5070
Sök

Koppla in Elantenn från c70 (-98) i en annan bil

1 010 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#1
Hejsan!
kom över denna antennen billigt:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/46819/533527_9tn431.jpg
Från en Volvo C70 -98

Den har tre utgående kablar:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/46819/533528_aynnkv.jpg

svart
Röd
Röd/grön

Hmm hur ska dessa kopplas in för att funka i min kitcar?
(gärna så ja inte styr upp/ner då radion sätts på utan genom en knapptryckning eller liknande)

tack för hjälpen!


Edit: Och vad är slangen till för? tongue ventilation?
Senast redigerat av JockeT (4 januari 2009)


1 634 Inlägg
4 januari 2009
#2
Kan ju inte svära på det men jag har svårt att tänka mig något annat än att den gröna skall till remoten på stereon, eller till tändningen, bör inte spela någon roll. De andra såklart till 12V+ och jord.

edit, slangen har jag ingen aning om.

Mvh Andreas
Senast redigerat av andreas_gbg_ (4 januari 2009)

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 010 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#3
mm också min första tanke men inget hände :S
kanske jag blivit lurad och den är trasig sad

har svårt att tänka mig de men kan de va så att antennen måste va ikopplad i stereon??


908 Inlägg
4 januari 2009
#4
det där ska inte vara svårt, då en va plus, en ska va jord och den sista ska vara till tändningslåset/stereon.. va ja vet, de sa de på skroten,  och slangen ska du inte bry dej om, bara kläm den inte när den är i bilen så är det lugnt.
Senast redigerat av Beckstroem (4 januari 2009)

908 Inlägg
4 januari 2009
#5
de flesta funkar inte då de bränt motorn på vintern när det kommit is över den..

därför köp aldrig av en privat person som inte kan bevisa att den funkar när du köper den
Senast redigerat av Beckstroem (4 januari 2009)

1 010 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#6
Underbart! big_smile

va bara glapp i kontakten! smile
Tryckte lite hårdare så funka den! tack för all hjälp! smile

och för er som kanske kan ha användning av det så var den Röd/gröna den stationära spänningen och den helröda kablen remoten!

najs!
schysst att kuna fälla in antennen för att få lite emr racing stuk på bilen tongue


908 Inlägg
4 januari 2009
#7
gött big_smile


Sök