2208
Sök

Ljudbygge Och Annat Trix [Slutresultat!!!]

6 558 Inlägg
5 mars 2009
bult-on *2 smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

603 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Varför leker jag så här då? Jo jag tänkte bara se vilka som slöläser tråden (gör så själv på vissa trådar) och vilka som orkar skriva 2 ord för att se vad som händer härnäst. Jag vet vilka som är stammisar, känn er inte berörda wink

4 663 Inlägg
6 mars 2009
bult on

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 mars 2009
bult on, inte för att jag har en 900 eller tänker byta IC utan för att det är kul med projekt som går frammåt! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

603 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
[Borttaget]
Senast redigerat av polomononen (2 oktober 2014)

430 Inlägg
6 mars 2009
bult on! vet inte vad jag gills som. tongue Läser så fort det är uppdaterat iaf så jag tycker jag är stammis. Vad är paj på fronten då? Hela allt eller bara upptill?

4 663 Inlägg
6 mars 2009
fan va allt ser ut att vara rakt big_smile

765 Inlägg
6 mars 2009
var nog ett tag sen jag kommenterade nu.. men de ser bra ut. och de är klart vi vill se bilder på montering av ic!!!!!!

En sak som jag inte gilla alls i ditt bygge i bagaget är fläktarna.  inget illa menat men ser inte bra ut.  Men huvudsaken är att du är nöjd:) Jag tycker hellre fläktar ska vara så osynliga som bara möjligt..  Men alla kan ju inte tycka lika:)

Lycka till med bygget!

Mvh Nicklas

Sponsor:
www.jonic-textil.se - Fuskmocca, fuskläder och massa andra tyger!
Projektråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69738

603 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
megaman_k skrev:
bult on! vet inte vad jag gills som. tongue Läser så fort det är uppdaterat iaf så jag tycker jag är stammis. Vad är paj på fronten då? Hela allt eller bara upptill?

Jo jag tror det finns många som läser men som aldrig har skrivit. Absolut inget fel med det. Men tycker det är kul när folk visar sig så man kan prata lite smile

Saab_Robin skrev:
fan va allt ser ut att vara rakt big_smile

Nja inte jätterakt. Men nu är den väck!

GreenMountain_ skrev:
var nog ett tag sen jag kommenterade nu.. men de ser bra ut. och de är klart vi vill se bilder på montering av ic!!!!!!

En sak som jag inte gilla alls i ditt bygge i bagaget är fläktarna.  inget illa menat men ser inte bra ut.  Men huvudsaken är att du är nöjd:) Jag tycker hellre fläktar ska vara så osynliga som bara möjligt..  Men alla kan ju inte tycka lika:)

Lycka till med bygget!

Mvh Nicklas

Nja fläktarna ser ju inte jättesnygga ut nu. Men förhoppningsvis så kommer det se mycket snyggare ut sen när jag är klar. Kommer bli LITE skillnad när basarna kommer i. Men det kommer bli MYCKET STOR skillnad när jag plastat. Förhoppningsvis så kan jag imponera på dig också då tongue
Senast redigerat av polomononen (6 mars 2009)

603 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Vart är uppdateringarna tro?

Jo jag håller på att sorterar bilder och photoshoppar som f*n. Fast egentligen så saknas det ju två personer som ska skriva bult on tongue Men jag jobbar så snabbt jag kan iaf smile.

R1 driver!
5 128 Inlägg
7 mars 2009
Nu känner jag mig nästan dum här faktiskt, men oljekylet, är det de där röret som går precis under icn? tongue

6 558 Inlägg
7 mars 2009
bult-on mvh racer-puttes bror:)

603 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Nu känner jag mig nästan dum här faktiskt, men oljekylet, är det de där röret som går precis under icn? tongue

Om du inte har turbo så har du troligtvis ingen oljekylare. Jag tror inte oljekylare sitter på någon av saabs bilar utan turbo. Jag är inte helt säker men har för mig att det är så, iaf på de lite äldre bilarna.

Har du turbo så sitter det en ca 5 cm hög kylare direkt under den kondensorn. Den döljs bra utav intercoolern så det är svårt att veta ifall det är kondensorn som sticker ner eller ifall det är en oljekylare. Dock så är det fler rör ifall det är en oljekylare.

racer-putte skrev:
bult-on mvh racer-puttes bror smile

Haha vad bra. Då fattas ju bara en person tongue Nä men om jag får ordning på alla bilder (har tagit över 100), så kommer det en uppdatering i morgon. Men jag tar inte med alla tongue

R1 driver!
5 128 Inlägg
8 mars 2009
Men jag har turbo du vet, inget sugskräp här inte wink Och nu såg jag vilket det va, det va fantamig inte någon hög kylare! tongue

603 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Men jag har turbo du vet, inget sugskräp här inte wink Och nu såg jag vilket det va, det va fantamig inte någon hög kylare! tongue

Nej den är inte jättestor. Det finns en anledning att icke turbobilar inte har någon oljekylare. Oljan blir ínte så varm. Men när du har turbo så behövs lite kylning. Men inget extremt.

R1 driver!
5 128 Inlägg
8 mars 2009
polomononen skrev:
_DamnIt skrev:

Nej den är inte jättestor. Det finns en anledning att icke turbobilar inte har någon oljekylare. Oljan blir ínte så varm. Men när du har turbo så behövs lite kylning. Men inget extremt.

Nej, det är ju klart. Men alltid kul att veta var den sitter, speciellt eftersom jag inte bara har haft tankarna på att sätta dit alu ic, utan även hade tänkt sätta oljekyl på den, eller ja. Iaf byta oljekyl smile

6 558 Inlägg
8 mars 2009
tio ...bult-on mvh racer-puttes mamma:)

603 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
polomononen skrev:
_DamnIt skrev:

Nej, det är ju klart. Men alltid kul att veta var den sitter, speciellt eftersom jag inte bara har haft tankarna på att sätta dit alu ic, utan även hade tänkt sätta oljekyl på den, eller ja. Iaf byta oljekyl smile

I morgon får ni se IC-bilderna med största sannorlighet. Sedan så är det en ny oljekylare beställd också. Så det blir kanske en liten guide av det också tongue

racer-putte skrev:
tio ...bult-on mvh racer-puttes mamma:)

HAHA då är det ju klart tongue Kul att mor din är så intresserad av IC-byte putte big_smile

Sök