1855
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

Voodoo
1 444 Inlägg
21 januari 2012
evilaudio skrev:
Stripz skrev:
Har i ice-1500 no å spela lika som autostudio

Bygg ny låda. Som undrar jag hur allt är inställt.

Nylåda kan ja ej göra förens polarn kmr hem och de kan ta nån månad. inställt ungefärligt som autostudio lp60-70 subsonic25-30 gain ca2v

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
21 januari 2012
M_icke_ skrev:
CHEEVA skrev:
okej frågar igen

Är det så stor skillnad mellan 5051 0ch 6051 att det är värt att slänga ut 600kr extra på 6051an ? är kenwood hu jag pratar om då

Skillnaden är grymt stor..
6051 har ju både USB och AUX på baksidan där dom sitter skyddat, annars är det lätt att råka komma åt så man knäcker dom på framsidan.
6051 Har lättare menyer och färre knappar, större skärm, fällbar front bättre ljud, snyggare utseende, mer kvalitetskänsla, fler funktioner(framför allt så är delningsfiltret mer avancerat och enklare att ställa), listan kan göras lång.. jag skulle utan tvekan föredragit 6051.

Kan tillägga att jag har provat båda och äger själv en 6047, alltså samma som 6051 fast med matt front.

äntligen ! tack för ett bra svar smile

blir en 6051 då

3 187 Inlägg
21 januari 2012
Stripz skrev:

har du bänkat ice steget eller grundar du det du skrev på att det spelar ungefär lika högt som när du hade det andra steget?

3 466 Inlägg
21 januari 2012
CHEEVA skrev:
M_icke_ skrev:
CHEEVA skrev:
okej frågar igen

Är det så stor skillnad mellan 5051 0ch 6051 att det är värt att slänga ut 600kr extra på 6051an ? är kenwood hu jag pratar om då

Skillnaden är grymt stor..
6051 har ju både USB och AUX på baksidan där dom sitter skyddat, annars är det lätt att råka komma åt så man knäcker dom på framsidan.
6051 Har lättare menyer och färre knappar, större skärm, fällbar front bättre ljud, snyggare utseende, mer kvalitetskänsla, fler funktioner(framför allt så är delningsfiltret mer avancerat och enklare att ställa), listan kan göras lång.. jag skulle utan tvekan föredragit 6051.

Kan tillägga att jag har provat båda och äger själv en 6047, alltså samma som 6051 fast med matt front.

äntligen ! tack för ett bra svar smile

blir en 6051 då

Tror du kommer bli nöjd med den, jag är skitnöjd med min smile

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

3 466 Inlägg
21 januari 2012
sellstedt1 skrev:
big-jepp skrev:
sellstedt1 skrev:
Tja på ett av mina steg så behöver jag bara jorda stegen utan kabel så går det att spela. ska de va så eller är de nå fel??

alltså jag fattar inte grejer med, varför äns dra ur jordkabeln och testa det? jordkabeln finns ju av en aledning eller hur?

Jo men jag glömde den första gången jag montera steget:rolleyes:

Grunderna i att installera ett slutsteg är att alltid koppla jordkabeln först och att se till att det är bra kontakt, annars är risken stor att du har sönder något.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Stockholm Streetrace Crew
160 Inlägg
21 januari 2012
Stripz skrev:
evilaudio skrev:
Stripz skrev:

Nylåda kan ja ej göra förens polarn kmr hem och de kan ta nån månad. inställt ungefärligt som autostudio lp60-70 subsonic25-30 gain ca2v

Vad har du för huvudenheten och har du
delning i den på subwoffer out i sånna fall?

Voodoo
1 444 Inlägg
21 januari 2012
Futopia skrev:
Stripz skrev:
evilaudio skrev:

Vad har du för huvudenheten och har du
delning i den på subwoffer out i sånna fall?

Alpine cde-123r. bas delst på 60 tänkte köp en värre kenwood med dsp lr vad de heter å bt men den tog inte min hårdisk

Team dBakuten
3 453 Inlägg
21 januari 2012
big-jepp skrev:
Stripz skrev:

har du bänkat ice steget eller grundar du det du skrev på att det spelar ungefär lika högt som när du hade det andra steget?

Alltså det som förvirrar mig är att hans ICE 800 spelar bättre än autostudiosteget men inte ett ICE 1500..
SBS.. ledsen men det känns lite så tyvärr.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

695 Inlägg
21 januari 2012
Stripz skrev:

Och de kallar du för bänkad effekt?..... Om jag hänger en reaktor från ringhals på släp efter bilen och har de som slutsteg till min 15" spl bas som står rakt på magneten i skuffen utan låda så lär de låta sämre än ett biltema slutsteg till min gamla mds låda med 1 sönderspelad bas, betyder de då att ringhals borde byta ut sina reaktorer?... Jag är grymt intresserad av att se installationen ir om du påstår att du kan mäta ditt autostudio med ett ICE 1500, speciellt när du skrivit tidigare att ice800 steget lät bättre än autostudiosteget, plus att du ger de en riktigt oärlig chans med fel låda till basen...
Senast redigerat av nesum (21 januari 2012)

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
21 januari 2012
Stripz skrev:

Har du helkassa batterier eller vad gör du egentligen med anläggningen. Eller försöker du trolla oss alla till vansinne?

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
21 januari 2012
Tokken skrev:
big-jepp skrev:
Stripz skrev:

Alltså det som förvirrar mig är att hans ICE 800 spelar bättre än autostudiosteget men inte ett ICE 1500..

Jo det känns ju lite som ett..... troll....

Voodoo
1 444 Inlägg
21 januari 2012
Tokken skrev:
big-jepp skrev:
Stripz skrev:

Knappt hörbar skillnad

Team dBakuten
3 453 Inlägg
21 januari 2012
Stripz skrev:
Tokken skrev:
big-jepp skrev:

Knappt hörbar skillnad

Då har du gjort något jäkligt galet någonstans..

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

3 187 Inlägg
21 januari 2012
Stripz skrev:
Tokken skrev:
big-jepp skrev:

Knappt hörbar skillnad

alltså vad ska man säga...

du skriver att du bänkat steget till 850 watt rm i 1 ohms = rent skit snack..
du har grejer för att det ska spela bra, basen har många spelat högt och skön djupbas med (evilaudio t.ex.) sen spl ice stegen är ju RIKTIGT populära har nog inte hört någon som klagat på dem.
så i mina ögon är det bara en sak som kan vara fel... DU SJÄLV.

gör en bra installtion så kommer det låta bra LOVAR dig.

695 Inlägg
21 januari 2012
Stripz skrev:
Tokken skrev:
big-jepp skrev:

Knappt hörbar skillnad

Jag anar ugglor som får kläder, beviset på din "bänkning" borde väl inte va så svårt att skramla fram?.. Finns där ett uns sanning i de du säger har du garanterat troll i mer än storleken på lådan till basen i den dära anläggningen.

®™ Nuclear Performance

16 197 Inlägg
21 januari 2012
Vet inte om man ska skratta eller gråta.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

695 Inlägg
21 januari 2012
evilaudio skrev:
Vet inte om man ska skratta eller gråta.

Riktiga män gråter när dom är ensamma. Så jag tänker asgarva iaf...tongue

®™ Nuclear Performance

Voodoo
1 444 Inlägg
21 januari 2012
big-jepp skrev:
Stripz skrev:
Tokken skrev:

Knappt hörbar skillnad

du har grejer för att det ska spela bra, basen har många spelat högt och skön djupbas med (evilaudio t.ex.) sen spl ice stegen är ju RIKTIGT populära har nog inte hört någon som klagat på dem.

Ser du skrivet nånstans att jag bänkat? knappast. närjag kom dit med grejjerna så snackade vi om olika steg och han rekomenderade ice-3500 om jag har iplaner på att köpa en till bas.kunde då få bra rabatt på de steget.sen kolla vi mot slutet på ice1500 och dls a6 som ja hört bra om och den fanns beggad i butik. blev nu inte 3500 steget då desom va hemma var tingad av nån annan. sen tog ham frsm nån finsk sida med bänkresultat och där var ice speccad på de 800 på 470 och autostudio 100rms mindre än ice 1500 och de skulle inte vara hörbar skillnad. vet inte adress till sidan och kan inte söka då jag suttit genom mobilen.
instalationen ser jag inga fel på. ett exide prenium 100ah med steget ovanför med olankor emellan så de är korta50mm2 kablar sen sitter de 200a anl säkring 35mm2 från generatorn 120a gen från 94a org. or batteri under baksäte är uppbytt från55ah till 75ah exide exell.

lådan fråga ja dröni om.
Ville ha en låda som peaka för mkt och skulle funka till rock.metall.dubstep och hiphop dvs de mesta men de är va jag huvudsakligen lyssnar på.
den lådan tex evil rek visste han inte enns avstämmning på sen så visste han inte om den funka till rock metall.
de var en sk djupbaslåda och de e jag inte ute efter..
sen spls egna hifilåda vet jag inte om bas å port är inräknat. Skulle de vara byggvolymen så skulle den varit mindre än nuvarande. och andra låder skulle teoretiskt peakat ordentligt. ser ni dillemat? sluta va fittiga jag kanske inte är nå vidare på att förklara.

kanske är så att jag behöver en frontsub men på bilsteroforumet så skull de inte behövas.

jag tycker inte de låter nog bra andra kanske tycker de låter bra men inte jag

Team dBakuten
3 453 Inlägg
21 januari 2012
Stripz skrev:
sluta va fittiga jag kanske inte är nå vidare på att förklara.

Där förlorade du fan all respekt.. roll

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

3 187 Inlägg
21 januari 2012
Stripz skrev:
big-jepp skrev:
Stripz skrev:

Knappt hörbar skillnad

Ser du skrivet nånstans att jag bänkat? knappast. närjag kom dit med grejjerna så snackade vi om olika steg och han rekomenderade ice-3500 om jag har iplaner på att köpa en till bas.kunde då få bra rabatt på de steget.sen kolla vi mot slutet på ice1500 och dls a6 som ja hört bra om och den fanns beggad i butik. blev nu inte 3500 steget då desom va hemma var tingad av nån annan. sen tog ham frsm nån finsk sida med bänkresultat och där var ice speccad på de 800 på 470 och autostudio 100rms mindre än ice 1500 och de skulle inte vara hörbar skillnad. vet inte adress till sidan och kan inte söka då jag suttit genom mobilen.
instalationen ser jag inga fel på. ett exide prenium 100ah med steget ovanför med olankor emellan så de är korta50mm2 kablar sen sitter de 200a anl säkring 35mm2 från generatorn 120a gen från 94a org. or batteri under baksäte är uppbytt från55ah till 75ah exide exell.

lådan fråga ja dröni om.
Ville ha en låda som peaka för mkt och skulle funka till rock.metall.dubstep och hiphop dvs de mesta men de är va jag huvudsakligen lyssnar på.
den lådan tex evil rek visste han inte enns avstämmning på sen så visste han inte om den funka till rock metall.
de var en sk djupbaslåda och de e jag inte ute efter..
sen spls egna hifilåda vet jag inte om bas å port är inräknat. Skulle de vara byggvolymen så skulle den varit mindre än nuvarande. och andra låder skulle teoretiskt peakat ordentligt. ser ni dillemat? sluta va fittiga jag kanske inte är nå vidare på att förklara.

kanske är så att jag behöver en frontsub men på bilsteroforumet så skull de inte behövas.

jag tycker inte de låter nog bra andra kanske tycker de låter bra men inte jag

1. skriv inte något sådant om du inte kan styrka det.
2. ne du har säkert större krav än t.ex. evil och tokken roll

Sök