Mest "onödiga" 2:orna på besiktningen

Pim_Pim
12 oktober 2012 ·

Onödigaste 2an är väl när en hjulbult saknas. big_smile

CCRobin
12 oktober 2012 · 737 Inlägg

har ju fått "spolar funktion urfunktion" eller hur dom säger det, sen gjorde jag ju så att jag underredsbehandla king caben dagen innan bes, hade ingen aning om vart ram-nummret satt men tydligen på ramen underhytten som var kolsvart av underreds massa roll har också rullat in på bes med en manta utan chassinummer som skulle suttit i golvet som var rostlagat så han förstog situationen och sa att jag skulle stansa in det på ett annat ställe, så nu står det så i papprena istället wink

gamlingen
12 oktober 2012 · 5 198 Inlägg

alla 2,or är onödiga..

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
12 oktober 2012 · 1 778 Inlägg

gamlingen skrev:
alla 2,or är onödiga..

Tycker de är ganska bra. Man kan vara noga med sin bil och ha bra koll, men man kan ändå missa saker.
Jag hade t.ex en liten spricka på en broms slang som jag inte hade sett. Ganska glad att dom såg de på besiktningen, hade den fått sitta ett år till kanske den hade gått sönder vid en panikbromsning. De tror jag inte nån vill va med om.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
gamlingen
12 oktober 2012 · 5 198 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:

gamlingen skrev:
alla 2,or är onödiga..

Tycker de är ganska bra. Man kan vara noga med sin bil och ha bra koll, men man kan ändå missa saker.
Jag hade t.ex en liten spricka på en broms slang som jag inte hade sett. Ganska glad att dom såg de på besiktningen, hade den fått sitta ett år till kanske den hade gått sönder vid en panikbromsning. De tror jag inte nån vill va med om.

Visst är det så,,, men allt för mycket folk gnäller på såna saker,,,, men man ska ju faktiskt va glad att det upptäcks FÖRE den brister.

Pierre_r Lastbilsmekaniker
12 oktober 2012 · 729 Inlägg

Att rattlåset inte gick i pga av att han inte orkade vrida ratten ett halvt varv med motorn avstängd...

Och den bästa "bullernivå för hög bedömd utan mätning" tydligen var den klene fan en v8:a hatare med
har 3"sportkat,3"flowmaster40 och 3"slutrör...

henke_99 Offroad Racing
12 oktober 2012 · 3 122 Inlägg

RightFront skrev:

328E36CAB skrev:
Farsan har ingen lust att montera sidoblinkers i skärmarna på sin bil så vartannat år får han en 2X på att dom saknas och året därpå monterar han med dubbelhäftande tejp och sladdar som går på utsidan av skärmen in under huven.

När den regbesiktades efter import skrevs följande dispens på bilen vilket gör att han kommer under med den bristfälliga monteringen: "SIDOKÖRRIKTNINGSVISARE AV PROVISORISK KARAKTÄR".

Bilen i fråga:
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1398922
Inget man sätter sticksågen i hur som helst.

haha, bästa dispensen på länge tongue

Har samma dispens på min bil, fast på bakre blinkers.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
A_Karlsson
12 oktober 2012 · 537 Inlägg

När jag besiktade min 900 sist så var jag så säker på att jag skulle få tvåor på rost i reservhjulsbaljan och hjulhusen bak så jag brydde mig inte om att byta halvljus och p-ljuslampor,  som då var gröna. Men det enda jag fick tvåa på var just ljuset tongue det var rätt onödigt, hade ju gått igenom med blanka papper annars :s

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
Rottne02
13 oktober 2012 · 15 Inlägg

Fick 2,a på förlite spolarvetska..

Dj_Albert Stölle
13 oktober 2012 · 199 Inlägg

Har nu när jag tänker efter fått tvåa på för låg bromsvätskenivå. Trots att nivån va en bit över min gränsen, ca tio mm. Och hade vart så i säkert ett år, men gubbfan ansåg att de va alldeles för lågt, skulle minsann ligga lägst jämt under max gränsen ....

Jag anar ugglor som får kläder.
Volvo V70N "SvenssonRäcern" (2002)
Broden
13 oktober 2012 · 198 Inlägg

Hade en 240 för många år sen och fick 2a på kontroll lampa till dimbakljusen då de tydligen skulle sitta en liten lampa i den stora tryckströmbrytaren där man tydligt så om lampan va på eller av...

tekniknissen1
13 oktober 2012 · 866 Inlägg

Hade en Ford sierra GT 92 För dålig styrka på halvljuset !!!! Tanten var inne med den och jag fattade nadda :-(
Det visade sig att där är ett motstånd till halvljuset på automatiken så det var bara att slå på ljuset så var det ok!!
Fan vissa tekniker på bilprovningen ska hålla sig till häst o vangn ;-)

Evildan
13 oktober 2012 ·

Nedslag på rostangripet bromsrör.
Fick detta på en returslang vänster fram på en BX.
Nog för att äldre Citroen kunde ha viss rostbenägenhet men inte till en sådan mängd att till och med gummislangar rostade.

OMRT Truckerwannabe
13 oktober 2012 · 58 Inlägg

Fick nedslag på dålig handbroms på caddyn jag hade. Åkte hem och spände wiren, samt lastade på en halvpall med betongpannor på flaket.

när besiktningsmannen drog spaken till 3dje snäppet, så hoppade bilen ur rullarna.

mb_pucken
13 oktober 2012 · 5 087 Inlägg

Evildan skrev:
Nedslag på rostangripet bromsrör.
Fick detta på en returslang vänster fram på en BX.
Nog för att äldre Citroen kunde ha viss rostbenägenhet men inte till en sådan mängd att till och med gummislangar rostade.

när jag besiktade min vinter bil höl jag på att få 2a på rostiga bromsrör till att jag påpekade att det minsan är rören som går tills nivåregleringen. har aldrig sett en bil med 12mm bromsrör roll fick då visa på han vart bromsrören satt. sitter under en hel del plast och skit:P

Senast redigerat av mb_pucken (13 oktober 2012)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Evildan
13 oktober 2012 ·

mb_pucken skrev:

Evildan skrev:
Nedslag på rostangripet bromsrör.
Fick detta på en returslang vänster fram på en BX.
Nog för att äldre Citroen kunde ha viss rostbenägenhet men inte till en sådan mängd att till och med gummislangar rostade.

när jag besiktade min vinter bil höl jag på att få 2a på rostiga bromsrör till att jag påpekade att det minsan är rören som går tills nivåregleringen. har aldrig sett en bil med 12mm bromsrör roll fick då visa på han vart bromsrören satt. sitter under en hel del plast och skit:P

Emellanåt lämnar den tekniska kompetensen hos det företagets medarbetare mycket att önska, överlag anser jag de flesta som kompetenta.
Pratade en gång med teknisk support ang varför inte min Passat V6 Syncro -99 fick köras på bromsprovaren medan min AUDI A8 q -98 fick det.
Saret jag fick utav teknisk support var:
"Det finns två olika 4WD system till den aktuella Passatgenerationen, Syncro samt 4-motion."
https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-00882fb37c5db7fd832934f4d472370e.jpg

Bägge Passater är av modell Torsen, det är endast namnet som skiljer.
Det är dessutom likadan drivlina i A8 2.8 -98 som i Passat V6 -99.

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
13 oktober 2012 · 1 004 Inlägg

Fick 2st tvåor i flygande en gång på att tutan hade osäker funktion och att locket på dragkontakten saknades på en 244 jag hade..
Kändes som lite onödiga tvåor..
Däremot missade dom att det satt en D24 under huven, trots att dom provkörde.. (bensinreggad)

Sorry, såg nu att det var Bilprovningen det gällde..

Senast redigerat av REG-SKYLTEN (13 oktober 2012)

"My drinkingteam has a racingproblem"
ironhead volvoraggare
13 oktober 2012 · 4 776 Inlägg

fick en tvåa på att jag hade röda blinkers så fjantigt asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
caromania Forummoderator
14 oktober 2012 · 9 296 Inlägg

Jag fick en tvåa med min Amazon för att stolen vickade lite. Samma besiktningskille (han var 12 år gammal) satte en 2a för att det var diffus ljusbild på strålkastarna.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
CarpeDiem German Engineering
14 oktober 2012 · 9 081 Inlägg

gamlingen skrev:
alla 2,or är onödiga..

Jaså? Förklara gärna, tack.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang