5613
Sök

Erfarenheter Sportstolar med fällbar rygg?

165 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Tjo!

Satt och tänkte litta när jag letade stolar till min prelude. Såna här stolar med justerbar rygg, om dom kan fällas framåt då bilen är en coupè och man kommer inte in till baksätet utan att fälla stolarna. Någon som har nån erfarenhet om detta får gärna dela med sig big_smile

länk på stolarna.. http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … rtId=502G*

sry om frågan har kommit upp innan.

979 Inlägg
22 januari 2009
Det där är mer "stylingstolar" enligt mig. Dom klassas väl inte direkt som lättviktade anser jag, känner en kille som hade sånna. Han tyckte dom va relativt tunga. Satsa på dom ist med stel rygg om du vill ha ner vikten, är du bara ute efter hur dom ska se ut är dom ett klockrent val. Mycket sköna!

Hpc

Liggsår
106 Inlägg
22 januari 2009
Mekonomen har riktiga Sparco stolar, fasta ryggar för 2000kr st.

Den som inte kör fort är en mormor.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 januari 2009
dom där du länkade inte absolut inte sköna att sitta i när man åker längre yikes
grymt ont i ryggen fick jag tongue

LillNaisarn
22 januari 2009
Team-Adolfsson skrev:
dom där du länkade inte absolut inte sköna att sitta i när man åker längre yikes
grymt ont i ryggen fick jag tongue

Att kalla dom "sport stolar" skulle jag inte göra, dom är inte precis lätta har själv haft en snarlik modell.
Och dom var då sköna att sitta en kortare stund (UNDER 1 timma) när man suttit närmare 1½ timma fick man ganska så ont i svanken/ryggen trots ställbar rygg. Nästa gång jag ska köpa "sport stolar" så blir det någon dyrare modell för dom har man då inte för komfortens skull.

165 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
tack för alla svaren! Fast jag undrade om de gick att fälla stolarna framåt helt.. Men tack för svaren om hur osköna dom är tongue

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
22 januari 2009
Kan rekomendera Sparco Chrono fällbar från www.Realcar.se. Snygg och skön att sitta i. Det är kvalitet så dom är dyrare än lågbudget stolar som många säljer! men man får defenitivt vad man betalar för!!

Dom fäller man ganska långt fram om det behövs!!

Bild då dom sitter i en TT : http://www.garaget.org/?car=86163&image=1014965

/Stefan

654 Inlägg
22 januari 2009
Kolla gärna så ev stolar är godkända,så du slipper bryta ryggen eller nått för att stolsryggen ger sig för minsta lilla eller inte alls osv.

979 Inlägg
22 januari 2009
Wompa skrev:

Mekonomen säljer sparco för 2000:- st? Trodde inte ens att sparco sålde sina stolar så billigt. Är det åt realcar dom är återsäljare då för? Vet att i karlskrona säljer Mekonomen för Realcar.

Hpc

LillNaisarn
22 januari 2009
AnderssonE30 skrev:
Wompa skrev:

Mekonomen säljer sparco för 2000:- st? Trodde inte ens att sparco sålde sina stolar så billigt. Är det åt realcar dom är återsäljare då för? Vet att i karlskrona säljer Mekonomen för Realcar.

Sprint modellen kostar väll runt 2200:- hos dom flesta företagen jag sett.

Noookie : Tror inte dom går att fälla framåt inte den modellen jag använde mig av iaf.

165 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
Stefan Elg skrev:
Kan rekomendera Sparco Chrono fällbar från www.Realcar.se. Snygg och skön att sitta i. Det är kvalitet så dom är dyrare än lågbudget stolar som många säljer! men man får defenitivt vad man betalar för!!

Dom fäller man ganska långt fram om det behövs!!

Bild då dom sitter i en TT : http://www.garaget.org/?car=86163&image=1014965

/Stefan

snygga! men lite för dyrt för mig tongue  Kanske man kan köpa sån glid skena så man kan flytta fram dom långt så nån litten person kommer in big_smile Ny fråga alltså! Hur långa är glid skenorna till sparco stolar?

Sök