Ljudbygge Och Annat Trix [Slutresultat!!!]

Rquired Allmänt envis
28 december 2008 · 12 512 Inlägg

Nice projekt, finns nog inte mkt kvar som kan ge oljud nu wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Rocke256
28 december 2008 · 603 Inlägg

c_Hall skrev:
intressant projekt ! kul med mycket info etc!

Tack, jo jag försöker beskriva så gott jag kan. Jag är själv ingen expert så det tar nog lite extra tid att göra allting. Det är därför jag försöker skriva noggrant. För då kanske någon annan som ska göra samma sak. Kan spara lite tid.

Rquired skrev:
Nice projekt, finns nog inte mkt kvar som kan ge oljud nu wink

Haha, jo det kan man ju hoppas. Men jag tror att det finns en hel del kvar. Märks när 12":arna kommer på.

Håller på att plocka ner en framskärm och har fotat en "how to". Är det någon som vill att jag lägger upp den här? Eller ska jag skapa en ny tråd för den? Det kanske redan finns en tråd för sådana instruktioner.

Senast redigerat av polomononen (28 december 2008)

c_Hall Studerande
28 december 2008 · 219 Inlägg

lägg upp det här föfan

Rocke256
28 december 2008 · 603 Inlägg

Okej då lägger jag upp det här. Tänkte att det kanske skulle vara en egen tråd. Så om någon söker efter en guide så hittar de den lättare. Kan ju tillägga att det inte är så svårt att ta bort framskärmen.

Garagets forum är väll till för att folk ska kunna hitta svar. Så egentligen tycker jag att det skulle finnas en egen kategori för how to. Där folk kan skriva t.ex. "Saab 900 - ta bort framskärm" eller "Nissan sunny - plocka bort dörrklädsel".  I tråden så ska det finnas en steg för steg beskrivning med bilder. Så om en moderator eller någon med betydelse för den här sidan snubblar över det här inlägget. Så är det ett officiellt förslag tongue

Gällande projektet så har det varit full fart idag. Med både ljudbygge och annat plock till bilen. Jag har spelat in en video där jag testar hur hållbar polycarbonaten är (ska videoredigeras). Jag påstod ju tidigare att den klarade av slag från en yxa. Så ikväll så kommer det upp lite spännande saker... Eller i morgon... Eller någon annan dag.

Rocke256
28 december 2008 · 603 Inlägg

[Borttaget]

Senast redigerat av polomononen (2 oktober 2014)

Supra_robin
28 december 2008 · 4 663 Inlägg

ser ju bra ut big_smile  har du några planer   på motorrumet ? mvh robin

Rocke256
28 december 2008 · 603 Inlägg

[Borttaget]

Senast redigerat av polomononen (2 oktober 2014)

Rocke256
28 december 2008 · 603 Inlägg

Saab_Robin skrev:
ser ju bra ut big_smile  har du några planer   på motorrumet ? mvh robin

Mina planer är att snygga till lite. Motortvätt och fylla i färg där det fattas. När det gäller effekt och prestanda så funderar jag på att köpa något kit från BRL i sommar (eller speedparts, eller nordic uhr...)

Supra_robin
28 december 2008 · 4 663 Inlägg

nice och ha LED lys rör med big_smile kommer lyssa på bra tror ja big_smile ska sj göra det men ska fästa underhatthyllan big_smile
mvh robin

Rocke256
29 december 2008 · 603 Inlägg

[Borttaget]

Senast redigerat av polomononen (2 oktober 2014)

_DamnIt R1 driver!
29 december 2008 · 5 128 Inlägg

Du kan inte ordna film på hur led ljusen jobbar i mörker? Hade varit kul att få se hur det blev smile

Rocke256
29 december 2008 · 603 Inlägg

Elda skrev:
Fränt bygge, hade vart kul med en film på dom där effekterna du nämde

_DamnIt skrev:
Du kan inte ordna film på hur led ljusen jobbar i mörker? Hade varit kul att få se hur det blev smile

Har ju nästan gått och lagt mig för tusan tongue Ska fixas. Får se om det blir ikväll eller i morgon.

_DamnIt R1 driver!
29 december 2008 · 5 128 Inlägg

polomononen skrev:

Elda skrev:
Fränt bygge, hade vart kul med en film på dom där effekterna du nämde

_DamnIt skrev:
Du kan inte ordna film på hur led ljusen jobbar i mörker? Hade varit kul att få se hur det blev smile

Har ju nästan gått och lagt mig för tusan tongue Ska fixas. Får se om det blir ikväll eller i morgon.

Låter fenomenalt big_smile Du behöver ju kanske inte springa ut nu mitt i natten, men en kväll bara. Hade varit kul att se hur det blev smile Börjar förresten se bra ut i övrigt med, kul när det händer lite grejer smile

Rocke256
29 december 2008 · 603 Inlägg

Ska fixa en video med lysrören. Ni får nöja er med en annan video så länge.


Testade hållbarheten på det glas jag visade tidigare i tråden. Det ska sitta över steget.
[video]http://www.garaget.org/video/lhc6vfdj6kik[/video]

Kan tillägga att jag slog en hel del innan jag började filma. Det är också därför som några slag blev ganska lösa på filmen. För när man tog i allt vad man kunde så vibrerade hela glasbiten, så det gjorde ont i armen som jag höll glasbiten med.

Senast redigerat av polomononen (14 januari 2009)

Rocke256
29 december 2008 · 603 Inlägg

Ska nog börja med övre locket idag.

Senast redigerat av polomononen (3 mars 2009)

Olssonz
29 december 2008 · 815 Inlägg

Stabilt glas det där smile Vad är det för tjocklek?

c_Hall Studerande
29 december 2008 · 219 Inlägg

Är det glas? jävlar va starkt det var..

Zajpner Fritidsforskare
29 december 2008 · 344 Inlägg

Gillar denna tråd skarpt, videon va faktiskt väldigt givande, då man faktiskt ser att det håller inte bara nåt försäljar snack. Tycker det blir snygg med kablarna i skuffen, skulle gjort samma sak med delningsfiltren för snygga för att dölja!, enkelt å fixa eventuella fel också!.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
Rocke256
29 december 2008 · 603 Inlägg

Olssonz skrev:
Stabilt glas det där smile Vad är det för tjocklek?

Min skiva är 4mm

c_Hall skrev:
Är det glas? jävlar va starkt det var..

Egentligen så klassas det väll inte som glas, utan som plast. Makrolon / polycarbonat.

Zajpner skrev:
Gillar denna tråd skarpt, videon va faktiskt väldigt givande, då man faktiskt ser att det håller inte bara nåt försäljar snack. Tycker det blir snygg med kablarna i skuffen, skulle gjort samma sak med delningsfiltren för snygga för att dölja!, enkelt å fixa eventuella fel också!.

Riktigt kul att du gillar tråden. Du är välkommen.

Jo man kan ju inte lita på försäljarsnack. Hade ju lite spill över, så det var kul att testa. Funderar på att testa yxan någon dag big_smile

Senast redigerat av polomononen (3 mars 2009)

GreenMountain_
29 december 2008 · 765 Inlägg

ser ut som vanligt plexiglas?  och de slår du inte sönder men de märkte du ju;) Men de ser bra ut ett roligt projekt att följa=)

Sponsor:
www.jonic-textil.se - Fuskmocca, fuskläder och massa andra tyger!
Projektråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69738
Jeep Cherokee XJ "Woody" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang