1811
Sök

Upplopp i rosengård

1 963 Inlägg
22 december 2008
Malmö, gbg, sthlm är ju helt förstörda städer nu för tiden.. många andra också.. Jävligt skoj måste jag ju säga! sad

Men are not born - Men are made

Mästare
2 947 Inlägg
22 december 2008
garagekillen skrev:
SVERIGE BÖRJAR LIKNA DERAS EGNA HEMLÄNDER

BRÄNDER PÅ GATOR OSV

vi har lyckats bra     MER INVANDRING TACK

Rösta SD nästa val öööh!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
22 december 2008
tkd_rille skrev:
richardoo290 skrev:
GOTT FOLK!
BLA BLA BLA BLA

rösta på sverigedemokraterna om du bara vill ha snacka om hur invandrare är fel och trams och allt konstigt.
och skiter i resten av sverige bara de får som de vill.
sd är typ nazister, och jag anser att nazister har lika låg iq som en fisk. ser man ju bara efter insiders program om partiet som ligger lite under sd. bara de att de har ett eget namn.

finns bättre lösningar än att satsa på ett parti som inte tänker på andra än sig själva. jag tåler faktiskt inte sådana överextrema patrioter för de anser att en med annan hudfärg har mindre iq än oss "vita".

så nej gör inte det.

läs inlägget EN gång till nogrant så du med din höga IQ förstår vad jag skrev, blanda fan inte ihop mig och mina vänner med nazister/rasister bara för att du har noll koll!? vet du om att många invandrare röstar på SD?... och vem är rasisten här, du drar alla över en kam.. bara för att det grundades av idioter betyder inte det att alla i partiet är idioter idag när dem kämpat så länge för att sparka ut alla med rasistiska åsikter.

insider? dem vinklar fram o tillbaka.. ta reda på fakta..
dem som inte vet vad dem snackar har sämre IQ än en fisk.

Mästare
2 947 Inlägg
22 december 2008
Nehe skrev:
KimVsWorld skrev:
YOU LOSE!

Har heller aldrig varit ute efter att vinna något? Så svårt att förlora då.

Du argumenterar alltså inte för att vinna diskussionen?

FireTraXX skrev:
blacken skrev:
Och sedan så får man också inse att om man inte tar "skeden i vacker hand" eller "tar seden dit man kommer" så har man ingenting där att hämta.
Om någon oavsett kön, ras, religon eller färg kommer in i mitt hem och börjar att bänga sig gentemot mig i mitt hem, då åker vederbörande ut på skallen oavsett. Och det har jag all moralisk rätt att göra..

Så i Afrika så hade du firat kwanza?
I Pakistan så hade du fastat?
Och i USA så hade du öppnat julklapparna den 25:e?

Och detta efter ett liv inkl. uppfostran i Sverige?

Knappast va?

Man tar inte seden dit man kommer, man tar med sig seden dit man ska.

EDIT:
Med fastan menar jag Ramadan.

I vilket fall som helst så respekterar man andras religioner och låter inte sin egen gå över lagen eller religionen som gäller där man bor

Nehe skrev:
Felax skrev:
Nehe skrev:
Biktar ni er?

Hur många katoliker finns de i sverige då din tomte..

Ta orden ur sitt sammanhang för att få till en klyftig kommentar bra jobbat *klappar på huvudet*

Svenskar måste nog vara det mest religionlösa folket som finns (mitt egna antagande) så varför skulle vi då bry oss om vad de tar med sig för religion hit? Ingen som tvingar någon av er att gå till mosken eller att be 5ggr/dag. Så varför ens ödsla kraft på det? Jo för att ni är så jävla instängda och trångsynta och rädda för allt som är nytt och innebär förändringar.

Eller så vänder vi på det(som du verkar gilla) så är det muslimerna som är trångsynta när dem försöker få in islam i ett troslöst land, För det var väl det du sa? 

Förresten så är det väldigt kul att nehe använder ordet trångsynt då han själv verkar vara det när han påstår att tex. Millen vill kasta ut alla invandrare för att någon annan sa att vi har för många invandrare i detta landet. hmm

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

DFFL
9 020 Inlägg
22 december 2008
KimVsWorld skrev:
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
Och sedan så får man också inse att om man inte tar "skeden i vacker hand" eller "tar seden dit man kommer" så har man ingenting där att hämta.
Om någon oavsett kön, ras, religon eller färg kommer in i mitt hem och börjar att bänga sig gentemot mig i mitt hem, då åker vederbörande ut på skallen oavsett. Och det har jag all moralisk rätt att göra..

Så i Afrika så hade du firat kwanza?
I Pakistan så hade du fastat?
Och i USA så hade du öppnat julklapparna den 25:e?

Och detta efter ett liv inkl. uppfostran i Sverige?

Knappast va?

Man tar inte seden dit man kommer, man tar med sig seden dit man ska.

EDIT:
Med fastan menar jag Ramadan.

I vilket fall som helst så respekterar man andras religioner och låter inte sin egen gå över lagen eller religionen som gäller där man bor

Kan inte hålla med dig angående religion, men det är av den enkla anledningen att jag anser att religion (All dyrkan till något övernaturligt, eller något mongo som levde för tusentals år sen som kallade sig sonen av någon övernaturlig) är sinnessjukt.
Lagen ska man alltid respektera och följa (Även om jag inte lever som jag lär).

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 571 Inlägg
22 december 2008
FireTraX skrev:
jag anser att religion (All dyrkan till något övernaturligt, eller något mongo som levde för tusentals år sen som kallade sig sonen av någon övernaturlig) är sinnessjukt.
Lagen ska man alltid respektera och följa (Även om jag inte lever som jag lär).

Håller med!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 december 2008
Som någon skrev här ovan, att vissa invandrare försöker trycka på oss sin religon är heltokigt. Visst får de utöva den i någon källarmoske nånstans men de kan inte kräva att vi ska börja uppmärksamma den, skriva om den, ta med firandet av *Random högtid* på tv som vi gör med nobelfesten etc.

Vi "svenskar" ger fullständigt fan i Islam helt enkelt, och till en stor del vår "egen" religon också. Därför kan det irritera mig när tex muslimerna kräver en moske eller att vi ska tillåta att de ber 10ggr om dan som arbetsgivare eller att de får täcka hela ansiktet när de jobbar som kassörska på ICA etc. Eller det här med familjeheder och bortgifte osv

Enligt våra seder är det väldigt ouppfostrat att sitta med en filt över huvudet, och olagligt att tvinga nån till att gifta sig osv, vill de fortsätta med att gifta bort sina barn och omskära dom osv kan de sticka hem och fortsätta med det där.

Jag har inget emot andra religoner men vi ska inte behöva anpassa oss efter dom när vi är vänliga nog att låta dom komma hit.
Senast redigerat av Rquired (22 december 2008)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

624 Inlägg
22 december 2008
det är inte vi i sverige som skall anpassa oss.

who´s the man?

687 Inlägg
22 december 2008
KimVsWorld skrev:
Du argumenterar alltså inte för att vinna diskussionen?

Nej det gör jag inte, jag argumenterar för att belysa er om vad de verkliga problemen med områden som rosengård är och det är inte HUDFÄRG.

KimVsWorld skrev:
Eller så vänder vi på det(som du verkar gilla) så är det muslimerna som är trångsynta när dem försöker få in islam i ett troslöst land, För det var väl det du sa? 

Förresten så är det väldigt kul att nehe använder ordet trångsynt då han själv verkar vara det när han påstår att tex. Millen vill kasta ut alla invandrare för att någon annan sa att vi har för många invandrare i detta landet. hmm

Kommer inte ihåg sist jag såg en muslim på stan som kastade sig över mig och hotade mig med en pistol om att jag måste be 5ggr om dan?. Så förstår inte riktigt hur de försöker få in islam? De har en moske i rosengård för att själva kunna be. Hur ofta är du i rosengård så pass mycket att detta kan vara något som stör dig? Bor du ens i Malmö?

Jag påstår mycket ja det gör jag, det är egna tolkningar som vilken människa som helst kan göra med ett eget sinne, men allt som är av relevans har jag refererat till noggrant mer än vad du gör i några av dina inlägg.. Så förstår inte vart du vill komma egentligen?

Muttley
22 december 2008
richardoo290 skrev:
tkd_rille skrev:
richardoo290 skrev:
GOTT FOLK!
BLA BLA BLA BLA

rösta på sverigedemokraterna om du bara vill ha snacka om hur invandrare är fel och trams och allt konstigt.
och skiter i resten av sverige bara de får som de vill.
sd är typ nazister, och jag anser att nazister har lika låg iq som en fisk. ser man ju bara efter insiders program om partiet som ligger lite under sd. bara de att de har ett eget namn.

finns bättre lösningar än att satsa på ett parti som inte tänker på andra än sig själva. jag tåler faktiskt inte sådana överextrema patrioter för de anser att en med annan hudfärg har mindre iq än oss "vita".

så nej gör inte det.

läs inlägget EN gång till nogrant så du med din höga IQ förstår vad jag skrev, blanda fan inte ihop mig och mina vänner med nazister/rasister bara för att du har noll koll!? vet du om att många invandrare röstar på SD?... och vem är rasisten här, du drar alla över en kam.. bara för att det grundades av idioter betyder inte det att alla i partiet är idioter idag när dem kämpat så länge för att sparka ut alla med rasistiska åsikter.

insider? dem vinklar fram o tillbaka.. ta reda på fakta..
dem som inte vet vad dem snackar har sämre IQ än en fisk.

förlåt men politiker som i sd litar jag inte på för fem öre smile. de skriver enbart om invadring och sådant trams ju.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 december 2008

custom lover
227 Inlägg
22 december 2008
Vad fan tänker folk med?!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
22 december 2008
Rquired skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4057986.ab

Några som blev inspirerade...

imorn: "brottslingarna i rosengård släpptes då det var emot deras relion att sitta i fängelse"  roll
övermorn: " polisman åklagas för grov kvinnomisshandel då han av misstag i gripandet slet av en kvinnas slöja, polisen fick betala 300 tusen i skadestånd och måste nu be alla muslimer om ursäkt för hans uppförande"

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
22 december 2008
Turbo_noz skrev:
Vad fan tänker folk med?!

bara för att du inte bor i skiten och inte vet hur det är..

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
22 december 2008
tkd_rille skrev:
förlåt men politiker som i sd litar jag inte på för fem öre smile. de skriver enbart om invadring och sådant trams ju.

nej media pratar enbart om en enda fråga dem har, ta reda på fakta sa ja ju? .. dem har tusentals icke rasistiska åsikter ideer om skolsystem ekonomi försvar och sjukvård osv.. läs och ta reda på va dem vill innan du dömer. du är fördomsfull, inte ja...

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
22 december 2008
http://www.youtube.com/watch?v=PdvHz4camx8

reinfeldt har också fattat galoppen men för medias skull gör han som så många andra för att se bra ut. han kniper käft om ämnet ! hmm  jävligt synd att de har gått så långt

jag skulle inte få stå i en rosa kanindräkt om ja ville de för min relion lixom hallå? i tv ska man va välklädd?
http://www.youtube.com/watch?v=aEDORFCV … re=related  hmm

men det finns hopp smile
http://www.youtube.com/watch?v=fZvWfEpS … re=related
http://www.youtube.com/watch?v=aiRWsRes … re=related
http://www.youtube.com/watch?v=NDx2Cbc_ … re=related
Senast redigerat av richardoo290 (22 december 2008)

Försöker iaf
1 998 Inlägg
23 december 2008
Min åsikt då.
Ja skiter i hudfärg
Ja skiter i religon (jag kan nog kallas hedning)
Men kommer de hit å bråkar osv då ska de straffas. alternativt utvisning.
All censur i media så fort en invandrare gjort brott så står de inget om de. Men när en svensk gör de så står signalament osv...

Men tycker de börjar bli för mycket invandrare i sverige nu. Vi kan inte ta emot dem.
Som nån sa, de skickas till förfallna områden. Hur ska de kunna bli en del av samhället när de inte får chansen? De bor i "ghettot" å kommer inte i kontakt med oss svenskar. De lär sig inte svenska. de kan inte lära sig våra lagar å seder osv.

Så skär ner på invandringen. Vet inte om de är rykten eller ren fakta men läste att endast 6% av de invandrare som kommer från arabländerna verkligen är riktiga flyktingar. Resten skulle va sånna som vill ha ett bättre liv fast de klarar sig.

Har rykten om att en invandrarfamilj får 14k inkl bostad i månaden här i säffle. I örebro skulle de tydligen va 16k inkl kläder och bostad. En ensamstående mamma med 2 eller 3 barn får inte ens så mycket om hon inte har riktigt bra jobb. Detta är lite fel. Skär ner på pengarna så kanske de vill lära sig svenska. vill få arbete å sköta sig själva.

Vet att många vill detta men kommer inte ur "ghettot" å pga detta får de ingen chans.
Lägg mindre pengar på att ta in mer folk å lägg de på de som redan finns här. Då hjälper de om mest. Både vi svenskar och invandrare.

Invandrare inom vården är de inge fel på sålänge de PRATAR svenska så man kan förstå dom. Behöver inte va 100 procentig men man ska kunna ha en dialog. Har Hatt ett par st sånna läkare å ingen värre skillnad mer än hudfärg. Fick samma vård iaf.

Detta ä min åsikt om ämnet inavndring och invandrare

Topic då. Troligtvis inte bara invandrare som bråkar men många är de. Å över en sån här grej? Skamlöst. När man stoppar  rädningstjänsten då är de riktigt allvarligt.
Gå in med polisen å få bukt med de. Dem som bråkar å förstör ska få sitt straff. Ingen nåd pga religon eller härkomst. Alla ska behandlas lika.

Min åsikt om de som skrivits i tråden. Är snart 19år så allt kanske inte ä bra enligt er högutbildade men ja står för min åsikt!

//Persson

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

712 Inlägg
23 december 2008
Rquired skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4057986.ab

Några som blev inspirerade...

Några till..?

http://ttela.se/start/trollhattan/1.70199

http://www.sr.se/cgi-bin/sjuharad/nyhet … el=2522879

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 december 2008
En liten fundering, om "vi i väst" hade vägrat att ta emot några flyktingar och istället lagt dessa pengarna på att hjälpa dessa områden på plats. Hur hade världen sett ut idag då?

Nu är det för sent, för vi har redan en massa flyktingar hemma som vi inte bara akan slänga ut. Men det kunde ju knappast bli värre än idag med fullt krig där nere och en massa oroligheter här hemma...

?
1 038 Inlägg
24 december 2008
Har dom såna här problem i norge eller i finland roll

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Sök