Kvinnor och Volvo-ägare kör bäst...

KimVsWorld Mästare
18 december 2008 · 2 947 Inlägg

Det visade sig att majoriteten av de tillfrågade anser att kvinnor är bättre bilförare än män. Dessutom ansågs Volvoförare som bättre bilförare än andra.
- Det var ett lite överraskande resultat, det är ju inte vad man hör annars, säger Mikael Nilsson.


Vidare visade undersökningen att Volvoägare generellt är mer för relger och ordning, och att de mer än andra bilägare är noga med säkerheten runt bilen som exempelvis låsbara hjulmuttrar och billarm.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Muttley
18 december 2008 ·

Nismo_200sx skrev:
"Dessutom är Volvoägare är mer för ordning, regler och reda än andra, visar en ny undersökning"

Jaså 90% av alla dom som kör nya volvo vet inte vad de är för spak som sitter vänstersida av ratten

och typ 99.9 procent av merca, bmw och amerikanska bilar vet inte det. smile

men på min är de blinkers och används alltid. dock är de sådana som kör runt i de nämnda bilar som skiter i det wink.

JDA Dieselskeptiker
18 december 2008 · 12 Inlägg

tkd_rille skrev:
inget av de exemplen du tar upp där är något vi vill se på vägarna.

Naturligtvis inte.

tkd_rille skrev:
nr 1. de bryter mot alla trafikregler som finns och är enbart vansinneskörning och livsfara för en oskyldig.
2. han kör bäst han följer rätt så bra men idioten har en kamera i handen om de är en vänsterstyrd bil.
3. vill vi se sådant på vägarna?, tror undersökningen handlade om vad som finns på våra allmäna vägar inget rally.

Min poäng var att begreppet "köra bra" är ungefär lika luddigt som begreppet "bra bil" vad utmärker en bra förare resp. bra bil?
Jag anser att förarna i första filmen är skickliga på att köra, men därmed har jag inte sagt att de kör säkert eller respektfullt mot andra trafikanter.

tkd_rille skrev:
för att se vad de menar så kan ju någon maila de som gjort undersökningen.

Det står ju i artikeln.

Senast redigerat av JDA (18 december 2008)

Muttley
18 december 2008 ·

JDA skrev:
Min poäng var att begreppet "köra bra" är ungefär lika luddigt som begreppet "bra bil" vad utmärker en bra förare resp. bra bil?
Jag anser att förarna i första filmen är skickliga på att köra, men därmed har jag inte sagt att de kör säkert eller respektfullt mot andra trafikanter.

förarna är klart skickliga de har jag inte nekat. men är de verkligen bra förare?. för att köra fort kan de flesta och lite övning med att köra fort och snirkla sig fram genom andra bilar kan också de flesta, köra från snuten kan också de flesta om de vågar och inte har nått vett.
just ja vett måste man ha också för att "köra bäst".

998cc
18 december 2008 · 872 Inlägg

alla vet att 740 rägers ör förnuftigt och regelenligt

If its too loud you are too old!
BlueBerryPearl LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
18 december 2008 · 110 Inlägg

ä ja en rääger bara för att jag har 740? Vad blir jag när jag sätter mig i 850in då? :S Lr mammas och pappas merca? I brorsans Audi, ä ja fortfarande en 740 rääger då? :S *kan ju va bra att veta...

Student 2008-. Lastbils chaufför
Volvo v70II "TillSalu" (2009)
Cadillac DeVille "Min ÄR Större än Din." (1960)
Volvo 740 "Inte Alls Breddad.-." (1986)
998cc
18 december 2008 · 872 Inlägg

BlueBerryPearl skrev:
ä ja en rääger bara för att jag har 740? Vad blir jag när jag sätter mig i 850in då? :S Lr mammas och pappas merca? I brorsans Audi, ä ja fortfarande en 740 rääger då? :S *kan ju va bra att veta...

måste jag förklara eller förstår du ändå?

If its too loud you are too old!
BlueBerryPearl LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
18 december 2008 · 110 Inlägg

men ja ska nog bli en Aygo rägen å köpa Toyota,  nej ja fattar, men finns de inge större ordföråd än att sätta räger framför 740?

Student 2008-. Lastbils chaufför
Volvo v70II "TillSalu" (2009)
Volvo 740 "Inte Alls Breddad.-." (1986)
Cadillac DeVille "Min ÄR Större än Din." (1960)
998cc
18 december 2008 · 872 Inlägg

BlueBerryPearl skrev:
men ja ska nog bli en Aygo rägen å köpa Toyota,  nej ja fattar, men finns de inge större ordföråd än att sätta räger framför 740?

näe det va rägersnea jag mena, otto 76 kör 740 - putte 19 kör 740.  otto är ingen räger.
har inget emot rägers. men det e en livstil precis som det finns skatare å punkare. iaf enligt mej

If its too loud you are too old!
FL3JM Inga konstigheter
18 december 2008 · 2 064 Inlägg

Fan va mycket lodisar det finns på det här forumet.

Senast redigerat av FL3JM (18 december 2008)

TurbOla Reservdansk
18 december 2008 · 6 271 Inlägg

FL3JM skrev:
Fan va mycket lodisar det finns på det här forumet.

Ungefär som att säga: Fan va mycket 08or det finns på det här forumet. wink
Den här tråden har spårat ur. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
IceEyes Varningar: För många..
18 december 2008 · 2 552 Inlägg

TurbOla skrev:

FL3JM skrev:
Fan va mycket lodisar det finns på det här forumet.

Ungefär som att säga: Fan va mycket 08or det finns på det här forumet. wink
Den här tråden har spårat ur. tongue

Så fort man nämner ordet Volvo i en tråd så spårar den av nån anledning alltid ur.. Lite kul faktiskt tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Muttley
18 december 2008 ·

IceEyes skrev:

TurbOla skrev:

FL3JM skrev:
Fan va mycket lodisar det finns på det här forumet.

Ungefär som att säga: Fan va mycket 08or det finns på det här forumet. wink
Den här tråden har spårat ur. tongue

Så fort man nämner ordet Volvo i en tråd så spårar den av nån anledning alltid ur.. Lite kul faktiskt tongue

kvittar vilket märke man än nämner så spårar de ändå ut. saab ligger lika med volvo, sen bmw och etc.

Rquired Allmänt envis
18 december 2008 · 12 512 Inlägg

"Dessutom ansågs Volvoförare som bättre bilförare än andra."

Det är detta som är så roligt med statistik, man kan vrida och vända det hur man vill. Visst går jag runt på parkeringen och frågar 10 kärringar som kör v70 fullastad med blöjor kommer jag säkert få svaret att de tycker Volvo-förare kör bäst. Men hade jag frågat 10 sportkepsar som kör Bmw hade svaret blivit ett helt annat. Eller 10 styrelseordföranden med sina mercor.

Förmodligen består SCB av kärringar med Volvo som tjänstebil och därmed får vi deras vinklade version...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 december 2008 · 5 650 Inlägg

de där e ju ingen nyhet visste ju redan att jag körde som en kung=D

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Rquired Allmänt envis
18 december 2008 · 12 512 Inlägg

Till trådskaparen: Fixa till rubriken, du skrev och istället för =

wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Chrill27
18 december 2008 · 553 Inlägg

En bra bilförare är en förare som kan hantera sin bil och köra med huvudet. En bra förare kör säkert på vägarna och tar inga risker. En bra förare är också snabb på en bana utan att ta risker. En bra förare klarar av att kontrollera sin bil och bedömma hur han/hon ska köra efter väglag/ trafik och övrig påverkning.

Klarar man inte detta utan uppfyller bara en viss del kan man heller inte säga att han/hon kör bra. Sen om du sitter i en Saab v4, bmw m3 eller en volvo V70 skiter väl jag i. PUNKT

R1kard V-Power
18 december 2008 · 1 186 Inlägg

Jo kvinnor är säkert bäst i trafiken.

Speciellt när de sitter med ratten i magen och ser livrädda ut. Och hur kommer det säg att VARJE gång någon svänger ut framför mig eller har noll koll så är det en tjej/kärring?

För att inte nämna när dem ska göra en omkörning på motorvägen och man får nog vänta minst en eftermiddag.

Statistik kan man vinkla lite hur man känner för, får jag säga mitt så kör män i åldern 25-45 bäst. Men det är bara vad jag har upplevt när jag har varit ute o kört.

/Rikard

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
LocKtar Herr
18 december 2008 · 1 722 Inlägg

FireTraXX skrev:
Kvinnor kör rent allmänt som kvinnor (Gör nog vi med).
Volvo-ägare är familjefäder och mödrar...

Klart som korvspad att 20 år unga killar i Ferarris inte är de mest trafiksäkra förarna.

fan hände me alla 740 raggare?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
zovix Maskinbefäl
18 december 2008 · 1 038 Inlägg

R1kard skrev:
Jo kvinnor är säkert bäst i trafiken.

Speciellt när de sitter med ratten i magen och ser livrädda ut. Och hur kommer det säg att VARJE gång någon svänger ut framför mig eller har noll koll så är det en tjej/kärring?

För att inte nämna när dem ska göra en omkörning på motorvägen och man får nog vänta minst en eftermiddag.

Statistik kan man vinkla lite hur man känner för, får jag säga mitt så kör män i åldern 25-45 bäst. Men det är bara vad jag har upplevt när jag har varit ute o kört.

/Rikard

Speciellt när man komme på motorvägen en regning eftermiddag och ska köra om en lastbil och bilen framför bromsar och sniglar sig om (näst intill att lastbilen bromsar för att släppa om) Väl om visar det sig vara just en kvinna rädd för vattensprutet....

Nja jag vet vad jag tycker. Det finns regler och undantag som bekräftar reglerna...

Bara en sådan sak som att när jag och tjejen ska åka någonstans gemensamt så säger hon alltid kör du.. istället för att köra själv trots att hon pendlar dagligen till jobbet med bil (precis som jag).

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang