2564
Sök

Kvinnor och Volvo-ägare kör bäst...

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
4 001 Inlägg
18 december 2008
att man kan vrida och vända på statistik precis hur man vill...

Var det inte i somras som det kom statistik på att det var mest trafiksäkert på Gotland?
Och efter någon dag att det var på Gotland det var förhållandevis mest anmärkningar på bilprovningen och flest fyllekörningar.

Jag kommer bara ihåg att slutsatsen av de rapporter var att man var bäst bilförare om man var full & körde en obesiktigad bil på Gotland lollollol

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

DFFL
9 020 Inlägg
18 december 2008
Kvinnor kör rent allmänt som kvinnor (Gör nog vi med).
Volvo-ägare är familjefäder och mödrar...

Klart som korvspad att 20 år unga killar i Ferarris inte är de mest trafiksäkra förarna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

9 108 Inlägg
18 december 2008
Vad kännetecknar en "bra" förare då? En som inte råkar ut för olyckor eller en som kan köra snabbt runt Nürburgring. Det är skillnad på en "bra" och en "säker" förare enligt mig. Sedan är det ju rena fakta att män kör väldigt många fler mil/år i snitt än kvinnor så därför blir statistiken förvrängd.

Håller dock med om att dom kvinnor jag åkt med kör säkrare inget snack om den saken, men det blir ett jäkla liv så fort det konstateras annorlunda. Till exempel så var det något försäkringsbolag som höjde premien för kvinnor för att dom hade statistik på att dom råkade ut för mer småskador och det blev ett jävla liv i pressen.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
Om det är ut försäkringssynpunkt så lär det väl handla om de som oftast håller hastigheten, råkar ut för minst antal olyckor, o.s.v. När jag hör det där med Volvo, tänker jag dock på alla "bonniga" Volvo-raggare som åker i 170km/h vart dom än kör, i sin "fina" 740, utan bälte och allt. Jag trodde att dom var rätt många, nämligen. Men ja...

Fick höra från min Amerikanska chef att i USA så ser man Volvo som en nörd-bil som bara gamlingar kör. Och dom åker alltid sakta. Men när man kommer till Sverige så kör alla som har Volvo som galningar. Jag vet inte om det är sant. Det var dock en intressant grej. wink

Hojmek
748 Inlägg
18 december 2008
"Volvo-ägare är familjefäder och mödrar" Rent skitsnack.

DFFL
9 020 Inlägg
18 december 2008
Bodegan skrev:

Rent generellt så är det ju så.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
18 december 2008
Bodegan skrev:

rent skitsnack är de ju inte, volvo är en bra bil till familjer, skäms du över det eller?

sen tror jag med helt klart att tjejer kör bättre än män. för att män har oftast sjukt stort ego och tror de äger vägarna med sina trimmade tuffa bilar. Iallafall för de mesta=)
tjejer är ju mer försiktigare av sig men de kan nog vara med om mer drulleskador som att smälla upp dörren på nått.

sen att ni småspojkar tar illa upp för att en tjej är bättre på nått de är ju lite löjligt smile

aa nej en tjej är bättre än mig, artikeln är helt förvräng och de kan verkligen inte stämma haha. big_smile

Filkörning?
852 Inlägg
18 december 2008
Kvinnor kör försiktigare än vad män gör... det e ju ingenting att säga om den saken de e ju fakta.

däremot kan man ju fråga sig hur dem gjorde undersökningen. tex om dem bara intervjuade sina kunder eller om dem intervjuade 100.000 pers på stan?

Med tanke på att försäkringsbolaget heter Volvia så är det väll bara volvo kunder som är försäkrade där, eller har jag fel?

OBS inte min mening att kasta pajer här, bara lite funderingar.

Darth Vader
1 644 Inlägg
18 december 2008
Portal skrev:
Med tanke på att försäkringsbolaget heter Volvia så är det väll bara volvo kunder som är försäkrade där, eller har jag fel?

Och Renault wink

Braaaaap?

835 Inlägg
18 december 2008
Kanske för att det bara är kvinnor kör volvo ;-)
Nää ska inte spä på Saab vs Volvo debatten. Sorry smile
Senast redigerat av Epitaph (18 december 2008)

DFFL
9 020 Inlägg
18 december 2008
tkd_rille skrev:
...

sen att ni småspojkar tar illa upp för att en tjej är bättre på nått de är ju lite löjligt smile

aa nej en tjej är bättre än mig, artikeln är helt förvräng och de kan verkligen inte stämma haha. big_smile

Min flickvän är inte bättre än mig på att köra, hon kör säkrare.
Det kan ju iofs. vara samma sak, beror på hur man ser på det.

Men jag tänker såhär, jag har bättre kontroll över min bil och övriga trafikanter medans hon kör mycket lugnare och finare.

Hade jag fått välja vem av oss två som ska köra våra barn (Som inte finns än) när vi kör "normalt" så hade jag helt klart valt henne.

Bara det faktum att jag varit av vägen tre gånger och parkerat i arslet på en annan bil en gång under de dryga tre år som jag haft körkort talar ju för sig själv.

Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
18 december 2008
Portal skrev:
Kvinnor kör försiktigare än vad män gör... det e ju ingenting att säga om den saken de e ju fakta.

däremot kan man ju fråga sig hur dem gjorde undersökningen. tex om dem bara intervjuade sina kunder eller om dem intervjuade 100.000 pers på stan?

OBS inte min mening att kasta pajer här, bara lite funderingar.

om du öppnar ögonen och fortsätter läsningen i artikeln så står de att de har frågat folk med olika bilar och 1200 stycken.

Muttley
18 december 2008
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:
...

Men jag tänker såhär, jag har bättre kontroll över min bil och övriga trafikanter medans hon kör mycket lugnare och finare.

Hade jag fått välja vem av oss två som ska köra våra barn (Som inte finns än) när vi kör "normalt" så hade jag helt klart valt henne.

Bara det faktum att jag varit av vägen tre gånger och parkerat i arslet på en annan bil en gång under de dryga tre år som jag haft körkort talar ju för sig själv.

tog egot över där smile, du tål inte att se din flickvän vara bättre än dig bak ratten?.
du kanske kan vara bättre förare när du trycker på gasen och kör inspirerat.

men jag tror på att din flickvän är bättre än dig på att köra som man ska göra. haha smile. som du själv sa så väljer du hellre henne som kör barnen.

9 108 Inlägg
18 december 2008
FireTraXX skrev:

Samma sits här, hon kör lugnare men om vi t.ex. ska igenom Göteborg, om det är mycket trafik eller något ställe vi inte varit på förut är det alltid jag som tvingas köra roll Tror att detta är ganska "standard" om man är två som kör, därmed har män bra många fler mil i nacken och vi råkar ut för fler olyckor. Sedan är vi ute och kör för nöjes skull, kvinnor kör oftast från A till B och inte mer med det, vi kör gärna till punkt C och I bara för att det är roligt smile

Rille: Notera att jag också tycker att kvinnor kör lugnare men i paniksituationer (som uppstår med jämna mellanrum) så reagerar nog folk väldigt annorlunda.

huh?
10 427 Inlägg
18 december 2008
- Det är bara en gissning, men Volvo är ju en klassisk familjebil och då kanske ägarna är mer rädda om bilen, säger Mikael Nilsson.

big_smile

DFFL
9 020 Inlägg
18 december 2008
tkd_rille skrev:
tog egot över där smile, du tål inte att se din flickvän vara bättre än dig bak ratten?.

men jag tror på att din flickvän är bättre än dig på att köra som man ska göra. haha smile. som du själv sa så väljer du hellre henne som kör barnen.

Du läste tydligen inte vad jag skrev.
Jag har bättre kontroll över bilen och över trafiken, hon är en säkrare förare.
Det kan ju tolkas hur som helst, uppenbarligen så sket du i vad jag skrev och läste vad du ville läsa.

Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
18 december 2008
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:

Du läste tydligen inte vad jag skrev.
Jag har bättre kontroll över bilen och över trafiken, hon är en säkrare förare.
Det kan ju tolkas hur som helst, uppenbarligen så sket du i vad jag skrev och läste vad du ville läsa.

jag läste säker förare. de är sådant vi ska ha i trafiken. då kan ni ju lära varandra så har ni delat er erfarenhet så blir du säkrare förare och hon en förare som har mer kontroll över sin bil så är ni ett par toppenchaufförer.

337 Inlägg
18 december 2008
Bodegan skrev:

OJ! där va det en som blev förbannad tongue

1 785 Inlägg
18 december 2008
Hexenhammer skrev:
http://www.expressen.se/motor/1.1406861/volvoagare-och-kvinnor-kor-bast

Ja, ni. Vad säger/tror ni? big_smile

De gör allt för att sälja tidningar. Det dummaste är att folk köper sådant totalt skitsnack. Gubbar över 75år hamnar ännu bättre till i statistiken för de finns inte så många och det är ännu färre som kör i den åldern. Om de dessutom har en Volvo så gör man ju reklam för märket samtidigt. Det handlar bara om marknadsföring

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök