Par dömt till fängelse i Thailand

LasseMan underordnad allfixare
13 januari 2009 · 696 Inlägg

Ett svenskt par i 20-årsåldern från Ulricehamn har dömts till fängelse i Thailand för att ha stulit två t-tröjor i en butik.

Stölden inträffade i semesterorten Patong Beach i november. Sedan dess har paret suttit häktade. Till en början dömdes de till fängelse i 2,5 år. Men sedan de erkänt och dessutom avstått från att överklaga sänktes domen till fängelse i ett år och tre månader, skriver Borås Tidning.

1år och 3månader för stöld av t-shirtar undra vad man skulle ha fått för straff i Sverige? en tillsägelse och en klubba med hallonsmak?

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
M103
13 januari 2009 · 1 570 Inlägg

Sno en tröja i Thailand? Hur mkt pengar kan man spara på det? 2 spänn eller? haha

Sushikocken Sleeper
13 januari 2009 · 3 084 Inlägg

Va var tröjorna gjorda av guld eller??

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
FreddeK
13 januari 2009 ·

Hehe där ser man. Undra vad straffet hade blivit om dom snott en klocka eller något dyrare.

DoT Häst
13 januari 2009 · 1 099 Inlägg

henrikh skrev:
Sno en tröja i Thailand? Hur mkt pengar kan man spara på det? 2 spänn eller? haha

Hahaha, ja man kan ju undra.. big_smile

Än är inte den sista idioten född..
Moparboy440
13 januari 2009 · 4 682 Inlägg

de e rätta takter! (dock kanske att ta i lite men i.a.f  roll ) ,brottsligheten skulle ju garanterat sjunka med sånna straff.  tror inte de e många som riskerar 1 års fängelse för en t-shirt ..

zortep
13 januari 2009 · 911 Inlägg

snacka om ett helvete !

men varför sno nått ? och ens där , det kan fan inte kosta mkt att köpa en fake T-shirt i thailand !

och straffet, vilket fjasko, vad lider dom av där nere, 

men men, jag undrar om dom försökt kontakta sverige för att förflyttas elr nått ? någon som vet hur d går till osv ? skulle dom kunna få någon hjälp av lilla sverige ?

pic up the phone, wazzzaaa
Muttley
13 januari 2009 ·

rätt att bli straffad tycker jag. MEN de var lite väl lååång tid det där. hade räckt med 2-3 dagar för att förstöra deras semester ju.

Bjork OEM <3
13 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Rätt åt dem!
Varför stjäla när man är i ett sånt billigt land?

Jag har hört talas om något slags "Green card" man kan köpa i Thailand ifall att man
skulle göra något liknande detta, stämmer det?

OEM <3
LasseMan underordnad allfixare
13 januari 2009 · 696 Inlägg

tkd_rille skrev:
rätt att bli straffad tycker jag. MEN de var lite väl lååång tid det där. hade räckt med 2-3 dagar för att förstöra deras semester ju.

ändå var det nedsatt skulle egentligen varit 2,5år det hade svidit lite för en varsin t-shirt smile

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
Boostrider Försöker iaf
13 januari 2009 · 1 998 Inlägg

Fy fan. Va hade hänt om man stulit en bil? Halshuggning yikes

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Muttley
13 januari 2009 ·

LasseMan skrev:

tkd_rille skrev:
rätt att bli straffad tycker jag. MEN de var lite väl lååång tid det där. hade räckt med 2-3 dagar för att förstöra deras semester ju.

ändå var det nedsatt skulle egentligen varit 2,5år det hade svidit lite för en varsin t-shirt smile

hehe ja de var faktiskt lite i överkant. skulle ju räckt med att häkta dem till planet går hem och sen förbjuda de att återvända eller nått.

_Wallis_
13 januari 2009 · 4 506 Inlägg

Det var en fylle grej sa dem läste jag ngn stanns.
Endå korkat. Har hört om folk som åkt dit för droginnehav
Och att straffet e sjukt hårt för det, men 1,3 för två Sjortor
som det stod där jag läste e ändå helt åt h-vete.

Kan du andas kan du dö.
Martin 9-3 Fisketokig
14 januari 2009 · 2 997 Inlägg

Helt rätt.

Med tanke på vad jag som svensk skulle tycka om att en thaiturist kommer hit och stjäl saker så är det där helt i linje.

Inte mycket hjärna bakom dem heller så vi vill ändå inte ha tillbaka dem utan att de lärt sig en rejäl läxa

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
FreddeK
14 januari 2009 ·

aha så tråden är upplåst nu dåsmile Rapporteringsfunktionen fungerar även mot moderatorer...inte illa!

LasseMan underordnad allfixare
14 januari 2009 · 696 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Det var en fylle grej sa dem läste jag ngn stanns.
Endå korkat. Har hört om folk som åkt dit för droginnehav
Och att straffet e sjukt hårt för det, men 1,3 för två Sjortor
som det stod där jag läste e ändå helt åt h-vete.

var det ett par eller var det nå kompisar?

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
LasseMan underordnad allfixare
14 januari 2009 · 696 Inlägg

dom får se det från den ljusa sidan.. en långvistelse i Thailand gratis boende och mat smile

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
Janneutanb
14 januari 2009 · 7 272 Inlägg

Rätt åt dom!
Sverige borde ta efter lite mer med fängelsestraffen samt sänka standarden på cellerna nå enormt!

prodrive Avstängd
14 januari 2009 · 962 Inlägg

Är ni helt slut här eller?! Man ska självklart inte sno saker men fängelse även om det bara hade varit en vecka är ju helt åt helvete fel, och att sitta i fängelse i ett land om Thailand är ju ett rent helvete också. Tänk lite med hjärnan innan ni skriver, snälla!

Edit:

"Den 24-årige mannen är flera gånger tidigare straffade i Sverige. Bland annat är han dömd för narkotikabrott och misshandel.

Också kvinnan är tidigare dömd i Sverige, även hon för narkotikabrott. "

Okej, nu har jag inte fullt lika mycket sympati men dom är ändå helt slut när det gäller straff i sådana länder...

Senast redigerat av prodrive (14 januari 2009)

te_wik Forummoderator
14 januari 2009 · 12 813 Inlägg

prodrive skrev:
Är ni helt jävla slut här eller???!!!! Man ska självklart inte sno saker men fängelse även om det bara hade varit en vecka är ju helt åt helvete fel, och att sitta i fängelse i ett land om Thailand är ju ett rent helvete också. Tänk lite med hjärnan innan ni skriver, snälla!

Edit:

"Den 24-årige mannen är flera gånger tidigare straffade i Sverige. Bland annat är han dömd för narkotikabrott och misshandel.

Också kvinnan är tidigare dömd i Sverige, även hon för narkotikabrott. "

Okej, nu har jag inte fullt lika mycket sympati men dom är ändå helt slut när det gäller straff i sådana länder...

Att vårda ditt språk och minska på "!!!??!?" skadar inte hörru.
Men jag håller med dig ändå, tycker dagsböter räcker i ett sådanthär fall.

Om De har det systemet i Thailand vet jag ej. Men fängelse för en sådan sak? Nej det tycker jag inte.


Edit; Läste din Edit nu (haha), det verkar ju som att de är sk återfallsförbrytare, men om det är något de kollat upp i Thailand framkommer inte, annars kan det höga straffet bero på det.

Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (14 januari 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang