Läckage värmepaket 945 t

HellRacer
12 januari 2009 · 184 Inlägg

Hejsan, har märkt nu  att det läcker om värmepaketet på min 945 turbo. Det är blött på både passagerar- och förarplatsens golv.
Jag lånade en bild av någon för att visa exakt där det läcker! Går det att täta på nått vänster eller är det bara att byta värmepaketet? där jag har markerat ska det sitta ett plastlock som luften strömmar till de mittersta luftblåsen.



https://www1.garaget.org/gallery/archive/10817/541891_1ful32.jpg
Läckage

HellRacer
13 januari 2009 · 184 Inlägg

Ingen som vet ??????

tedde
14 januari 2009 · 15 Inlägg

igen ide att försöka täta det.. bara bita i det sura äpplet att byta tongue måste ur med brädan sen går det att dela på själva paketet och bytta bara cellpaketet. gjort på 2 kvällar om man tar det lugnt.. det är på en bil med ac.. tror de ska vara mycket enklare på en utan ac..

HellRacer
14 januari 2009 · 184 Inlägg

tedde skrev:
igen ide att försöka täta det.. bara bita i det sura äpplet att byta tongue måste ur med brädan sen går det att dela på själva paketet och bytta bara cellpaketet. gjort på 2 kvällar om man tar det lugnt.. det är på en bil med ac.. tror de ska vara mycket enklare på en utan ac..

Okej okej, hur mycket kan ett sånt kosta då? så jag behöver bara byta cellpaketet då? inget mer? Jag har ju iofs ac så det blir ju lite krångligt men det ordnar sig smile

tedde
14 januari 2009 · 15 Inlägg

HellRacer skrev:

tedde skrev:
igen ide att försöka täta det.. bara bita i det sura äpplet att byta tongue måste ur med brädan sen går det att dela på själva paketet och bytta bara cellpaketet. gjort på 2 kvällar om man tar det lugnt.. det är på en bil med ac.. tror de ska vara mycket enklare på en utan ac..

Okej okej, hur mycket kan ett sånt kosta då? så jag behöver bara byta cellpaketet då? inget mer? Jag har ju iofs ac så det blir ju lite krångligt men det ordnar sig smile

japp bara cellpaketet som behöver bytas.. kostar ca 1500 tror jag..

vwtompa
14 januari 2009 · 71 Inlägg

HellRacer skrev:
Hejsan, har märkt nu  att det läcker om värmepaketet på min 945 turbo. Det är blött på både passagerar- och förarplatsens golv.
Jag lånade en bild av någon för att visa exakt där det läcker! Går det att täta på nått vänster eller är det bara att byta värmepaketet? där jag har markerat ska det sitta ett plastlock som luften strömmar till de mittersta luftblåsen.



http://www1.garaget.org/gallery/archive/10817/541891_1ful32.jpg
Läckage

Hej, ja det e bara å byta,ett jäddra pill men det har du igen,glöm inte å få golvmattor å sånt torrt bara det blir annar en så mysko doft i bilen efter ett tag.

Thomas L.
HellRacer
14 januari 2009 · 184 Inlägg

tackar så mkt för svaren, Skriv gärna till något om det är något! tips eller vad som.

Mvh/robin

Retepoj
12 november 2011 · 664 Inlägg

Hur gick det att byta, ska göra det imorgon,

Streeetkadett Volvotrimmare
12 november 2011 · 323 Inlägg

man behöver ej ta ur brädan, har bytt på min 3gånger då jag försökte löda men ändå läckte och så vidare.. aja räcker att ta bort bara mittkonsollen, första gången är de lite pill men efter 2a så går de ganska bra:)

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Volvo 940 turbo "Volvette LS1 Turbo" (1997)
Volvo 240 V8 "Polestar" (1980)
volvo_740b
3 oktober 2013 · 154 Inlägg

Streeetkadett skrev:
man behöver ej ta ur brädan, har bytt på min 3gånger då jag försökte löda men ändå läckte och så vidare.. aja räcker att ta bort bara mittkonsollen, första gången är de lite pill men efter 2a så går de ganska bra:)

räcker det med att ta bort mitten konsolen för att byte värme packet? i 740 glt med ac 1990.
mitt läcker lite när man starar bilen. det rinner ut på sidan av på passager sidan en liten skvätt.

Senast redigerat av volvo_740b (3 oktober 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang