Angående: Träff i Karlstads området?

Effektiv
3 mars 2009 · 344 Inlägg

jag kommer med massvis med folk från kristinehamn om det blir nån träff big_smile

Senast redigerat av Effektiv (3 mars 2009)

Derbi
4 mars 2009 · 1 531 Inlägg

Effektiv skrev:
jag kommer med massvis med folk från kristinehamn om det blir nån träff big_smile

Det hoppas jag verkligen att du gör big_smile

volvo_1987
4 mars 2009 · 1 675 Inlägg

fått något napp om vem som ansvarar för i2?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
volvo_1987
4 mars 2009 · 1 675 Inlägg

hittade e posten till karlstad kommun ska jag slänga iväg ett mejl?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Effektiv
4 mars 2009 · 344 Inlägg

Derbi skrev:

Effektiv skrev:
jag kommer med massvis med folk från kristinehamn om det blir nån träff big_smile

Det hoppas jag verkligen att du gör big_smile

kirra en plats och datum bara så big_smile

Darksoul1982 Mustang V8 Power
4 mars 2009 · 31 Inlägg

volvo_1987 skrev:
fått något napp om vem som ansvarar för i2?

Skulle gissa på att det är kommunen.
I2 området (gräsplanen) skulle jag nog inte rekomendera under tidig
vår då det är lös lerjord som man lätt sjunker i med bilen.

Borde nog låta marken torka upp innan man dras ut massa bilar där.

Hur är det då med gamla flygplatsen? Skulle det inte gå att fixa något där?
Kanske varit på förslag tidigare (inte läst så noga).

Om det finns något viktigare än mitt ego, vill jag att det spåras upp och dödas!
Ford Mustang GT "Convertible" (1968)
volvo_1987
4 mars 2009 · 1 675 Inlägg

Darksoul1982 skrev:

volvo_1987 skrev:
fått något napp om vem som ansvarar för i2?

Skulle gissa på att det är kommunen.
I2 området (gräsplanen) skulle jag nog inte rekomendera under tidig
vår då det är lös lerjord som man lätt sjunker i med bilen.

Borde nog låta marken torka upp innan man dras ut massa bilar där.

Hur är det då med gamla flygplatsen? Skulle det inte gå att fixa något där?
Kanske varit på förslag tidigare (inte läst så noga).

tror nog det torkat upp tillräkligt i alla fall. Flygfältet verkar vara stop. Men skickar ett mejl till karstad kommun nu.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Derbi
4 mars 2009 · 1 531 Inlägg

Har redan kirrat iväg ett mail till karlstads kommun men skadar inte om fler gör det. Som det står högre upp så är det ganska så stop för gamla flygfältet.

Den 15:e maj som det är tänkt att träffen skulle vara på I2 så borde det ha torkat upp såpass att man kan dra ut med bil där, om det inte vill sig så illa att det regnar konstant fram tills dess tongue

Darksoul1982 Mustang V8 Power
4 mars 2009 · 31 Inlägg

Derbi skrev:
Har redan kirrat iväg ett mail till karlstads kommun men skadar inte om fler gör det. Som det står högre upp så är det ganska så stop för gamla flygfältet.

Den 15:e maj som det är tänkt att träffen skulle vara på I2 så borde det ha torkat upp såpass att man kan dra ut med bil där, om det inte vill sig så illa att det regnar konstant fram tills dess tongue

Ja vi kan ju dra oss till minne hur det var förra sommaren.
Våren var ju helt okej men den riktiga "glidarvärmen" varade bara
i två veckor sen regnade det väll i nästan 5 veckor sad

Om det finns något viktigare än mitt ego, vill jag att det spåras upp och dödas!
Ford Mustang GT "Convertible" (1968)
volvo_1987
4 mars 2009 · 1 675 Inlägg

Derbi skrev:
Har redan kirrat iväg ett mail till karlstads kommun men skadar inte om fler gör det. Som det står högre upp så är det ganska så stop för gamla flygfältet.

Den 15:e maj som det är tänkt att träffen skulle vara på I2 så borde det ha torkat upp såpass att man kan dra ut med bil där, om det inte vill sig så illa att det regnar konstant fram tills dess tongue

nej då kanske dom svarar wink vill ha sommar nu cool

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
volvo_1987
5 mars 2009 · 1 675 Inlägg

Jag vet ett annat ställe vi skulle kunna va på med jämn och fin asfalt. Ute på örsholmen mitt imot volvos lasbils verkstad. Ligger en bil tvätt med fik. Där är en stor asfalterad plan. Skulle ju räcka med att prata med ägaren där. vad säger ni?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Derbi
5 mars 2009 · 1 531 Inlägg

Darksoul1982 skrev:

Derbi skrev:
Har redan kirrat iväg ett mail till karlstads kommun men skadar inte om fler gör det. Som det står högre upp så är det ganska så stop för gamla flygfältet.

Den 15:e maj som det är tänkt att träffen skulle vara på I2 så borde det ha torkat upp såpass att man kan dra ut med bil där, om det inte vill sig så illa att det regnar konstant fram tills dess tongue

Ja vi kan ju dra oss till minne hur det var förra sommaren.
Våren var ju helt okej men den riktiga "glidarvärmen" varade bara
i två veckor sen regnade det väll i nästan 5 veckor sad

Regnade nästan 5 veckor? Vilken del av sverige var du i? tongue Jag hade minst 5 veckor med strålande sol här i Karlstad när jag va ute och jobbade iaf smile

Örsholmen där skulle nog funka, kanske på gränsen till för litet. Har pratat med min morbror nu och fick både en mail adress till nån snubbe på Karlstad kommun som "bestämmer" över I2 samt ett annat ställe som skulle funka. Han tyckte vi kunde vara vid den nya BMX-hallen på Våxnäs, för er som inte vet vart den ligger så är det vid Tingvalla Isstadion.

volvo_1987
5 mars 2009 · 1 675 Inlägg

Derbi skrev:

Darksoul1982 skrev:

Derbi skrev:
Har redan kirrat iväg ett mail till karlstads kommun men skadar inte om fler gör det. Som det står högre upp så är det ganska så stop för gamla flygfältet.

Den 15:e maj som det är tänkt att träffen skulle vara på I2 så borde det ha torkat upp såpass att man kan dra ut med bil där, om det inte vill sig så illa att det regnar konstant fram tills dess tongue

Ja vi kan ju dra oss till minne hur det var förra sommaren.
Våren var ju helt okej men den riktiga "glidarvärmen" varade bara
i två veckor sen regnade det väll i nästan 5 veckor sad

Regnade nästan 5 veckor? Vilken del av sverige var du i? tongue Jag hade minst 5 veckor med strålande sol här i Karlstad när jag va ute och jobbade iaf smile

Örsholmen där skulle nog funka, kanske på gränsen till för litet. Har pratat med min morbror nu och fick både en mail adress till nån snubbe på Karlstad kommun som "bestämmer" över I2 samt ett annat ställe som skulle funka. Han tyckte vi kunde vara vid den nya BMX-hallen på Våxnäs, för er som inte vet vart den ligger så är det vid Tingvalla Isstadion.

Allt fungerar. Kan ju ha örsholmen som reserv wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
volvo_1987
6 mars 2009 · 1 675 Inlägg

fick svar från kommunen. Så här skrev dom:

Hej
För att godkänna arrangerandet av bilträffar, måste ni specificera era planer på ett noggrannare sätt. Datum för evenemangen. Vad skall göras och under vilka tider på dygnet. När ni sedan söker polistillstånd skall alla som berörs av detta ärende yttra sig och då kommer också krav att ställas på er. I kommunen finns det många förvaltningar som kan beröras av ert evenemang och därför tycker vi att ni skulle kunna presentera er a idéerom hur ni skulle vilja genomföra dessa träffar. Vi vill att ni presenterar deta på ett möte den 25 mars efter lunch. På detta möte finns också polis och räddningstjänst med. Om du har frågor får du ringa mig på 070-5821591. Jag återkommer med plats och tid för er presentation.
Mvh
Kenneth

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Derbi
6 mars 2009 · 1 531 Inlägg

Jag och volvo_1987 håller nu på och planerar denna träff. Men för att det ska bli någon träff så behöver vi ha folk som kan tänka sig att ställa upp som funktionärer. Vi måste vara i runda slängar 20pers. Vi kommer införa vissa regler för denna träff vilka kommer presenteras när vi fått klartecken av kommun och polis. Men vi måste vara ett gäng som är beredda på att ställa upp att tex. plocka skräp osv. För även om vi sätter upp sopsäckar för skräp så kommer det hamna överallt. Så vi ber alla som kan tänka sig att ställa upp att skriva sitt namn här. Sköter vi detta snyggt så kanske det kan bli en tradiotion att vi har en träff på våren och en på hösten, men missköter vi det så blir det inget alls.

Dom som är intresserade av att hjälpa till kan skicka ett pm med namn och mobilnummer till mig.

Senast redigerat av Derbi (6 mars 2009)

Westberg Japs :)
7 mars 2009 · 775 Inlägg

Jag kan vara med på ett hörn o hjälpa till men tar mig inte ngn större roll, va med i rekordträffen på biltema så fick ganska nog av skräp där men hjälpa till lite kan ja.
Och finns det några frågor om ngt så är det bara o fråga då ja som sagt va med förra träffen o ordna.
Mvh

volvo_1987
7 mars 2009 · 1 675 Inlägg

Westberg skrev:
Jag kan vara med på ett hörn o hjälpa till men tar mig inte ngn större roll, va med i rekordträffen på biltema så fick ganska nog av skräp där men hjälpa till lite kan ja.
Och finns det några frågor om ngt så är det bara o fråga då ja som sagt va med förra träffen o ordna.
Mvh

toppen alla hjälp vi kan få tar vi wink Tack tips lär vi behöva se vad som sägs på mötet 25 men går det bra kommer den här nog bli lika stor big_smile

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
volvo_1987
7 mars 2009 · 1 675 Inlägg
Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Derbi
7 mars 2009 · 1 531 Inlägg

Det behöver inte vara exakt 20pers. som hjälper till men det vore grymt om så många som möjligt kan ställa upp för på så sätt blir det lättare för oss att tilfredsställa kommunen och det gör samtidigt att det blir lättare för oss att ha träffar i fortsättningen.

volvo_1987
7 mars 2009 · 1 675 Inlägg

Derbi skrev:
Det behöver inte vara exakt 20pers. som hjälper till men det vore grymt om så många som möjligt kan ställa upp för på så sätt blir det lättare för oss att tilfredsställa kommunen och det gör samtidigt att det blir lättare för oss att ha träffar i fortsättningen.

så sant, du tänker på allt wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang