1800
Sök

lådvolym till 2 st Eclipse 12" basar

46 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
jag och en kompis håller på och bygger en anpassad bas låda till en 3000 GT,
enda kruxet är att lådan är anpassad efter bilen och inte efter basarna har vart in på brl i västerås och frågat om storlek på låda men inte fått nåt riktigt svar en säger att det ska vara 40 liter portad och en annan säger att det ska vara mellan 20-25 liter sluten. Är inget proffs på dessa saker tycker bara att det är kul som en vanlig "svensson" och få bygga nåt har läst att man kan få ut volymen om man räknar lådan i dm provade lite och fick ut att lådan vart på 148 liter vilket jag anser vara ganska stort. har inte måtten på lådan i huvet men om nån känner sig manad att vilja räkna lite eller komma med goda förslag om hur jag kan lösa detta så vore det kanon!

tack på förhand mvh stefan

4 554 Inlägg
14 mars 2006
vad är de för eclips basar?

46 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
oj vet inte riktigt vad dom heter tänkte inte så långt men jag återkommer med svar

21 761 Inlägg
14 mars 2006
Utan att veta vilka element det handlar om så är det nog mycket möjligt att båda personerna på BRL har rätt. Den slutna lådan är oftast lite mindre än basreflexlådan. Frågan är nog vilket sorts ljud man vill ha. Den slutna brukar ge jämnare frekvensgång och kan vara lite distinktare medan basreflexen ofta ger mer dunk och "tryck".

Sök