va ett tag sen jag uppdaterade nu;) bilen står nu i vinterförvaring... men har blivit arbetslös och behöver något att fördriva dagarna med;) så har funderingar på att dra igång ett turbo och insugsbyte på golfen inget bestämt än dock . reseptet då blir : gti insug mk1 eller mk2 med borttaget gasspjäll , egensvetsat grenrör med saab 9000 aero turbo och nya tryckrör samt modifierad downpipe! får hoppas på högre siffror på br iår;)
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Riktigt fin golf etta du har. Fick precis en idé om att ta bort listerna runt om på min etta som du gjort:) Kolla gärna in mitt nystartade projekt! mvh
Riktigt fin golf etta du har. Fick precis en idé om att ta bort listerna runt om på min etta som du gjort:) Kolla gärna in mitt nystartade projekt! mvh
tack så mycket ligger några timmars jobb i den ska jag göra !
idag har jag vart iväg och fixat en dieseltopp som jag kan ha och bygga grenrör och så på! kollade även efter ett mk1 gti insug som jag trodde låg där vilket det inte gjorde imöra blir det att åka ut och kolla på den blivande turbon från en saab 9000 aero (220hk 400nm) turbon räcker nog till sen är det även luftstyrd vg på den så man kan styra trycket från cupen ! det jag behöver nu är ett MK1 GTI insug, någon som har ett över ?
idag har jag vart iväg och fixat en dieseltopp som jag kan ha och bygga grenrör och så på! kollade även efter ett mk1 gti insug som jag trodde låg där vilket det inte gjorde imöra blir det att åka ut och kolla på den blivande turbon från en saab 9000 aero (220hk 400nm) turbon räcker nog till sen är det även luftstyrd vg på den så man kan styra trycket från cupen ! det jag behöver nu är ett MK1 GTI insug, någon som har ett över ?
hej alla inte hänt något med bilen men har beställt lite grejer ! ¤ grenrörsfläns vw golf 8v ¤ turbofläns T25 ¤ packning T25 ¤ 6st 42x2,6mm 90grades böjar
har även fått så att jag har 10% rabatt på allt på KLracing!
nu är det bara insuget jag behöver få fixat innan jag kan börja bygga ihop allt!