945 motorn dör

Nallen_sthlm Direktör
5 april 2006 · 305 Inlägg

Sharky skrev:
Han har knappast laddtryck när han tomgasar.

/Göran

Nallen_sthlm skrev:
Annars kan dumpventilen ställa till det om det tjålar, då släpper den inte ut laddtrycket tillräckligt snabbt och kväver motorn, jag hadde det bekymret på min förut.....

Läser du inte vad han skriver ??? han skriver ju att den dör när han gasar upp den på varv och låter varven sjunka ! Min turbo ger ett grund laddtryck när jag jag gasar upp den på varv och jag tror dom flesta turbo bilar gör det.

Speed limit are only for pussy
Sharky
5 april 2006 · 10 287 Inlägg

Jodå, det kan du ge dig fanken på att jag gör.

Och BTW, ingen 945:a har dumpventil, alla 945 med turbo har bypassventil. Så jag läser till och med det som du skriver.

Om du inte har bättre att komma med än att föreslå att han skall kolla en icke existerande dumpventil så kan du nog låta bli att hacka när jag försöker hjälpa honom med vad som är vettigt att kolla på en Volvo med LH2.4 sprut.

Mvh
Göran

Nallen_sthlm skrev:
Läser du inte vad han skriver ??? han skriver ju att den dör när han gasar upp den på varv och låter varven sjunka ! Min turbo ger ett grund laddtryck när jag jag gasar upp den på varv och jag tror dom flesta turbo bilar gör det.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Sharky
5 april 2006 · 10 287 Inlägg

Går bilen ok i övrigt? Den är inte märkbart slö eller så. I så fall kan det vara igensatt kat.

/Göran

jondanielanders skrev:
kan det bero på katten att den dör???

(tack så mycket för alla svar)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Nallen_sthlm Direktör
6 april 2006 · 305 Inlägg

Sharky skrev:
Jodå, det kan du ge dig fanken på att jag gör.

Och BTW, ingen 945:a har dumpventil, alla 945 med turbo har bypassventil. Så jag läser till och med det som du skriver.

Om du inte har bättre att komma med än att föreslå att han skall kolla en icke existerande dumpventil så kan du nog låta bli att hacka när jag försöker hjälpa honom med vad som är vettigt att kolla på en Volvo med LH2.4 sprut.

Mvh
Göran

Nallen_sthlm skrev:
Läser du inte vad han skriver ??? han skriver ju att den dör när han gasar upp den på varv och låter varven sjunka ! Min turbo ger ett grund laddtryck när jag jag gasar upp den på varv och jag tror dom flesta turbo bilar gör det.

Så vad är skillnaden på en by pass och en dum då, båda fungerar ju likadant !!!

Speed limit are only for pussy
turbotompa fritidsprofessor
6 april 2006 · 1 197 Inlägg

Nallen, du e ju bara pantad som börjar tjafsa med Sharky. Du vet nog inte vem han är... LoL

Nallen_sthlm Direktör
9 april 2006 · 305 Inlägg

turbotompa skrev:
Nallen, du e ju bara pantad som börjar tjafsa med Sharky. Du vet nog inte vem han är... LoL

Jag tjafsar för det första inte, för en diskution för det andra skiter jag i om det är kungen jag pratar med men håll ditt munläder i styr då sådana påhopp är kränkande

Speed limit are only for pussy
turbotompa fritidsprofessor
9 april 2006 · 1 197 Inlägg

Nallen_sthlm skrev:

turbotompa skrev:
Nallen, du e ju bara pantad som börjar tjafsa med Sharky. Du vet nog inte vem han är... LoL

Jag tjafsar för det första inte, för en diskution för det andra skiter jag i om det är kungen jag pratar med men håll ditt munläder i styr då sådana påhopp är kränkande

Kungen? hmm, de säger inte mig mycke jag har mer respekt för Sharky än för kungen...

chrillertbus Mek
9 april 2006 · 13 Inlägg

Je fan i å 0 gasa !
Billligare råd får duleda etter.

jondanielanders
20 juni 2006 · 11 Inlägg

hej o tack för alla inlägg men felet kvarstår nu har jag bytt grenrörs packningen men inte bätere o kollat alla slangar o vac slangar o insug med start gas, tacksam för alla ide´r

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang