2359
Sök

Ljudbygge Och Annat Trix [Slutresultat!!!]

4 663 Inlägg
18 januari 2009
polomononen skrev:
Okej, är det svårt? För han kan ju lika gärna ha dolt misstagen med colfibrertejpen.

Har faktiskt fixat lite grann denna helg. Så det finns lite bilder på kameran. Troligtvis så kommer updaten med nya bilder i morgon smile

nice big_smile

603 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
[Borttaget]
Senast redigerat av polomononen (2 oktober 2014)

603 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
[Borttaget]

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 januari 2009
Läckert! big_smile ng900/og9-3 är ju väldigt bra att bygga så där på när man har den fina kanten fram vid sätet. Ser ju inte så konstigt ut sen när man fäller baksätet. En snygg grej att göra som dock är väääldigt pillrigt, sätta dioder mot kanten av glaset som lyser upp det. Alltså inte ovanför eller under utan mot kanten på glaset (eller plasten i det här fallet då). Ger ett snyggt sken fördelat över ytan utan att ljuskällan syns alltför mycket. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

603 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Har faktiskt fått det lys-resultat som jag önskar. Har lysrör på undersidan som reflekterar i plåten. Jag ville inte att man skulle se lysrören och se rakt in i själva L.E.D:en. Ville bara ha den fina reflektionen. Men tack för tippset dock så kommer jag inte göra så.

EDIT: Inte än iaf wink
Senast redigerat av polomononen (18 januari 2009)

603 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Funderar på att skaffa voltmätare och amperemätare till min bil. Tycker det vore vettigt att hålla koll på batteriet. Så man inte dunkar på för mycket när batteriet har dåligt med kräm.

Nu när jag började fundera på det så undrar jag vilken mätare det är som ger "VARNINGEN"? Är det när voltmätarnivån går under 12 volt som man bör sluta spela. Eller är det när batteriet inte klarar av att ge en viss ampere man ska stänga av?

Sedan så undrar jag om ni har något tipps på var man ska sätta mätarna. Vart blir snyggast? Har ju sätt att man kan köpa mätarfästen som man sätter i stolpen till vänster om vindrutan.

Ser att biltema har billiga mätare. Duger dessa eller bör man satsa på något bättre / snyggare?

765 Inlägg
19 januari 2009
hade du tänkt ha digital elle analog voltmätare?

här har du en mätarhållare som passar.. byggd för ng900  finns på speedparts

http://www.speedparts.se/images/prod/instrument/d9301_mont.jpg
Senast redigerat av GreenMountain_ (19 januari 2009)

Sponsor:
www.jonic-textil.se - Fuskmocca, fuskläder och massa andra tyger!
Projektråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69738

603 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Ser fin ut. Visste inte att speedparts hade voltmätare. Ska jag kolla upp.

EDIT: Oj då! Trodde inte mätarhållarna kostade över 500 kr.
Senast redigerat av polomononen (19 januari 2009)

1 634 Inlägg
19 januari 2009
Sluta spela vid 11,6V tror jag är lagom.

Angående nedfräsningen av plexiglaset.. Nu vet inte jag hur de har tänkt, men bara så du vet blir det mycket snyggare att fräsa undersidan av cover-locket. Lämna 3-4mm och höj upp rutan underifrån. Då kan du lägga vinylen eller mattan (beroende vad du tänkt klä med) runt kanten och du slipper en ful skarv som du måste dälja med en ram som ändå ger dig kanter. Du kan kika på min skuff så ser du hur jag menar. Jag har iofs lagt en ring runt min ruta som jag spacklat upp för att få lite form, men samma princip.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

603 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Jag har funderat på hur jag ska göra och har inte riktigt bestämt mig ännu. Jag förstod inte 100% vad du menade. Men jag tror vi är inne på samma spår. För jag vill också slippa kanter av mattan. Jag har en idé men sedan är ju frågan ifall den ide´n fungerar eller inte. Förhoppningsvis får vi se resultatet i helgen. Men mattorna är lite på villovägar. Så vi får se hur mycket jag får gjort.

603 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
[Borttaget]

Studerande
219 Inlägg
25 januari 2009
Snyggt gjort!
Ja, 6x9or tycker jag ger så jäkla go bas i sig, man undrar om man verkligen behöver en baslåda extra. xD

603 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Nu har jag gjort en update för den här helgen. Men egentligen var det ju inte planerat att installera högtalare. Förra veckan så sa jag att jag skulle fräsa ur MDF:en och att jag skulle göra det den här helgen. Men det blev ändrade planer p.g.a. att den maskinen gick sönder. Så vi får se när jag kan sätta i makrolonet och klistra fast mattorna. Det kommer nog bli en ganska stor skillnad tongue

Sedan ska jag börja på baslådan / baslådorna. Vet inte riktigt hur jag bygga ännu. Men som det känns nu så blir det en enklare konstruktion än vad jag först tänkte. I början så ville jag göra en hel del vinklar och former. Men just nu så känns det onödigt jobbigt.

Om jag inte bygger en häftig låda nu. Så finns det stora möjligheter för att jag gör det i framtiden.
Senast redigerat av polomononen (25 januari 2009)

4 663 Inlägg
25 januari 2009
niec big_smile klart lådan blir häfigt känner det på mig big_smile

Avstängd
37 Inlägg
26 januari 2009
snyggt jobbat ! tar sin tid men det är värt göra allt bra !

Anti= INGET

603 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Tack så mycket. Det får ta tid och bli bra. Känner ingen mening med att stressa klart bygget.

R1 driver!
5 128 Inlägg
27 januari 2009
Högtalarna såg riktigt saftiga och fina ut big_smile

603 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Högtalarna såg riktigt saftiga och fina ut big_smile

Jo de är väldigt trevliga smile

Igår gjorde jag en väldigt hård felsökning. Ni ska veta vad jobbigt det var! Jag behövde 10 cd-skivor och öronen wink. Det var dags att leta vibrationer. Vilket jag hittade. Hållarna som jag tog bort och gjorde hål i. De är för tunna och får egenresonans. Hoppas det räcker med att kleta på lite asfaltsmatta. Dessutom så verkar gallren sitta dåligt fast. Så de ska limmas fast.
Senast redigerat av polomononen (1 februari 2009)

Sök