Haha, men fan, hjälper ju inte, rinner ju vitt istället, haha!
Ska ner och pula lite till nu, ätit en god lunch, kebab tallrik; muums
Efter mycket om och men blir det högtalartyg! Smälter in bättre i bilen!
Har även skaffat 4" bafflar idag! Får se hur jag placerar Jr kitet. Någon som har erfarenhet av JR 4" Comp kit?!
Det funkar nog, även om dina midbasar är i en helt annan division på prestanda.
mvh Jonas
Hade helt klart verit bättre ihop med tex Genesis, Nero/Trius eller ngn annan TEC:are. Men det här skall nog justeras in så det funkar:) (Lovat o hjälpa grabben)
Hehe, tackar och bockar! Vi får se hur det låter!! Annars finns det andra alternativ som ni säger Låter det för illa skippar jag 4" :p
Jag tror inte att det kommer att låta illa..... Däremot finns det grejer som låter bättre.
Men det finns det oftast alltid...oavsett vad man väljer.
Jo precis!!
Har iafall gjort en mittkonsolls "låda" nu för 4 tummarna. När det härdat klart ska jag provspela 4" systemet och se hur det låter..
Inte säkert att jag som nybörjar ljudsnubbe tycker det låter illa med centrerade högtalare, är ju skillnad mellan mina öron och era som hört musik i måånga år
Jag tror inte att det kommer att låta illa..... Däremot finns det grejer som låter bättre.
Jo precis!!
Har iafall gjort en mittkonsolls "låda" nu för 4 tummarna. När det härdat klart ska jag provspela 4" systemet och se hur det låter..
Inte säkert att jag som nybörjar ljudsnubbe tycker det låter illa med centrerade högtalare, är ju skillnad mellan mina öron och era som hört musik i måånga år
*sigh*
Lyssnar du på ljud hemma? Har du högtalarna placerade brevid varandra i mitten?
Inte? Nä tänkte väl det
Testa att ställa upp hemmahögtalarna mitt framför dig placerade precis brevid varandra.....testa sedan och se hur roligt det låter.....
Jo precis!!
*sigh*
Inte? Nä tänkte väl det
Testa att ställa upp hemmahögtalarna mitt framför dig placerade precis brevid varandra.....testa sedan och se hur roligt det låter.....
Förstår hur du menar.. Men jag har ju 6,5" som kompenserar upp ljudet på sidan en del även fast de inte är delade riktigt lika sen.
Men som sagt, den som är bra på att göra en avgjutning betalar jag för jobbet!!
*sigh*
Inte? Nä tänkte väl det
Förstår hur du menar.. Men jag har ju 6,5" som kompenserar upp ljudet på sidan en del även fast de inte är delade riktigt lika sen.
Men som sagt, den som är bra på att göra en avgjutning betalar jag för jobbet!!
Hade jag haft tid nu så hade jag kunnat göra det. Har iofs ngn timme eller två till att döda då jag väntar på att första glasfiberlagret skall härda på brädan. Men pga att brädan är ute ur bilen kan jag inte ta mig ngnstans :S
Ser mycket bra ut, dock hade jag tyckt att lite mindre vinkel på själva högtalarbaffeln till dörrsidorna hade sett något snyggare ut. Din BoomBox däremot vet jag inte riktigt, håller med Lonefox där. Varför placerade du inte högtalarna på brädan exempelvis? Möjligt att jag missat varför, fick de inte plats?
Huvudsaken är att du själv blir nöjd, och såhär långt ser allt finfint ut. Hoppas du klär in bygget med vinyl sedan, har själv klätt in min baslåda precis och ska vänta 1h eller mer så att limmet hinner bita lite bättre. Sedan fortsätter jag med att fästa tyget på baksidan runt om.
Grymt kul tycker jag att arbeta med vinyl, dock har man redan avverkat en hel del svordomar och det svåraste har inte ens kommit än
man kan ju alltid ta bort lite instrument panel kniv rondell osv..sen plasta dit baffel osv..
Nä det går.....hade 4" och diskant monterade i A-stolparna på 240 UTAN inverkan på brädan.... Dock har jag inte fått tag i ngr 4" som passar in lika bra som mina Coustic HT-604 gjorde... Smektes in i perfekt vinkel utan att ta för mkt av synfältet