skicka fakturan som är obetald direkt till kronofogden, finns inget i lagen som säger att du måste ens skicka påminnelse. Förstår egentligen inte problemet, betala fakturan och kräv pengarna av chefen.

Grabber Dagdrömmare
15 maj 2012 · 2 836 Inlägg

#40 2008-12-15 14:01:33
#41 2012-05-15 06:05:01
Garagets mästerskap i trådlyft? lol

Lite nyfiken på hur det gick trots det var 4 år sedan.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Hool
24 maj 2012 · 1 067 Inlägg

Folieraren skrev:

Hamilton skrev:

larsson.m skrev:
nej precis, men det fattar inte hotellet.
De fortsätter ju bara att hota med kronofogden om de inte får betalt.

Vad händer om de lämnar över till kronofogden ? Får jag betalningsanmärkning direkt då ? Eller finns det chans att bestrida den då ? nu kan jag ju inte bestrida nåt då enda fakturan är till företaget, men på måndag så ska ju hotellet ha från oss alla, om inte företaget betalat.

Om det går så långt som till Kronofogden (vilket är helt onödigt) så får du en betalningaanmärkning JA.
Men innan dom kan gå till kronofogden ska du först ha fått ett Inkassokrav.

Betalningsföreläggandet från kronofogden går att bestrida, hur lång tid man har på sig står i brevet.

Att man måste fått ett inkassokrav är inte korrekt, man får skicka fakturan som är obetald direkt till kronofogden, finns inget i lagen som säger att du måste ens skicka påminnelse. Förstår egentligen inte problemet, betala fakturan och kräv pengarna av chefen.

Nej.  Finns ingen anledning..  Betalar du grannens räkningar om du får hans post i din låda? smile

Någon på hotellet som försöker med en fuling för att få in lite deg som uteblivit misstänker jag

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Alpinabiturbo Kulan
28 maj 2012 · 1 435 Inlägg

Hur gick det? big_smile

BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
Folieraren
11 augusti 2012 · 6 Inlägg

Man är alltid personligt ansvarig när man bokar ett rum, svårt för ett hotell att ringa och kolla med firman som det t.ex är en fredag eftermiddag och alla har gått hem, en lösning är ju att betala med företagskortet så är problemet löst på en gång, har du inget företagskort så be chefen om ett så du kan betala de hotell du måste ta in på för jobbets räkning, annars brukar det vara normalt om man är en säljare att man får lägga ut pengar och att man sedan skickar in kvittot till chefen och får tillbaka pengarna på lönen.

Har själv jobbat som resande säljare och detta problem har då jag aldrig varit med om, antingen lägger du ut pengarna och får tillbaka dom av chefen eller så får du väl ta en betalningsanmärkning från KF.

Mattsson_91 Självlärd
11 augusti 2012 · 3 083 Inlägg

O sen var det det där med trådlyft i offtopic delen igen ja tongue..

Men å andra sidan. Hur har det gått för TS?

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang