Mitt körkort kanske återkallas ?

Lindberg88
9 januari 2009 · 1 418 Inlägg

Jag kunde då teckna en fullt fungerande trafikförsäkring på min gamla 300 diesel även fast den var avställd smile sen om ni inte tycker att jag ska ha körkort så kom och ta det ifrån mig då! smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
frightnight
9 januari 2009 · 321 Inlägg

Sarge skrev:

frightnight skrev:
3 av dom 5 gångerna var det avställt..dom andra gångerna var det ju försäkrat och påställt men med körförbud..

Det var ju ingen hit ändå. Essensen av frågan kvarstår, får man inte köra med bilen låter man den stå. Får man inte in det i skallen bör man inte ha körkort, tycker jag.

Men nu har jag fått in det i min skalle iaf big_smile

Rallyhalle
9 januari 2009 · 4 299 Inlägg

Lindberg88 skrev:
Jag kunde då teckna en fullt fungerande trafikförsäkring på min gamla 300 diesel även fast den var avställd smile sen om ni inte tycker att jag ska ha körkort så kom och ta det ifrån mig då! smile

Du kan teckna en försäkring, men den gäller inte när bilen är avställd...

MB350se S-klass =)
9 januari 2009 · 295 Inlägg

Vet ju inte om du haft otur tongue eller om de e jag som haft tur.. blivit stoppad 4gånger med mercan min från december... Dock försäkrad å påställd... obes dock.. Men ingen av gångerna har polisen kollat upp bilen.. bara frågat om körkort å så har man fått blåsa...
Å sista gången dom stoppa mig var dom så fashinerade över att jag har en 33år gammal bil å att jag har 19" vinterfälgar.. så då kollade dom inte ens körkortet eller nå..
Dom klaga först på att ja kör med sommardäck å sen sa ja nä det är året runt... å dom blev paff å kolla å sen bad dom mig ta de lungt när ja kör smile

BMW 328IA "beevern" (1997)
Lindberg88
9 januari 2009 · 1 418 Inlägg

Rallyhalle skrev:

Lindberg88 skrev:
Jag kunde då teckna en fullt fungerande trafikförsäkring på min gamla 300 diesel även fast den var avställd smile sen om ni inte tycker att jag ska ha körkort så kom och ta det ifrån mig då! smile

Du kan teckna en försäkring, men den gäller inte när bilen är avställd...

Den gällde visst.
Bilen var besiktad men avställd.
Sa bara att jag måste ha en försäkring när jag kör den in och ut ur garaget för den är under renovering. (300 mil blev det dock)

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Lindberg88
9 januari 2009 · 1 418 Inlägg

MB350se skrev:
Vet ju inte om du haft otur tongue eller om de e jag som haft tur.. blivit stoppad 4gånger med mercan min från december... Dock försäkrad å påställd... obes dock.. Men ingen av gångerna har polisen kollat upp bilen.. bara frågat om körkort å så har man fått blåsa...
Å sista gången dom stoppa mig var dom så fashinerade över att jag har en 33år gammal bil å att jag har 19" vinterfälgar.. så då kollade dom inte ens körkortet eller nå..
Dom klaga först på att ja kör med sommardäck å sen sa ja nä det är året runt... å dom blev paff å kolla å sen bad dom mig ta de lungt när ja kör smile

lite ot men du får ha sommardäck året om på en veteranbil

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Boostrider Försöker iaf
9 januari 2009 · 1 998 Inlägg

Läste att nån som körde en turbotrimmad bmw hade garageförsäkring. Alltså avstäld men garageförsäkrad. Får man då köra mellan verkstad å så? Låter konstigt...

Topic. Hur fan kan du? Roligt å betala skadestånd resten av ditt liv för att du körde oförsäkrat? De ä vad som kan hända

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
MB350se S-klass =)
9 januari 2009 · 295 Inlägg

Lindberg88 skrev:

MB350se skrev:
Vet ju inte om du haft otur tongue eller om de e jag som haft tur.. blivit stoppad 4gånger med mercan min från december... Dock försäkrad å påställd... obes dock.. Men ingen av gångerna har polisen kollat upp bilen.. bara frågat om körkort å så har man fått blåsa...
Å sista gången dom stoppa mig var dom så fashinerade över att jag har en 33år gammal bil å att jag har 19" vinterfälgar.. så då kollade dom inte ens körkortet eller nå..
Dom klaga först på att ja kör med sommardäck å sen sa ja nä det är året runt... å dom blev paff å kolla å sen bad dom mig ta de lungt när ja kör smile

lite ot men du får ha sommardäck året om på en veteranbil

-.- attans.. de skulle du sagt före man skaffa sig 4x nokia wr däck som går på 2.7k styck.. haha aja tongue
Helt 100% på de?

sry OT men kan ej hjälpas smile

BMW 328IA "beevern" (1997)
Lindberg88
9 januari 2009 · 1 418 Inlägg

japp 100% säker

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Rallyhalle
9 januari 2009 · 4 299 Inlägg

Lindberg88 skrev:

Rallyhalle skrev:

Lindberg88 skrev:
Jag kunde då teckna en fullt fungerande trafikförsäkring på min gamla 300 diesel även fast den var avställd smile sen om ni inte tycker att jag ska ha körkort så kom och ta det ifrån mig då! smile

Du kan teckna en försäkring, men den gäller inte när bilen är avställd...

Den gällde visst.
Bilen var besiktad men avställd.
Sa bara att jag måste ha en försäkring när jag kör den in och ut ur garaget för den är under renovering. (300 mil blev det dock)

Men den gäller inte om du framför bilen på allmän väg.

Du bevisar ju bara att du inte heller borde ha kvar ditt körkort...

S4_AllarN
9 januari 2009 · 87 Inlägg

Boostrider skrev:
Läste att nån som körde en turbotrimmad bmw hade garageförsäkring. Alltså avstäld men garageförsäkrad. Får man då köra mellan verkstad å så? Låter konstigt...

Topic. Hur fan kan du? Roligt å betala skadestånd resten av ditt liv för att du körde oförsäkrat? De ä vad som kan hända

Nej du måste ha trafikförsäkring.

Kan ha lite översyn om en racebil som inte är besiktad för att han skulle få regbes. kör obes och ev. avställt.

Men däremot inte om en gammal volvo som kör ändå för att han skulle få/har fått 25st 2or senaste besiktning och är en trafikfara.

MB350se S-klass =)
9 januari 2009 · 295 Inlägg

Lindberg88 skrev:
japp 100% säker

Oki man tackar för svaret.. dock var de ju inte ja som blev 4x 2.7k fattigare.. utan min snälla morbror som gav mig fälgarna med sommardäck å ja fråga så snällt om lite support till vinterdäck.. Hoppas han inte läser detta så att han vet att de var bortkastat wink

BMW 328IA "beevern" (1997)
Rquired Allmänt envis
9 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Att den hade körförbud gör väl saken värre, hade bilen varit besiktigad men avställt hade det varit illa. Men nu har den dessutom blivit underkänd vid kontrollbesiktning...

EDIT: Jag förstår att man kan må dåligt ibland, men du kan ju inte riskera någon annans liv med en farlig bil för det

Senast redigerat av Rquired (9 januari 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
_Jonex_ Byggare Behm
9 januari 2009 · 562 Inlägg

MB350se skrev:

Lindberg88 skrev:
japp 100% säker

Oki man tackar för svaret.. dock var de ju inte ja som blev 4x 2.7k fattigare.. utan min snälla morbror som gav mig fälgarna med sommardäck å ja fråga så snällt om lite support till vinterdäck.. Hoppas han inte läser detta så att han vet att de var bortkastat wink

Host .. Vinterdäck på vintern är aldrig bortkastat. host.
Om du inte hellre vill ha bilen liggande på tak i diket då.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
Lindberg88
9 januari 2009 · 1 418 Inlägg

Rallyhalle skrev:

Lindberg88 skrev:

Rallyhalle skrev:

Du kan teckna en försäkring, men den gäller inte när bilen är avställd...

Den gällde visst.
Bilen var besiktad men avställd.
Sa bara att jag måste ha en försäkring när jag kör den in och ut ur garaget för den är under renovering. (300 mil blev det dock)

Men den gäller inte om du framför bilen på allmän väg.

Du bevisar ju bara att du inte heller borde ha kvar ditt körkort...

Kul för dig smile puss hej

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Lindberg88
9 januari 2009 · 1 418 Inlägg

Rquired skrev:
Att den hade körförbud gör väl saken värre, hade bilen varit besiktigad men avställt hade det varit illa. Men nu har den dessutom blivit underkänd vid kontrollbesiktning...

EDIT: Jag förstår att man kan må dåligt ibland, men du kan ju inte riskera någon annans liv med en farlig bil för det

bilen behöver inte vara farlig, kan ju helt enkelt vara så att han inte har orkat besiktat den bara tex?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
MB350se S-klass =)
9 januari 2009 · 295 Inlägg

_Jonex_ skrev:

MB350se skrev:

Lindberg88 skrev:
japp 100% säker

Oki man tackar för svaret.. dock var de ju inte ja som blev 4x 2.7k fattigare.. utan min snälla morbror som gav mig fälgarna med sommardäck å ja fråga så snällt om lite support till vinterdäck.. Hoppas han inte läser detta så att han vet att de var bortkastat wink

Host .. Vinterdäck på vintern är aldrig bortkastat. host.
Om du inte hellre vill ha bilen liggande på tak i diket då.

Så sant så tongue men kör ju inte med bilen nu under vintertid alls tongue är under uppbyggnad... tongue men ville ha vinterdäck så ja kan åka å bes den, måste ju bes den före ja byter motor wink  å eventuellt bruka vid nödfall... Har tillgång till annan bil ja lånar.. men inte alltid man kan ta den..

BMW 328IA "beevern" (1997)
dahboy
9 januari 2009 · 1 002 Inlägg

Man slutar aldrig att förvånas.. Hur fan tänker vissa..? Eller varför tänker vissa inte alls kanske man skulle säga... Kan ju bara säga lycka till om nån av er krockar..!

...
MB350se S-klass =)
9 januari 2009 · 295 Inlägg

Lindberg88 skrev:

Rquired skrev:
Att den hade körförbud gör väl saken värre, hade bilen varit besiktigad men avställt hade det varit illa. Men nu har den dessutom blivit underkänd vid kontrollbesiktning...

EDIT: Jag förstår att man kan må dåligt ibland, men du kan ju inte riskera någon annans liv med en farlig bil för det

bilen behöver inte vara farlig, kan ju helt enkelt vara så att han inte har orkat besiktat den bara tex?

T ex som de e med min. inte orkat fara pga vet att jag får en 2a.. å helt 100% på att ja inte får fler, då en av bes gubbarna kollat den "privat"..

BMW 328IA "beevern" (1997)
Hamilton
9 januari 2009 · 8 864 Inlägg

Lindberg88 skrev:

Rallyhalle skrev:

Lindberg88 skrev:
Jag kunde då teckna en fullt fungerande trafikförsäkring på min gamla 300 diesel även fast den var avställd smile sen om ni inte tycker att jag ska ha körkort så kom och ta det ifrån mig då! smile

Du kan teckna en försäkring, men den gäller inte när bilen är avställd...

Den gällde visst.
Bilen var besiktad men avställd.
Sa bara att jag måste ha en försäkring när jag kör den in och ut ur garaget för den är under renovering. (300 mil blev det dock)

Självklart gäller försäkringen även om man gör som du.

Kruxet är att alla skador vid evt olyckor betalas av dig även om du inte är vållande till olyckan och det kan bli rätt dyrt..... Blir du tex påkörd och det är uppenbart att det är motparten som gjort fel så får du 0kr i ersättning, skulle det däremot vara du som är vållande så ersätter ditt bolag motparten och kommer att kräva dig på hela beloppet.

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang