6435
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

47 Inlägg
11 april 2012
Jag har skrivit flera gånger att jag gärna vill ha ett dovt ljud.. som fyller ut..

16 197 Inlägg
11 april 2012
storleken på en bas avgör inte hur "dovt" den spelar...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

21 761 Inlägg
11 april 2012
Välj 1 st 12" istället, den ska ha 4 Ohms impedans. Du kan tex välja baspaket som CHEEVA länkade till, eller så väljer du separat 4-kanals steg och separat 12" bas. Du kan få ett 4-kanals steg och 1 st 12" bas för 2500:- eller aningen lägre där hos dbakuten, även hos blekingebilradio går det att hitta saker för ungefär samma pengar. smile

47 Inlägg
11 april 2012
Okej thanks.

199 Inlägg
12 april 2012
lite dum fråga egentlige, men har köpt ett par zensonic nu ja. men har ett rätt rejält bekymmer, hur i helvete får man bort gallret?! Testat å vridit som man brukar göra men dom sitter.. hur fan gör ja?! tongue

282 Inlägg
12 april 2012
Slain skrev:
lite dum fråga egentlige, men har köpt ett par zensonic nu ja. men har ett rätt rejält bekymmer, hur i helvete får man bort gallret?! Testat å vridit som man brukar göra men dom sitter.. hur fan gör ja?! tongue

brukar bara vara att trycka lite på sidan av galltet så ska det lossna, man drar det oftast rakt ut vad jag vet.

7 385 Inlägg
12 april 2012
vet inte var jag ska skriva ... men är det bara för mig blekingebilradios hemsida int funkar ?!?! kommer direkt in på prisjakt

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
12 april 2012
CHEEVA skrev:
vet inte var jag ska skriva ... men är det bara för mig blekingebilradios hemsida int funkar ?!?! kommer direkt in på prisjakt

Funkar för mig så.......

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

7 385 Inlägg
12 april 2012
Lonefox skrev:
CHEEVA skrev:

Funkar för mig så.......

hm konstigt hmm

199 Inlägg
12 april 2012
Firetunez skrev:
Slain skrev:

brukar bara vara att trycka lite på sidan av galltet så ska det lossna, man drar det oftast rakt ut vad jag vet.

har testat men dom vägrar släppa..

3 466 Inlägg
12 april 2012
CHEEVA skrev:

Samma för mig. Har varit så ett par månader. Märkligt att han inte fixar den buggen men visst, de e ju han själv som förlorar på att kunderna inte kommer åt sidan. roll

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

7 241 Inlägg
12 april 2012
M_icke_ skrev:
CHEEVA skrev:

Samma för mig. Har varit så ett par månader. Märkligt att han inte fixar den buggen men visst, de e ju han själv som förlorar på att kunderna inte kommer åt sidan. roll

Vadå bugg?
Jag har provat nu i IE, FF och Chrome och det funkar i alla tre......(orkar inte leka med fler browsers) så det är inget o kodningen.
Tror snarare att problemet ligger djupare på ISP-nivå. Frågan är i vilken ände......hos honom eller hos de som inte får kontakt med sidan. Mkt troligt att det ligger mellan hans host och ISP hos användarna....

7 385 Inlägg
12 april 2012
Lonefox skrev:
M_icke_ skrev:
CHEEVA skrev:

Vadå bugg?
Jag har provat nu i IE, FF och Chrome och det funkar i alla tre......(orkar inte leka med fler browsers) så det är inget o kodningen.
Tror snarare att problemet ligger djupare på ISP-nivå. Frågan är i vilken ände......hos honom eller hos de som inte får kontakt med sidan. Mkt troligt att det ligger mellan hans host och ISP hos användarna....

är detta något man kan fixa själv ? Är helt grön på sånt här hehe

provade med chrome och då funkar det för mig ... men ej med firefox
Senast redigerat av CHEEVA (12 april 2012)

695 Inlägg
12 april 2012
Funkar för mig också.... FF

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

7 241 Inlägg
12 april 2012
CHEEVA skrev:
Lonefox skrev:
M_icke_ skrev:

Vadå bugg?

Då har du ngt felinställt i FF som blockar sidan.
Orkar dessvärre (för din del) inte rota runt o kika på vad det kan vara.

695 Inlägg
12 april 2012
CHEEVA skrev:
Lonefox skrev:
M_icke_ skrev:

Vadå bugg?

Testa installera om FF, finns säkert en självklar lösning om man orkar kika runt lite i FF, men är du helt grön blir de nog enklast och borde kunna funka...

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

499 Inlägg
12 april 2012
Tänkte byta polkabelskor på batteriet då nuvarande ej tillåter mer anslutningar(original skräp)..
Detta innebär ju då att jag måste klippa jord och pluskablarna för att skala nytt, går det att klämma "vanliga" ringkabelskor och sen ansluta till batteriet eller måste/bör man använda dom mer 'heavy duty' crimpkabelskorna? Dom som verkar lödda och så vidare?

Tacksam för hjälp med detta, känns dumt att chansa så bilen blir stående smile
Senast redigerat av Bonehead (12 april 2012)

1 727 Inlägg
12 april 2012
Bonehead skrev:
Tänkte byta polkabelskor på batteriet då nuvarande ej tillåter mer anslutningar(original skräp)..
Detta innebär ju då att jag måste klippa jord och pluskablarna för att skala nytt, går det att klämma "vanliga" ringkabelskor och sen ansluta till batteriet eller måste/bör man använda dom mer 'heavy duty' crimpkabelskorna? Dom som verkar lödda och så vidare?

Tacksam för hjälp med detta, känns dumt att chansa så bilen blir stående smile

Ringkabelskor fungerar mkt bra, tipset är att du till det köper nya bra batteripolskor
av fabrikatet Skyllermarks. Dom har flera gängade hål med "bultmöjlighet".
Finns drösvis med sådana skor i Kungsängen. wink

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

499 Inlägg
12 april 2012
Precis såna jag har hemma faktiskt! big_smile
Blev nog lite fel med termerna, det är 'polskorna' som ska bytas och då måste jag även klämma dit kabelskor på kablarna, älskar 3.5"orna förresten! smile
Tack!

329 Inlägg
12 april 2012
Appropå temat polskor råkade jag ha länk öppet;
http://handla.swedol.se/images/large/EL-30106.jpg
swedol! http://handla.swedol.se/

Sök