big-jepp skrev:
Stripz skrev:
Tokken skrev:
Alltså det som förvirrar mig är att hans ICE 800 spelar bättre än autostudiosteget men inte ett ICE 1500..
SBS.. ledsen men det känns lite så tyvärr.
Knappt hörbar skillnad
alltså vad ska man säga...
du skriver att du bänkat steget till 850 watt rm i 1 ohms = rent skit snack..
du har grejer för att det ska spela bra, basen har många spelat högt och skön djupbas med (evilaudio t.ex.) sen spl ice stegen är ju RIKTIGT populära har nog inte hört någon som klagat på dem.
så i mina ögon är det bara en sak som kan vara fel... DU SJÄLV.
gör en bra installtion så kommer det låta bra LOVAR dig.
Ser du skrivet nånstans att jag bänkat? knappast. närjag kom dit med grejjerna så snackade vi om olika steg och han rekomenderade ice-3500 om jag har iplaner på att köpa en till bas.kunde då få bra rabatt på de steget.sen kolla vi mot slutet på ice1500 och dls a6 som ja hört bra om och den fanns beggad i butik. blev nu inte 3500 steget då desom va hemma var tingad av nån annan. sen tog ham frsm nån finsk sida med bänkresultat och där var ice speccad på de 800 på 470 och autostudio 100rms mindre än ice 1500 och de skulle inte vara hörbar skillnad. vet inte adress till sidan och kan inte söka då jag suttit genom mobilen.
instalationen ser jag inga fel på. ett exide prenium 100ah med steget ovanför med olankor emellan så de är korta50mm2 kablar sen sitter de 200a anl säkring 35mm2 från generatorn 120a gen från 94a org. or batteri under baksäte är uppbytt från55ah till 75ah exide exell.
lådan fråga ja dröni om.
Ville ha en låda som peaka för mkt och skulle funka till rock.metall.dubstep och hiphop dvs de mesta men de är va jag huvudsakligen lyssnar på.
den lådan tex evil rek visste han inte enns avstämmning på sen så visste han inte om den funka till rock metall.
de var en sk djupbaslåda och de e jag inte ute efter..
sen spls egna hifilåda vet jag inte om bas å port är inräknat. Skulle de vara byggvolymen så skulle den varit mindre än nuvarande. och andra låder skulle teoretiskt peakat ordentligt. ser ni dillemat? sluta va fittiga jag kanske inte är nå vidare på att förklara.
kanske är så att jag behöver en frontsub men på bilsteroforumet så skull de inte behövas.
jag tycker inte de låter nog bra andra kanske tycker de låter bra men inte jag