4562
Sök

Smakråd backspeglar 9-5a

Xenoholic
2 559 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
#1
Tänkte göra nåt åt backspeglarna på min SAAB 9-5 Aero -00,
förslag ngn?
Skall vara Elmanövrerade, får gärna vara med blinkers,
Vill inte ha M3 speglar.
Nån som har erfarenhet av att kroma plast / vet vad det kostar?
Kan säga att jag har adapterplattor liggandes hemma.

Mvh Aerocombi big_smile
Senast redigerat av Aerocombi (30 december 2008)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Xenoholic
2 559 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#2
Ingen?  sad

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

OEM <3
6 957 Inlägg
3 januari 2009
#3
Jodå, ja ställer alltid upp som smakråd big_smile Speciellt till SAAB tongue

Din bil är ju röd så kanske kolfiber vore ngt? Kolfiberöverdrag?
Kika in "sportsedan" riktigt snyggt!
https://www1.garaget.org/archive/1/441/70210/70210-1053349.jpg

Annars så har ju realcar en snygg spegel, kanske lite mkt M3 men den
ser bra ut, se sj på "Brocke"s bil
https://www1.garaget.org/archive/25/24750/22078/22078-896063.jpg
Senast redigerat av Bjork (3 januari 2009)

OEM <3

744 Inlägg
3 januari 2009
#4
Kör på Bjorks första alternativ, det ska jag göra.

Xenoholic
2 559 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#5
Okey o va kostar det att drapera ett par speglar då? Är det möjligt att göra själv med gott resultat? hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

OEM <3
6 957 Inlägg
3 januari 2009
#6
Aerocombi skrev:
Okey o va kostar det att drapera ett par speglar då? Är det möjligt att göra själv med gott resultat? hmm

Är de inte värt den där extra lilla slanten å veta att de gjorts av ngn med erfarenhet? tongue

OEM <3

Xenoholic
2 559 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#7
Å pris?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

2 638 Inlägg
3 januari 2009
#8
Är det bara jag som tycker att kolfiber ser billigt ut på något sätt, inte snyggt för 5 öre.

Så mitt förslag är att du antingen lackerar befintliga speglar svarta eller kromar dem. Kromade skulle passa bra ihop med de kromfälgar du funderade på.

Hoppas att du hittar något du gillar smile


Xenoholic
2 559 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#9
Nån som vet vart man vänder sig för att kroma ett par backspegelkåpor i plast? smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

2 638 Inlägg
23 januari 2009
#10
http://www.sprutforsilvring.se/ Hittade detta vid en snabb googlesökning, är ju inte direkt kromning men ser ut som krom. Har ingen aning om hur det funkar eller om detta är värdelöst.


457 Inlägg
23 januari 2009
#11
Aerocombi skrev:
Okey o va kostar det att drapera ett par speglar då? Är det möjligt att göra själv med gott resultat? hmm

Betalade 2.500:- för speglar samt listen som sitter på bagageluckan.

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...

Xenoholic
2 559 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#12
Aker_s40 skrev:
http://www.sprutforsilvring.se/ Hittade detta vid en snabb googlesökning, är ju inte direkt kromning men ser ut som krom. Har ingen aning om hur det funkar eller om detta är värdelöst.

Har försökt att ringa dit, men inget svar nån gång sad

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Xenoholic
2 559 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#13
Sportsedan skrev:
Aerocombi skrev:
Okey o va kostar det att drapera ett par speglar då? Är det möjligt att göra själv med gott resultat? hmm

Betalade 2.500:- för speglar samt listen som sitter på bagageluckan.

Ok en knapp 1000-lapp per spegel då eller nåt, m får väl se. Är nog lite sugen på att kroma men man får väl kolla upp det. Vart lämnade du dina grejer då?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

2 638 Inlägg
23 januari 2009
#14
Aerocombi skrev:
Aker_s40 skrev:
http://www.sprutforsilvring.se/ Hittade detta vid en snabb googlesökning, är ju inte direkt kromning men ser ut som krom. Har ingen aning om hur det funkar eller om detta är värdelöst.

Har försökt att ringa dit, men inget svar nån gång sad

Okej, det låter ju inte så seriöst, som sagt vet ingenting om denna firma.


457 Inlägg
23 januari 2009
#15
Aerocombi skrev:
Sportsedan skrev:
Aerocombi skrev:
Okey o va kostar det att drapera ett par speglar då? Är det möjligt att göra själv med gott resultat? hmm

Betalade 2.500:- för speglar samt listen som sitter på bagageluckan.

Ok en knapp 1000-lapp per spegel då eller nåt, m får väl se. Är nog lite sugen på att kroma men man får väl kolla upp det. Vart lämnade du dina grejer då?

http://www.midnightcomposites.com/

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...

Xenoholic
2 559 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
#16
Vad tror ni om dessa backspeglar på min 9-5a
https://www1.garaget.org/archive/58/57189/121922/121922-1260749.jpg
Senast redigerat av Aerocombi (1 mars 2009)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Xenoholic
2 559 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
#17
Ingen som tycker nåt?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

455 Inlägg
9 mars 2009
#18
M5-look speglar utan blinkers är skitsnygga, lika dem på bilden. Gillar inte kromspeglar om det inte finns mycket annat krom på bilen, då blir det ok. Men lackade speglar tycker jag ser bäst ut.

M5-look speglar finns på Realcar, plattor till dem likaså.
Senast redigerat av Astramarkus (9 mars 2009)

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!


Sök