6965
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

750 Inlägg
31 mars 2012
nesum skrev:
Sydeken skrev:
nesum skrev:

Har bara lyssnat en snabbis på detta en gång, och enligt mig finns där mängder med kontroll och kraft i detta steg, distinkt, trevligt och strömslukande. Men till ditt ändamål tror jag de är till snudd på overkill, om du inte ämnar att bygga ut i framtiden tror jag du har roligare för dom extra tusenlapparna, trots allt får man sällan för mycket effekt...

okej, har nämligen fått ett bra pris på det ( begagnat ) så det va därför tongue

Om man får ställa en uppkäftig fråga, vad är bra pris? tongue

5 lakan smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

695 Inlägg
31 mars 2012
Sydeken skrev:
nesum skrev:
Sydeken skrev:

okej, har nämligen fått ett bra pris på det ( begagnat ) så det va därför tongue

5 lakan smile

Mjoo, de är juh ett trevligt pris, nästan så man kunde köpt de och lagt de på hyllan i väntan på nå gott... Men visst, som någon ovan skrev, du skulle nästan satsat på nå 4-kanaligt steg, om utrymmet för kablarna finns, MEN, spelar du med skallen och bygger efter konstens regler kommer du bli mer än nöjd med B2 steget, men ha i åtanke, du handskas med rätt mycket effekt till dessa kitt...

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

750 Inlägg
31 mars 2012
nesum skrev:
Sydeken skrev:
nesum skrev:

5 lakan smile

Mjoo, de är juh ett trevligt pris, nästan så man kunde köpt de och lagt de på hyllan i väntan på nå gott... Men visst, som någon ovan skrev, du skulle nästan satsat på nå 4-kanaligt steg, om utrymmet för kablarna finns, MEN, spelar du med skallen och bygger efter konstens regler kommer du bli mer än nöjd med B2 steget, men ha i åtanke, du handskas med rätt mycket effekt till dessa kitt...

ja precis... vet inte vad jag ska välja hmm ..  jag har ett dou redan men det steget ska driva basarna tongue

Dцьstэp

750 Inlägg
31 mars 2012
nesum skrev:
Sydeken skrev:
nesum skrev:

5 lakan smile

måste bara fråga, varför ska jag satsa på ett 4-kanals? tongue

Dцьstэp

695 Inlägg
31 mars 2012
Sydeken skrev:
nesum skrev:
Sydeken skrev:

5 lakan smile

ja precis... vet inte vad jag ska välja hmm ..  jag har ett dou redan men det steget ska driva basarna tongue

Jadu, i slutändan är de gemene man som får ta ställning till vad han/hon klarar hantera och väljer att lägga pengarna på, men jag tycker att B2 steget absolut är värt pengarna, men det finns å andra sidan en hel uppsjö med steg till dom 6k du angav i första inlägget som är grymt värt pengarna på alla olika vis, beroende på vad man är ute efter.....

®™ Nuclear Performance

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
31 mars 2012

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

695 Inlägg
31 mars 2012
Sydeken skrev:
nesum skrev:
Sydeken skrev:

5 lakan smile

Du får friare inställningsmöjligheter.

®™ Nuclear Performance

3 466 Inlägg
31 mars 2012
Sydeken skrev:
tja är ute efter ett slutsteg till mina 2 kitsystem, ( http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=159 )  ska alltså ha 2st högtalare i var framdörr, får max kosta 6.000 kr

mvh Sydeken

http://www.autohifi.se/?category_id=172 … -ProZ2-200

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

1 727 Inlägg
31 mars 2012
nesum skrev:
Sydeken skrev:
nesum skrev:
men ha i åtanke, du handskas med rätt mycket effekt till dessa kitt...

Inställningsmöjlighrterna är inte intressanta i det här läget.
Nämnda och onämnda steg för nära 6k kan blåsa ES-kiten all värdens väg.
Du kan sikta på ett 4-kanal och krama ur högsta ljudkvaliteten, eller köra 2-kanal
för samma peng och blåsa kiten både en o två ggr.

Stegen blir "för bra" mot dina kit och det blir lite att elda för kråkorna tills du ev byter
upp dig på högtalarsidan.

(min input handlar om steg för mellan 4 o 6 tusen)

Så det lämpligaste egentligen är att du håller i plånan och stannar enligt mig på runt 3500-4000:-

Pierre
Senast redigerat av Horsyhorse (31 mars 2012)

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

130 Inlägg
31 mars 2012
nesum skrev:
Exterm skrev:
evilaudio skrev:

för att om du byglar strömen på steget med remoten så kommer steget alltid vara igång å batteriet töms på en nattt typ.

Aha okej tongue

Nu funkar allt dock, inget sus, allt spelar big_smile
Måste bara köpa lite längre jordkablar så jag kan sätta alla i bältesfästet, verkar vara det grövsta man kan jorda i, så vida man inte knycker en stålbalk från ett byggområde. Vad vet jag, det är kanske det som krävs för att få bort det jävla surret xD

Tack alla hjälpsamma människor i alla fall, jag är lärt mig sjukt mycket under detta mitt första bygge big_smile
Nu väntar bara basen och JBL Decade 6x9" på att få flytta in i en fin låda, så är allt klart sen ^^

Så vad va problemet?

Problemet var att remoten som gick tillsammans med lågnivån var avsliten/kass. Har nu dragit en separat på samma sida bilen som batteriplus. Enda problemet nu är för klena jordpunkter på filtret och bas-steget så jag får generatorbrus, men de ska båda flyttas till bältesfästet, så borde det bli bättre smile

Exterm was here m^_^m

695 Inlägg
31 mars 2012
Exterm skrev:
nesum skrev:
Exterm skrev:

Aha okej tongue

Nu funkar allt dock, inget sus, allt spelar big_smile
Måste bara köpa lite längre jordkablar så jag kan sätta alla i bältesfästet, verkar vara det grövsta man kan jorda i, så vida man inte knycker en stålbalk från ett byggområde. Vad vet jag, det är kanske det som krävs för att få bort det jävla surret xD

Tack alla hjälpsamma människor i alla fall, jag är lärt mig sjukt mycket under detta mitt första bygge big_smile
Nu väntar bara basen och JBL Decade 6x9" på att få flytta in i en fin låda, så är allt klart sen ^^

Så vad va problemet?

Problemet var att remoten som gick tillsammans med lågnivån var avsliten/kass. Har nu dragit en separat på samma sida bilen som batteriplus. Enda problemet nu är för klena jordpunkter på filtret och bas-steget så jag får generatorbrus, men de ska båda flyttas till bältesfästet, så borde det bli bättre smile

Sedär ja, då hoppas vi u blir av med generatorlarvet också då, testat utan filtret?!!....big_smile

®™ Nuclear Performance

130 Inlägg
31 mars 2012
En liten fundering kring distortion. Hur mycket är mycket, vad är oacceptabelt i ett SQ-bygge? F4S4N länkade till ett ICE 150.4 som är speccad till 1%, medan mitt Sony XM-3060 är speccat till 0,005%. Betyder det att ICE 150.4 är skränigt som en gammal trattgramofon, eller överdriver Sony ungefär lika mycket som Tyskarna gjorde under sin semester i Frankrike 1939? tongue

Exterm was here m^_^m

130 Inlägg
31 mars 2012
nesum skrev:
Exterm skrev:
nesum skrev:

Så vad va problemet?

Sedär ja, då hoppas vi u blir av med generatorlarvet också då, testat utan filtret?!!....big_smile

Det låter inget utan filter, därför vi ska flytta dess jord till samma som steget, se om det försvinner då smile

Exterm was here m^_^m

695 Inlägg
31 mars 2012
Exterm skrev:
nesum skrev:
Exterm skrev:

Det låter inget utan filter, därför vi ska flytta dess jord till samma som steget, se om det försvinner då smile

Om de inte gör de så kan du testa gjorda signal - , kan juh vara så att signaljorden i filtret är bränd.

®™ Nuclear Performance

130 Inlägg
31 mars 2012
nesum skrev:
Exterm skrev:
nesum skrev:

Om de inte gör de så kan du testa gjorda signal - , kan juh vara så att signaljorden i filtret är bränd.

Det kan vi göra ja, tack för tipset ^^ Far förstår säkert vad det betyder, jag gör det inte tongue Lättare om man ser det en gång, så vet man sen tongue

Exterm was here m^_^m

1 727 Inlägg
31 mars 2012
Exterm skrev:
En liten fundering kring distortion. Hur mycket är mycket, vad är oacceptabelt i ett SQ-bygge? F4S4N länkade till ett ICE 150.4 som är speccad till 1%, medan mitt Sony XM-3060 är speccat till 0,005%. Betyder det att ICE 150.4 är skränigt som en gammal trattgramofon, eller överdriver Sony ungefär lika mycket som Tyskarna gjorde under sin semester i Frankrike 1939? tongue

Siffror i all ära, men det säger återigen inte hur det låter, finns bra steg som anger 0,1% som är bland det mest välljudande. Man måste lyssna helt enkelt. I basregistret kan man ha flertalet procent dist. innan det hörs.

Pierre
Senast redigerat av Horsyhorse (31 mars 2012)

130 Inlägg
31 mars 2012
Horsyhorse skrev:
Exterm skrev:

Siffror i all ära, men det säger återigen inte hur det låter, finns bra steg som anger 0,1% men som är bland det mest välljudande. Man måste lyssna helt enkelt. I basregistret kan man ha flertalet procent dist. innan det hörs.

Pierre

Ah okej smile
Ja, det är väl bara att lyssna ja, låter det bra, så låter det ju bra tongue

Exterm was here m^_^m

750 Inlägg
31 mars 2012
Horsyhorse skrev:
nesum skrev:
Sydeken skrev:

Inställningsmöjlighrterna är inte intressanta i det här läget.
Nämnda och onämnda steg för nära 6k kan blåsa ES-kiten all värdens väg.
Du kan sikta på ett 4-kanal och krama ur högsta ljudkvaliteten, eller köra 2-kanal
för samma peng och blåsa kiten både en o två ggr.

Stegen blir "för bra" mot dina kit och det blir lite att elda för kråkorna tills du ev byter
upp dig på högtalarsidan.

(min input handlar om steg för mellan 4 o 6 tusen)

Så det lämpligaste egentligen är att du håller i plånan och stannar enligt mig på runt 3500-4000:-

Pierre

Okej har di något tips på ett prisvärt steg till mina kit? smile
Mvh

Dцьstэp

1 727 Inlägg
31 mars 2012
Genesis P4, mkt behagligt ljud.
Mosconi ONE 120.4, här är det mer ös på tapeten.
Genesis ST100, lite dyrare, men glöden och drivet i kombination. OBS, 2-kanal som du kör i 2ohm.

Dom skiljer en aning i funktion, men dom kommer alla att mejsla ut varenda uns av vad dina ES kan.

Det är produkter ur sortimentet jag har, så det kan ju tas med en nypa salt. wink

Pierre

20 Inlägg
1 april 2012
big-jepp skrev:
Lurven575 skrev:
tujbo skrev:
Vad är det för bas och slutsteg du har? (märke och modell)

Om dä ä mig du frågar så har jag

Bas: Orion Hcca 15.4
Slutsteg: Mtx th 4000D

gissar på att du har original batteri med original generator?

alltså spänningen sjunker..

Delvis rätt jag har original generator på 100 ah och 1 runningbull 70 ah fram o 2 bak

Sök