Hur tar man sig in i en E34 utan batteri :P

Germax
18 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Ställde in min 540 i garage i september i fjol, för 30s kom jag på att jag troligen gjort bort mig big time big_smile
Jag koppla ur batteriet och låste dörrarna manuellt, bmws lås är elektroniska.. hur i helvete ska jag komma in i bilen igen??

Lindberg88
18 januari 2009 · 1 418 Inlägg

"Jag gjorde såhär:

1. Upp med hantaget, håll det kvar uppe
2. I med nyckeln. Vrid kvarts varv åt fel håll o sedan åt rätt håll. Funkade på passagerarsidan, inte på förarsidan."
läst på autopower

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
AeroMalm BMW fantast
18 januari 2009 · 1 172 Inlägg

i med nycklarna och vrida om??? man måste väl komma in i bilen även om batteriet dör

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
turbos4
18 januari 2009 · 369 Inlägg

klart det går..

Avant för varje slant.
caromania Forummoderator
18 januari 2009 · 9 296 Inlägg

Underbart... BMW... Ursäkta min skadeglädje Jap, men det hela är lite komiskt. Bee Em Trouble You.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Eddie_88 Hillbilly
18 januari 2009 · 206 Inlägg

jag har me gjort samma tabbe, men de e bara o göra som lindberg88 säger.

Living my life sideways!
TRYIT Teddan
18 januari 2009 · 2 495 Inlägg

Lindberg88 skrev:
"Jag gjorde såhär:

1. Upp med hantaget, håll det kvar uppe
2. I med nyckeln. Vrid kvarts varv åt fel håll o sedan åt rätt håll. Funkade på passagerarsidan, inte på förarsidan."
läst på autopower

Precis så gör man.


krångar det så får man lyfta upp bilen och ansluta startkablarna på tex startmotorn för att få ström i bilen.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
alain www.bimmerpower.org
18 januari 2009 · 3 995 Inlägg

Om du tar ut lampa på registreringsskylt och koppla en extra baterie kabblar så får du ström i systemet och då kan du öppna dörrar med fjärkontrol eller manuel, så gjörde jag.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Rojpen
18 januari 2009 · 2 230 Inlägg

varför bara inte koppla in ett batteri igen? :S

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Hasselstrom
18 januari 2009 · 796 Inlägg

Rojpen skrev:
varför bara inte koppla in ett batteri igen? :S

Kanske inte kan komma in under huven eller under baksätet när bilen är låst..... smartis

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Sylwe
18 januari 2009 · 143 Inlägg

hade batteriet satt i bakluckan på min e30 var lite tråkigt när det var dött tills jag kom på att det fanns + å - poler i motorutrymmet.men man måste ju komma in och öppna huven först föra tt komma åt men funkade öppna med nyckel på min,men e34 kanske e annorlunda?

With bloody hands i cant deny
BMW 320i cabriolet "Ethirty6" (1994)
Sylwe
18 januari 2009 · 143 Inlägg

Sylwe skrev:
hade batteriet satt i bakluckan på min e30 var lite tråkigt när det var dött tills jag kom på att det fanns + å - poler i motorutrymmet.men man måste ju komma in och öppna huven först föra tt komma åt men funkade öppna med nyckel på min,men e34 kanske e annorlunda?

Kom på att e34 har under baksätet va?och är låsen endast elektriska(utan mekanik)?köpte min e34 med trasig bakruta pga batt var dött kom jag på nu i skrivandes stund =/

With bloody hands i cant deny
BMW 320i cabriolet "Ethirty6" (1994)
TRYIT Teddan
18 januari 2009 · 2 495 Inlägg

Sylwe skrev:

Sylwe skrev:
hade batteriet satt i bakluckan på min e30 var lite tråkigt när det var dött tills jag kom på att det fanns + å - poler i motorutrymmet.men man måste ju komma in och öppna huven först föra tt komma åt men funkade öppna med nyckel på min,men e34 kanske e annorlunda?

Kom på att e34 har under baksätet va?och är låsen endast elektriska(utan mekanik)?köpte min e34 med trasig bakruta pga batt var dött kom jag på nu i skrivandes stund =/

vilke idiot som slår in bakrutan bara för att han inte kommer in, då är man inte direkt smart alltså.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Sylwe
18 januari 2009 · 143 Inlägg

hehe näpp tur är så jobbar man som glasmästare å kunde lösa det utan kostnad smile

With bloody hands i cant deny
BMW 320i cabriolet "Ethirty6" (1994)
Rquired Allmänt envis
18 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Roligt med folk som börjar klaga på Bmw direkt, det är ett minst lika svårt helvete att komma in i en V70 osv som dött. Men svenska avundsjukan...

På E34 kan man, eller kunde på vår gamla iaf, vrida nyklen hela vägen mot "låst" förbi ett litet motstånd som sitter där. Sedan vrider man runt hela vägen till "öppet" förbi samma motstånd och får på så sätt "med sig låskolven" runt.

Har för mig det var så vi gjorde när vi blev stående...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
blacken
18 januari 2009 ·

r-ted skrev:

Sylwe skrev:

Sylwe skrev:
hade batteriet satt i bakluckan på min e30 var lite tråkigt när det var dött tills jag kom på att det fanns + å - poler i motorutrymmet.men man måste ju komma in och öppna huven först föra tt komma åt men funkade öppna med nyckel på min,men e34 kanske e annorlunda?

Kom på att e34 har under baksätet va?och är låsen endast elektriska(utan mekanik)?köpte min e34 med trasig bakruta pga batt var dött kom jag på nu i skrivandes stund =/

vilke idiot som slår in bakrutan bara för att han inte kommer in, då är man inte direkt smart alltså.

Och vilken idiot konstruerar en bil som man inte kan ta sig in i?, fastän man har nycklar till bilen?..

Senast redigerat av blacken (18 januari 2009)

TRYIT Teddan
18 januari 2009 · 2 495 Inlägg

blacken skrev:

r-ted skrev:

Sylwe skrev:
Kom på att e34 har under baksätet va?och är låsen endast elektriska(utan mekanik)?köpte min e34 med trasig bakruta pga batt var dött kom jag på nu i skrivandes stund =/

vilke idiot som slår in bakrutan bara för att han inte kommer in, då är man inte direkt smart alltså.

Och vilken idiot konstruerar en bil som man inte kan ta sig in i?, fastän man har nycklar till bilen?..

Kan man inte....... läser du lite längre upp i tråden så finns en förklaring på hur man låser upp utan batteri, med Nyckel.

det om ställer till det är när man låser till blockerat låsläge, därför man måste gå via passagerar dörren

Senast redigerat av r-ted (18 januari 2009)

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Batta
18 januari 2009 · 1 353 Inlägg

E34 och nyare BMW har helt elektroniska lås, så blir man utan ström så går det icke att öppna på mer än passagerarsidan fram, Där går det att låsa upp manuellt utan ström.

Lite off topic, den första E34 jag hade hade nån försökt göra inbrott i, på passagerarsidan fram, och den drog tjuvström.

Blev lagom kul att ta sig in i den när batteriet dog tongue

men, som tur var så hade inte bagageluckan gått i lås, så fick krypa in i bagaget på en Sedan och knöla upp skidluckan bakifrån, in med en arm och en polygrip och försöka öppna den vägen, gick inte, fick hämta min 4 åriga brordsdotter som fick krypa igenom skidluckan och öppna tongue

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Germax
18 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Jävlar vilket pådrag de vart tongue

Ah men då kan jag va lugn då smile

Batteriet sitter ju under baksätet, men tänkte först man skulle komma åt laddningspolen under huven.

Men det t-red och alain sa va ju ganska smarta båda två.

Jag har lite alternativ alltså wink

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 januari 2009 · 6 170 Inlägg

Varför sätter folk inte en ctek med underhållsladdning på batteriet istället för att koppla ur batteriet ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang