6775
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
18 december 2012
Erixoon skrev:
http://dbakuten.se/detail-item_id-10080
Kollade lite på dessa, är det någon som vet ifall dom är prisvärda? Spelar dom bra eller dåligt?

I och med vi säljer bra av det paketet och ingen som har klagat till oss på att det är dåligt.
Det är ett lagom paket för den som vill ha bra drag i basen utan att lägga några stora pengar.

MVH//Björn

ohshit
1 285 Inlägg
18 december 2012
Har ett två-vägs kit fram & en sub & tänkte dela allt aktivt på HUn som äro en gammal hederlig Pioneer p88rs.

Men riktigt sugen på att klämma in en 3" mellanregister i framsystemet, men såvitt jag vet så klarar inte p88an 4-vägs delning utan då måste jag ha p99an som är alldeles utanför min budget nu.

Någon som har något tips annars hur jag ska dela allt som 4-vägs? T.ex om det går att dela framsystem som 3-vägs aktivt i stereon & dela subben passivt på steget`

Tacksam för svar!

The löwer class.

610 Inlägg
18 december 2012
Vad skulle ni rekommendera för batteribank till dessa slutsteg.

Kicker kx2500.1 drivs i 2ohm
Kicker kx650.4 drivs i 4 ohm
Spl ice 150.4 drivs i 4 ohm
Senast redigerat av Ljud-fan (18 december 2012)

Mek
78 Inlägg
18 december 2012
Cgee skrev:
Har ett två-vägs kit fram & en sub & tänkte dela allt aktivt på HUn som äro en gammal hederlig Pioneer p88rs.

Men riktigt sugen på att klämma in en 3" mellanregister i framsystemet, men såvitt jag vet så klarar inte p88an 4-vägs delning utan då måste jag ha p99an som är alldeles utanför min budget nu.

Någon som har något tips annars hur jag ska dela allt som 4-vägs? T.ex om det går att dela framsystem som 3-vägs aktivt i stereon & dela subben passivt på steget`

Tacksam för svar!

Det du kan göra är att splitta lågnivån från low-utgången till 2st steg. Ett som driver sub och ett som driver midbasen. Men då får du sköta delningen mellan dessa på stegen.

Audi A4 B7 tdi Quattro

ohshit
1 285 Inlägg
18 december 2012
calle gsi skrev:
Cgee skrev:

Tacksam för svar!

Det du kan göra är att splitta lågnivån från low-utgången till 2st steg. Ett som driver sub och ett som driver midbasen. Men då får du sköta delningen mellan dessa på stegen.

Dessvärre kommer jag köra allt på en audison av quattro steg.

The löwer class.

21 761 Inlägg
18 december 2012
Ljud-fan skrev:
Vad skulle ni rekommendera för batteribank till dessa slutsteg.

Kicker kx2500.1 drivs i 2ohm
Kicker kx650.4 drivs i 4 ohm
Spl ice 150.4 drivs i 4 ohm

Stegen kan tillsammans ge nästan 3500 WRMS om man utgår ifrån specarna. Följer man den generella rekommendationen om 1 bra batteri per 1000 WRMS så kan 3 st extra batterier vara lämpligt om du vill kunna utnyttja stegen rejält. smile

17 Inlägg
18 december 2012
Har problem med det förmodligen lättaste som finns men jag kan det inte så det är därför jag ber er om hjälp lite blygsamt roll

Har alltså en färdigbyggd låda där dessa kontakter sticker ut och ska fästas i basen http://i47.tinypic.com/s4o1sw.jpg

men jag förstår inte hur de ska fästas i basen... fästet på basen ser ut såhär:
(finns såklart en svart bredvid, och två lika dana fästen på andra sidan basen)

http://i49.tinypic.com/14aahdk.jpg

så hur ska man sätta ihop det är min fråga?

och här har ni en bild på baksidan av lådan om det är till någon hjälp....
http://i46.tinypic.com/1pec1y.jpg
Senast redigerat av Sigma (18 december 2012)

DLS
1 147 Inlägg
18 december 2012
Klipp av dom och skala av någon centimeter på kabeln så kommer de få plats i "banankontakten" smile

17 Inlägg
18 december 2012
huntelaar skrev:
Klipp av dom och skala av någon centimeter på kabeln så kommer de få plats i "banankontakten" smile

klippa av den blå å den vita alltså? utveckla "banankontakten" tack, förstår nog va du menar men.. wink

16 197 Inlägg
18 december 2012
Sigma skrev:
huntelaar skrev:

klippa av den blå å den vita alltså? utveckla "banankontakten" tack, förstår nog va du menar men.. wink

den tunna röd/svarta är till för om man vill ha belysning i lådan som lyser ut ur porten.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

17 Inlägg
18 december 2012
evilaudio skrev:
Sigma skrev:
huntelaar skrev:

den tunna röd/svarta är till för om man vill ha belysning i lådan som lyser ut ur porten.

okej tack! så de e bara å skala på nu då å fästa i basen? big_smile

är ganska rädd för att göra fel därför jag verkar lite trög roll

21 761 Inlägg
18 december 2012
De där två kablarna med flatstiftshylsor (blå och transparent), hur ser de ut i andra änden?
Hur ser anslutningarna ut inuti lådan på lådans högtalaruttag?
Hör basarna till den där lådan (typ byggsats)?
Senast redigerat av Drönirettab (18 december 2012)

17 Inlägg
18 december 2012
Drönirettab skrev:
De där två kablarna med flatstiftshylsor (blå och transparent), hur ser de ut i andra änden?
Hur ser anslutningarna ut inuti lådan på lådans högtalaruttag?
Hör basarna till den där lådan (typ byggsats)?

så ser det ut inuti lådan:
http://i49.tinypic.com/rit08j.jpg

och så här ser det ut på baksidan:
http://i48.tinypic.com/2rw439i.jpg

den blåa kabeln blir alltså det röda uttaget som kommer ut, och ja basarna hör ihop med lådan...

21 761 Inlägg
18 december 2012
Det verkar ju konstigt att de medföljande kablarna har såna där anslutningar i båda ändar med tanke på att basens anslutningar inte har flatstift. Eftersom basen tydligen har dubbla talspolar så borde det även finnas en eller två kablar som används till att koppla ihop spolarna med varandra.  smile

Finns det någon sån kabel?
Vilken baslåda gäller det?

17 Inlägg
18 december 2012
Drönirettab skrev:
Det verkar ju konstigt att de medföljande kablarna har såna där anslutningar i båda ändar med tanke på att basens anslutningar inte har flatstift. Eftersom basen tydligen har dubbla talspolar så borde det även finnas en eller två kablar som används till att koppla ihop spolarna med varandra.  smile

humm, verkar inte som att det finns någon sådan kabel:/ eller så är det bara jag som inte hittar...

detta paket är det det gäller http://www.dbakuten.se/detail-item_id-319376  smile

17 Inlägg
18 december 2012
Drönirettab skrev:

är det viktigt att koppla ihop dom om man ska få ut full effekt eller får man ut det ändå om man bara kopplar i 2 utav de 4?

16 197 Inlägg
18 december 2012
Sigma skrev:
Drönirettab skrev:

är det viktigt att koppla ihop dom om man ska få ut full effekt eller får man ut det ändå om man bara kopplar i 2 utav de 4?

eftersom du köpt de på dbakuten så föreslår jag dig att du ringer dit imorron så får du garanterat hjälp.

17 Inlägg
18 december 2012
evilaudio skrev:
Sigma skrev:
Drönirettab skrev:

eftersom du köpt de på dbakuten så föreslår jag dig att du ringer dit imorron så får du garanterat hjälp.

tja det låter väll som en ganska klok idé. maila här om dagen men har inte fått något svar så jag får väll förska ringa istället smile

16 197 Inlägg
18 december 2012
Sigma skrev:
evilaudio skrev:
Sigma skrev:

tja det låter väll som en ganska klok idé. maila här om dagen men har inte fått något svar så jag får väll förska ringa istället smile

ringa är alltid bättre om man vill ha snabbt svar.

18 Inlägg
18 december 2012
Skulle verkligen behöva veta volymen på lådan och portar/slottport till legacy LWFX10-107, tänkte avstämning 40-45hz.

Sök