Vad är inte tillåtet som motiv på bil, T.ex " Varning för "...

Arradin
18 januari 2009 · 631 Inlägg

Tja,

Har en halv konstig fråga kanske, men det är någonting jag har fått för mig..

Är det otillåtet att ha motiv som refererar till t.ex " Varning för " skyltar osv?

nu menar jag inte POLIS, eller något sådant..    Nån som vet om det är någonting som är icke tillåtet när det gäller motiv på bil ?

Gulmun * Klåpare
18 januari 2009 · 1 718 Inlägg

Varningsskyltar som ser ut som riktiga med modifikationer (typ "Djurrtransport - 300 hästar längst fram" o.dyl.) är helt lagliga.
Ärekränkning, förtal, hets mot folkgrupp och liknande ska du vara försiktig med.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Mr_EmCom Med.lem
18 januari 2009 · 3 759 Inlägg

Lånar tråden lite, jag har hört att det ska vara otilåtet med skyltar/dekaler med
Hata Länstryrelsen, vilkent är helt förstårligt.
Men att: Jag hatar länstyrelsen ska vara helt okej, då det då tolkas som ens egna uppfattning och inte ett "uppmanande"

Ligger det nån sanning i det?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Ivoo
18 januari 2009 · 47 Inlägg

Maximaracingoils skrev:
jag har A.C.A.B. och F.T.P. dekaler på epan.. har inte hunnigt visa upp dom för polisen än men jag vet inte om dom kommer reagera smile

Barnsligt!

Mack Forum- och sitemoderator
18 januari 2009 · 26 160 Inlägg

Ivoo skrev:

Maximaracingoils skrev:
jag har A.C.A.B. och F.T.P. dekaler på epan.. har inte hunnigt visa upp dom för polisen än men jag vet inte om dom kommer reagera smile

Barnsligt!

..bara jag som inte vet vad fasen det betyder..acab? ftp?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
darkwizard Fordonstekniker
18 januari 2009 · 1 740 Inlägg

AirOne skrev:

Ivoo skrev:

Maximaracingoils skrev:
jag har A.C.A.B. och F.T.P. dekaler på epan.. har inte hunnigt visa upp dom för polisen än men jag vet inte om dom kommer reagera smile

Barnsligt!

..bara jag som inte vet vad fasen det betyder..acab? ftp?

ACAB = All Cops Are Bad eller All Criminals Are Black lol

Senast redigerat av darkwizard (18 januari 2009)

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Team-Adolfsson Gödseldräng
18 januari 2009 · 4 529 Inlägg

AirOne skrev:

Ivoo skrev:

Maximaracingoils skrev:
jag har A.C.A.B. och F.T.P. dekaler på epan.. har inte hunnigt visa upp dom för polisen än men jag vet inte om dom kommer reagera smile

Barnsligt!

..bara jag som inte vet vad fasen det betyder..acab? ftp?

all cops are busted eller nåt tongue

DoT Häst
18 januari 2009 · 1 099 Inlägg

Ivoo skrev:

Maximaracingoils skrev:
jag har A.C.A.B. och F.T.P. dekaler på epan.. har inte hunnigt visa upp dom för polisen än men jag vet inte om dom kommer reagera smile

Barnsligt!

Verkligen. roll

Än är inte den sista idioten född..
Arradin
19 januari 2009 · 631 Inlägg

Gulmun skrev:
Varningsskyltar som ser ut som riktiga med modifikationer (typ "Djurrtransport - 300 hästar längst fram" o.dyl.) är helt lagliga.
Ärekränkning, förtal, hets mot folkgrupp och liknande ska du vara försiktig med.

mmhm, ok.. ja jag har aldrig hört att det inte ska vara tillåtet, men man vet ju aldrig ..

tack

Coddas ProWanker
19 januari 2009 · 211 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Lånar tråden lite, jag har hört att det ska vara otilåtet med skyltar/dekaler med
Hata Länstryrelsen, vilkent är helt förstårligt.
Men att: Jag hatar länstyrelsen ska vara helt okej, då det då tolkas som ens egna uppfattning och inte ett "uppmanande"

Ligger det nån sanning i det?

yttrandefrihet finns i sverige så du kan seja vad du tycker/känner utan att du ska bli straffad.

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^
VilleV
19 januari 2009 · 193 Inlägg

Coddas skrev:

Mr_EmCom skrev:
Lånar tråden lite, jag har hört att det ska vara otilåtet med skyltar/dekaler med
Hata Länstryrelsen, vilkent är helt förstårligt.
Men att: Jag hatar länstyrelsen ska vara helt okej, då det då tolkas som ens egna uppfattning och inte ett "uppmanande"

Ligger det nån sanning i det?

yttrandefrihet finns i sverige så du kan seja vad du tycker/känner utan att du ska bli straffad.

Visst har vi yttrandefrihet, men uppmuntran till brott, ej heller racism, ärekränkning är tilllåtet

Mvh Viktor

Ivoo
19 januari 2009 · 47 Inlägg

Coddas skrev:

Mr_EmCom skrev:
Lånar tråden lite, jag har hört att det ska vara otilåtet med skyltar/dekaler med
Hata Länstryrelsen, vilkent är helt förstårligt.
Men att: Jag hatar länstyrelsen ska vara helt okej, då det då tolkas som ens egna uppfattning och inte ett "uppmanande"

Ligger det nån sanning i det?

yttrandefrihet finns i sverige så du kan seja vad du tycker/känner utan att du ska bli straffad.

Yttrandefriheten finns inte till för att du skall kunna kränka någon ostraffat!

O du Maximaracingoils det verkar ändå vara som att det är du som inte har så mycket för sig när du spelar Allan med dina A.C.A.B dekaler! Tänk på att Polisen har viktigare saker för sig än att stoppa dig för att du känner för att leka viktig!

Coddas ProWanker
19 januari 2009 · 211 Inlägg

Ivoo skrev:

Coddas skrev:

Mr_EmCom skrev:
Lånar tråden lite, jag har hört att det ska vara otilåtet med skyltar/dekaler med
Hata Länstryrelsen, vilkent är helt förstårligt.
Men att: Jag hatar länstyrelsen ska vara helt okej, då det då tolkas som ens egna uppfattning och inte ett "uppmanande"

Ligger det nån sanning i det?

yttrandefrihet finns i sverige så du kan seja vad du tycker/känner utan att du ska bli straffad.

Yttrandefriheten finns inte till för att du skall kunna kränka någon ostraffat!

Nej självklart inte.Var lite kort i mitt svar där . men som nämns ovan så är det ju skillnad på vad som görs.  om jag inte gillar länstyrelsen så är det min sak och kan ej bli straffad för de. men att uppmana andra att inte gilla länstyrelsen är kanske inte olagligt de heller?? men det handlar ju om att jag får säga vad jag känner , som du säger så kan jag inte seja vad jag vill om allt o vissa ämnen då det kan vara hets mot folkgrupp osv. 


//Jag har inget emot länstyrelsen\\

Senast redigerat av Coddas (19 januari 2009)

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^
volvo__matte
19 januari 2009 · 551 Inlägg

darkwizard skrev:

AirOne skrev:

Ivoo skrev:
Barnsligt!

..bara jag som inte vet vad fasen det betyder..acab? ftp?

ACAB = All Cops Are Bad eller All Criminals Are Black lol

hahahaha lol

Senast redigerat av volvo__matte (19 januari 2009)

Volvo For Life =)
Volvo V70 "2.4d" (2010)
Volvo V70 "D5 Sport Edition" (2006)
Hammarslag Inläggskritiker
19 januari 2009 · 990 Inlägg

Coddas skrev:

Mr_EmCom skrev:
Lånar tråden lite, jag har hört att det ska vara otilåtet med skyltar/dekaler med
Hata Länstryrelsen, vilkent är helt förstårligt.
Men att: Jag hatar länstyrelsen ska vara helt okej, då det då tolkas som ens egna uppfattning och inte ett "uppmanande"

Ligger det nån sanning i det?

yttrandefrihet finns i sverige så du kan seja vad du tycker/känner utan att du ska bli straffad.

Hehe ja precis, därför 2 av mina gamla vänner dömdes för HMF till samhällstjänst för att sagt precis vad dom tyckte.
Man ska passa sig, yttrandefriheten gäller inte alla i Sverige!

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
FreddeK
19 januari 2009 ·

dekaler på bilen ser bara tattigt ut och säger automatiskt att personen i fråga vill ha uppmärksamhet för han har liten balle eller jävligt ful bil...oftast en 740.

Dock ej svar på frågan men det skiter jag i

Hammarslag Inläggskritiker
19 januari 2009 · 990 Inlägg

Freddeponken skrev:
dekaler på bilen ser bara tattigt ut och säger automatiskt att personen i fråga vill ha uppmärksamhet för han har liten balle eller jävligt ful bil...oftast en 740.

Dock ej svar på frågan men det skiter jag i

Beror på, kanske ett par snygga klibbor nere vid listerna och nån vid B stolpen tvärs kan vara snyggt med namnet på trimfirman, mycket mer ska man inte ha.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
FreddeK
19 januari 2009 ·

Hammarslag skrev:

Freddeponken skrev:
dekaler på bilen ser bara tattigt ut och säger automatiskt att personen i fråga vill ha uppmärksamhet för han har liten balle eller jävligt ful bil...oftast en 740.

Dock ej svar på frågan men det skiter jag i

Beror på, kanske ett par snygga klibbor nere vid listerna och nån vid B stolpen tvärs kan vara snyggt med namnet på trimfirman, mycket mer ska man inte ha.

Njae jag hatar dekaler...var väl tufft i yngre dar at smeta på dessa lite var som men jag nu är mottot..Less is more. men alla har ju olika smak och det respekterar jag.

OpelFredrik
19 januari 2009 ·

Jag hade en dekal med texten "Indianerna gjorde inget åt invandringen, nu sitter dom i reservat" på 740n när jag var 18... Fick väldigt mycket skit för den men jag fick lungt förklara att det var simpel fakta inget annat smile

//Fredrik

rickylicious Webbutvecklare
19 januari 2009 · 2 369 Inlägg

OpelFredrik skrev:
Jag hade en dekal med texten "Indianerna gjorde inget åt invandringen, nu sitter dom i reservat" på 740n när jag var 18... Fick väldigt mycket skit för den men jag fick lungt förklara att det var simpel fakta inget annat smile

//Fredrik

Fundera lite på varför dom sitter i reservat också.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang