Om man jämför ljudkvalitén mellan AUX - Bluetooth - USB - SD-Kort
Vilken av dessa är då överlägsen i kvalité? CD bryr jag mig inte om då jag inte orkar byta skivor hela tiden.
Jag vill säga att SD-Kort beror helt på kvalitén på låtarna som är inlagda, vilket är självklart.. För min del är USB helt överlägset, och funkar väldigt bra med spotify.. AUX är enligt mig typ det sämsta som finns..
Okej, de basarna heter antingen 1224 eller 1224X. Jag kan inte säga säkert vilken skillnad det är mellan dem, men om det är 1224X så har de tydligen samma parametrar som 1225X och då kan det funka att räkna ut en låda.
Vilken av dessa är då överlägsen i kvalité? CD bryr jag mig inte om då jag inte orkar byta skivor hela tiden.
Jag vill säga att SD-Kort beror helt på kvalitén på låtarna som är inlagda, vilket är självklart.. För min del är USB helt överlägset, och funkar väldigt bra med spotify.. AUX är enligt mig typ det sämsta som finns..
Vad finns det som kan spela Spotify via USB i bilen?
En HU som stödjer Iphone/Android, ett Spotify premium och sen en kabel mellan din HU och telefon.
En HU som stödjer Iphone/Android och ett Spotify premium och sen en kabel mellan din HU och telefon.
Skulle det fungera lika bra med en iPod Touch istället för en iPhone? Tänkte bara ha den i bilen till att spela musik isåfall
Okej, de basarna heter antingen 1224 eller 1224X. Jag kan inte säga säkert vilken skillnad det är mellan dem, men om det är 1224X så har de tydligen samma parametrar som 1225X och då kan det funka att räkna ut en låda.
Egentligen passar sluten låda bäst om man utgår ifrån de parametrar som jag har hittat på nätet (dvs samma som till 1225X), men exempelvis 120 liter netto basreflex avstämt till 35-38 Hz borde i teorin ge en ganska jämn frekvensgång och även djupbas.
I så fall kan du sätta 1 st 6" port där själva röret kapas 17 cm långt och sedan sätts trattar i båda ändar.
Egentligen passar sluten låda bäst om man utgår ifrån de parametrar som jag har hittat på nätet (dvs samma som till 1225X), men exempelvis 120 liter netto basreflex avstämt till 35-38 Hz borde i teorin ge en ganska jämn frekvensgång och även djupbas.
I så fall kan du sätta 1 st 6" port där själva röret kapas 17 cm långt och sedan sätts trattar i båda ändar.
tackar för det, det går inte att tiga till sig en ritning, detta med matte är man ur dålig på
Hej! Jag är helt ny på de här med att bygga baslådor men jag tänkte bygga en bas låda till min två GAS Silver GS1222D2 som jag tänker driva med mitt gamla gas silver 2400d slutsteg. Så är de någon som skulle kunna hjälpa mig att få fram bra mått för att bygga en portad låda? eller ja en för varje bas men de är ihop byggda. Enligt brl ska baslådan vara på 42 liter med 4" port på 30cm längd.
Men ska man räkna bort platsen för varje bort eller ska man bara räkna bort 2,5-3 liter var för baselementena? Jag tänkte att portarna skulle vara såna där Aeroportar och de har ju en tratt på båda sidorna ska man räkna med dem så att lådan totalt bilr 30cm eller ska själva röret vara 30cm plus tratarna?
Sen tänkte jag bygga lådan i 22mm spånskiva och klä insidan av lådan med nånting men är dämpull av typ polyesterfiber eller såna där skumplattor med toppar på bäst? Hur mycket ska man klä lådan? alla väggar eller bara bakre vägen? Visst ska inte bakre vägen vara närmare 10 cm än porten eftersom porten kommer ha en diameter på 10cm? Är de bäst att bygga lådan med lutande vägg eller rak för framsidan tänkte jag bygga rak men annar har jag inga krav på hur stor lådan ska var.
Jag vet att de vart mycket frågor nu men vill ha ut max utav mina 2 basar så är tacksam för alla svar jag får, !Tack på förhand!
Skrev tidigare om att jag skulle köpa ett par högtalare till bakdörrarna till min v70n -04 som jag ska koppla dirket på stereon. Tänkte bara höra hur jag ska göra detta, för kontakten till originalhögtalarna är ju nått special som inte passar de nya högtalarna.
Vill helst inte paja massor så de gå inte går att återställa till original igen. Så tänkte om de går att kapa de 2 sladdarna innan kontakten och sen bara sätta på 2 nya kabelskor till de nya högtalarna? Om det går bra att göra så, någon som vet vilken som är + och -? Den ena kablen är helt grå och den andra är grå och vit.
Mvh
Det ska fungera jätte bra att klippa så.
Detta är till en V70 -00 men tror ej det borde skilja, där står det iaf vilken "pinne" i kontaktstycket så ser du där vilken färg det är och sen jämför du bara med den där bak
Förstod inte riktigt det där men här är i alla fall 2 riktigt kassa bilder på hur det ser ut på min.
Skrev tidigare om att jag skulle köpa ett par högtalare till bakdörrarna till min v70n -04 som jag ska koppla dirket på stereon. Tänkte bara höra hur jag ska göra detta, för kontakten till originalhögtalarna är ju nått special som inte passar de nya högtalarna.
Vill helst inte paja massor så de gå inte går att återställa till original igen. Så tänkte om de går att kapa de 2 sladdarna innan kontakten och sen bara sätta på 2 nya kabelskor till de nya högtalarna? Om det går bra att göra så, någon som vet vilken som är + och -? Den ena kablen är helt grå och den andra är grå och vit.
Mvh
Det ska fungera jätte bra att klippa så.
Detta är till en V70 -00 men tror ej det borde skilja, där står det iaf vilken "pinne" i kontaktstycket så ser du där vilken färg det är och sen jämför du bara med den där bak
Förstod inte riktigt det där men här är i alla fall 2 riktigt kassa bilder på hur det ser ut på min.
Hej där alla ljud älskare! Det är så att jag har 2 st cerwin vega --》》 http://www.brc.se/baselement/cerwin-vega-v-max-15-(2x2ohm)/ och jag undrar vad jag ska ha för typ av slutsteg, vad jag ska kika efter för bästa möjliga effekt. Tänkte köpa mig något på ebay. Eller ska jag hålla mig till svenska butiker? Jag är inte så kunnig med detta.. tack på förhand! Mvh
om basarna vill ha 500 watt rms / per bas) så bör du leta efter ett steg som lämnar 1000-1200 watt rms i 2 ohm
nackdelen med ebay är väl garantierna och du vet aldrig vad du får hem.
Oleej tack. Men om en bas är 2x2 ohm. Och jag har 2 st. Ska slutsteget fortfarande lämna 2 ohm?