Tokken skrev:
Simon76 skrev:
Men ju dyrare grejer, ju viktigare blir installationen.
Nej det spelar ingen roll vad grejerna kostar! Installationen ÄR lika viktigt OAVSETT!
Jag vill egentligen inte dividera, och har ingen lust att bli osams med någon.
Men eftersom du envisas med att påstå att jag har fel, så får jag ju försvara mig..
Så för tredje gången.
Installationen ÄR viktig, och bättre installation ger bättre resultat.
MEN, med enklare högtalare är det lättare att få ett bra resultat.
Tex. Om man bara skruvar ut bilens originalhögtalare och ersätter den med ett av DLS billigare element, så kanske man kommer upp i 50% av elementets potential. Men om du gör likadant med deras dyraste, så kanske du bara kommer upp i 10% av potentialen. Och således kommer inte den dyrare att låta bättre än den billigare.. (siffrorna är bara en fingervisning)
Ett bra exempel är DLS Scandinavia, som är mycket känsliga för montering. Och kräver väldigt precisa lådor och vinklar för att funka bra. Därför vill DLS egentligen inte sälja dem, de är bara utvecklade för deras egna tävlingsbilar. (Även om det går att köpa dom)
Dessa uppgifter kommer direkt ifrån högsta ort på DLS.
De säger själva att deras enklare serier är gjorda för att inte kräva så mycket kunskap om installation.
Och om det inte stämmer, så betyder det att de som bygger och utvecklar DLS produkter inte vet vad de sysslar med. Och det låter väl inte så troligt? Eller?