Ljudbygge Och Annat Trix [Slutresultat!!!]

Rocke256
29 december 2008 · 603 Inlägg

Det är flera som skriver till mig om plast och plexiglas. Jag är ju ingen expert. Men så här står det på wikipedia:

Polykarbonat (PC) är en transparent termoplast med exceptionell hållbarhet. Polykarbonat säljs oftast som "okrossbar plast" under namnet "Makrolon" eller "Lexan" och används främst till butiksfönster och dörrfönster som ska vara stöt-, spark- och slagtåliga, den används också bland annat till visir, maskinskydd, flygplansfönster, CD-skivor och andra produkter som behöver vara hållbara och transparenta.

Polykarbonat är lätt att förväxla med plexiglas, men man kan skilja dem åt genom att bända materialet. Plexiglaset kommer då brytas av medan polykarbonatet böjs.

Senast redigerat av polomononen (29 december 2008)

Zajpner Fritidsforskare
29 december 2008 · 344 Inlägg

Testa yxan idag big_smile, funkar inte det, tjaa, då får du väl ta och köra över den med en rondell några gånger kanske?. hehe

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
Rocke256
29 december 2008 · 603 Inlägg

[Borttaget]

Senast redigerat av polomononen (2 oktober 2014)

GreenMountain_
29 december 2008 · 765 Inlägg

hålet du gjort där du ska förvara saker  kommer inte alla grejor åka in under allt eller hur ska du bygga där?

Sponsor:
www.jonic-textil.se - Fuskmocca, fuskläder och massa andra tyger!
Projektråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69738
Jeep Cherokee XJ "Woody" (1985)
Rocke256
29 december 2008 · 603 Inlägg

GreenMountain_ skrev:
hålet du gjort där du ska förvara saker  kommer inte alla grejor åka in under allt eller hur ska du bygga där?

Det hålet går ner till reservhjulets föredetta platts. Där finns inget annat. Man får ner armen ganska långt så man får tag på det mesta. Dock så är det lite svårt att nå längst in.

Rocke256
29 december 2008 · 603 Inlägg

[Borttaget]

Senast redigerat av polomononen (2 oktober 2014)

Rocke256
30 december 2008 · 603 Inlägg

Tyckte ni inte om min guide om hur man gör rent luftfilter? Dödade tråden helt med den... tongue. Guiden på hur man plockar ner framskärmen kommer snart cool

Senast redigerat av polomononen (3 mars 2009)

Zajpner Fritidsforskare
30 december 2008 · 344 Inlägg

Det blir ju skit bra!!. Gillar pokemon klockan skarpt ^^. Blev bra med den bagage utrymmet. Mera uppdates big_smile:

Edit: glömde ju kolla på filmen, det blev ju redigt häftigt.

Senast redigerat av Zajpner (30 december 2008)

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
t0bias
30 december 2008 · 134 Inlägg

ser skit bra ut! , har själv byggt ngt i stil med dig i bagage luckan med slutstegen nere i baljan. Har dock bytt baslåda osv nu då den gamla tog rent för mycket plats ;P

/t0bias
BMW 118d "Tjejens" (2008)
c_Hall Studerande
30 december 2008 · 219 Inlägg

denna tråd äger! fortsätt uppdatera!

klaus84
30 december 2008 · 49 Inlägg

köpt ny huvudenhet än?? annars kan jag starkt rekommendera Alpine 9886r. kostar en del iofs men vilken maskin. smile väldigt nöjd med den iaf..

/klaus

Rocke256
30 december 2008 · 603 Inlägg

[Borttaget]

Senast redigerat av polomononen (2 oktober 2014)

Rocke256
30 december 2008 · 603 Inlägg

klaus84 skrev:
köpt ny huvudenhet än?? annars kan jag starkt rekommendera Alpine 9886r. kostar en del iofs men vilken maskin. smile väldigt nöjd med den iaf..

/klaus

Nej jag har inte köpt någon ny huvudenhet än. Det kan dröja. Pengar springer iväg ändå just nu. Men annars så är jag ju väldigt inriktad på alpine. Verkar vara en väldigt fin maskin det där.

_DamnIt R1 driver!
30 december 2008 · 5 128 Inlägg

Rost är aldrig kul, iaf tack för tipset om det, ska kolla min med där!

Rocke256
30 december 2008 · 603 Inlägg

Tror det är ett väldigt ovanligt fel. Om man tänker sig hur det ska se ut. Så är det svårt att förstå hur vattnet "tagit fäste" så det börjat rosta. Måste varit någon miss med rostskyddet där...

Rocke256
30 december 2008 · 603 Inlägg

[Borttaget]

Senast redigerat av polomononen (2 oktober 2014)

Epitaph
30 december 2008 · 835 Inlägg

Akta så du inte sprejjat på för mycket olja på filtret bara smile Classic mistake. Roligt projekt f.ö!

Rocke256
30 december 2008 · 603 Inlägg

Epitaph skrev:
Akta så du inte sprejjat på för mycket olja på filtret bara smile Classic mistake. Roligt projekt f.ö!

Hehe jo det har jag hört talas om. Bilen börjar gå som en påse nötter då. Bilen är avställd så det kan ta tid innan vi får se hur det gick. Men jag tyckte jag sprayade försiktigt.

klaus84
30 december 2008 · 49 Inlägg

polomononen skrev:

klaus84 skrev:
köpt ny huvudenhet än?? annars kan jag starkt rekommendera Alpine 9886r. kostar en del iofs men vilken maskin. smile väldigt nöjd med den iaf..

/klaus

Nej jag har inte köpt någon ny huvudenhet än. Det kan dröja. Pengar springer iväg ändå just nu. Men annars så är jag ju väldigt inriktad på alpine. Verkar vara en väldigt fin maskin det där.

haha blir lätt så.. tongue  men när det blir dags, så är det alpine som gäller big_smile

se bra ut annars ditt bygge.. big_smile

/klaus

Rocke256
30 december 2008 · 603 Inlägg

klaus84 skrev:

polomononen skrev:

klaus84 skrev:
köpt ny huvudenhet än?? annars kan jag starkt rekommendera Alpine 9886r. kostar en del iofs men vilken maskin. smile väldigt nöjd med den iaf..

/klaus

Nej jag har inte köpt någon ny huvudenhet än. Det kan dröja. Pengar springer iväg ändå just nu. Men annars så är jag ju väldigt inriktad på alpine. Verkar vara en väldigt fin maskin det där.

haha blir lätt så.. tongue  men när det blir dags, så är det alpine som gäller big_smile

se bra ut annars ditt bygge.. big_smile

/klaus

Men har faktiskt skrivit till en kille med en annons på en sådan. Gillade tippset så starkt. Tack

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang