Inför: Bilsport Performance & Custom Motorshow 2009, påsken 10-13 April ELMIA, Jönköping

tobbeholmgren Dikeskörare
25 januari 2009 · 16 Inlägg

självklart man ska dit. de e ju bästa dagen på hela året

alla e vi bananer inerst inne
JontaK
25 januari 2009 · 174 Inlägg

peegee skrev:
Hmm ni som sågar mässan, skit, ointressant osv, självklart gillar inte alla mässan men jag är nyfiken på varför? Definiera gärna varför smile

Intressant frågeställning!

För min del är det nog så att mässan aldrig varit särskilt speciell då man tar den för given när man bor i Jönköping och har besökt mässan vartenda år i princip.
Anledningen att jag har funnit den ointressant senaste tiden är att det är alldeles för mycket söndersylade bilar. Dom butikerna, generalagenter och återförsäljare som har varit på plats har inte varit så intressanta för mig.
Sen gnäller man kanske lite för mycket, hade jag fått bestämma så hade det bara varit JDM-bilar på mässan, men det hade nog inte dragit lika mycket folk. big_smile

Jag tröttnar också ganska fort på folket som ser mässan som en chans att supa sig stupfulla och bråka med folk som inte har samma smak vad det gäller bilar...

Subaru Legacy GT spec B "Twin Turbo RFRB" (1999)
Cr0lex
25 januari 2009 · 18 Inlägg

Första året jag ska dit smile Hoppas det kommer många fina bilar smile  kan någon skicka i pm var alla "kvälls aktiviteter" håller hus, skulle varit schysst=)? Det brukar ju vara så på dem flesta bilträffar (dem lite större) att det roliga är efteråt! big_smile

Christian (Cr0lex) Jansson :)
Toyota Supra MKIV TT "Drömmen" (1995)
J_Storm
25 januari 2009 · 294 Inlägg

Cr0lex skrev:
Första året jag ska dit smile Hoppas det kommer många fina bilar smile  kan någon skicka i pm var alla "kvälls aktiviteter" håller hus, skulle varit schysst=)? Det brukar ju vara så på dem flesta bilträffar (dem lite större) att det roliga är efteråt! big_smile

Kika in parkeringen bakom A6 efter portarna stänger..

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"
syabo
26 januari 2009 · 1 278 Inlägg

alla som åker från östergötland och uppåt häng med på kavaranen smile 

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=118333

Street Knight
elvedin
26 januari 2009 · 101 Inlägg

klart man ska

ska bli snyggare till sommaren
T-Andersson
27 januari 2009 · 347 Inlägg

Blir ett gäng ifrån kisa som åker smile

T. Andersson
Volvo S70 2,5T Evolve
Erick
27 januari 2009 · 4 767 Inlägg

JontaK skrev:

peegee skrev:
Hmm ni som sågar mässan, skit, ointressant osv, självklart gillar inte alla mässan men jag är nyfiken på varför? Definiera gärna varför smile

Intressant frågeställning!

För min del är det nog så att mässan aldrig varit särskilt speciell då man tar den för given när man bor i Jönköping och har besökt mässan vartenda år i princip.
Anledningen att jag har funnit den ointressant senaste tiden är att det är alldeles för mycket söndersylade bilar. Dom butikerna, generalagenter och återförsäljare som har varit på plats har inte varit så intressanta för mig.
Sen gnäller man kanske lite för mycket, hade jag fått bestämma så hade det bara varit JDM-bilar på mässan, men det hade nog inte dragit lika mycket folk. big_smile

Jag tröttnar också ganska fort på folket som ser mässan som en chans att supa sig stupfulla och bråka med folk som inte har samma smak vad det gäller bilar...

Vi ska ha 4 grymma JDM-bilar i montern där min står iallafall, så där har du lite anledning att traska dit iaf big_smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
JontaK
27 januari 2009 · 174 Inlägg

Erick skrev:
Vi ska ha 4 grymma JDM-bilar i montern där min står iallafall, så där har du lite anledning att traska dit iaf big_smile

Säger du att minst en av dom är en Subaru så har du fixat en till besökare åt Elmia. big_smile

Subaru Legacy GT spec B "Twin Turbo RFRB" (1999)
Erick
27 januari 2009 · 4 767 Inlägg

Alla fyra är nissan wink

Men alla fyra är helt nylackade och ombyggda bilar.. smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
weian Concordia res parvae crescent
27 januari 2009 · 924 Inlägg

ja ska va där å stå i våran klubbmonter. cool
enligt dom preliminära beskeden vi fått så ska våran monter vara i A-hallen.

så kom gärna på titta förbi i Rush Racing-montern big_smile

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
laazy vorsprung durch teknik
27 januari 2009 · 886 Inlägg

Självklart ska man dit, finns endel schyssta byggen som måste granskas på närmare håll smile Får hoppas att moderskeppet har lyft och tagit med sig alla sönderstylade ufobilar någonstans far far away så man slipper se dom bara tongue

Flawo0
27 januari 2009 · 136 Inlägg

Ett gäng från örebro som åker dit=)

Martin81
27 januari 2009 · 1 232 Inlägg

jag kommer dit.

volvotomten
27 januari 2009 · 274 Inlägg

ev kommer jag o kolalr håller med folk  blivit en prylmarknad med en massa försäljare som har allt som inte bilhobbyn behöve, foppa tofflor o skit mm. sen denna jäkla fylla fattar ej vitsen med det . förra året stod man i monter o motade bort fulla drägg som hade ingen respekt för bilarna.
blivit nån marknad istället för bilutställning/mässa

Sketstopp24v STREETRACER
27 januari 2009 · 892 Inlägg

alla dess fylle drägg som e där e nog en rätt stor anledning till att mågna inte åker dit oxå...  de tjänar nog tillräckligt bra på denna mässan så de kan gott anställa en massa fler vakter elr liknande som kastar dessa fyllon långt som fanken därifrån för som nån annan skrev innan : Bilar och fylle går inte ihop...  ingen som helst anledning att vara full pådagen iaf... vänta tills kvällen isf och bespara alla familjer som e där ert fylle beteebde smile

jag är iaf en som inte vill ha med min dotter till ett ställe där det springer en massa fyllon som tror de är störst bäst och vackrast..

hoppas det bli ändring snart på detta  smile)  annars tycker jag elmia är startskotten för säsongen och en bra mässa osv osv...

BORT MED ALKOHOLEN IFRÅN SÅNNA HÄR TRÄFFAR/MÄSSOR/EVENTS!!!!

Bmc Crew
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
27 januari 2009 · 2 258 Inlägg

Fyllekaoset och alltför avklädda modeller som klänger på en del bilar är ju helt klart lite avtändande...
Men förhoppningsvis finns tillräckligt att se ändå för att det ska vara värt att åka.

Kommer dock undvika lördagen, med tanke på att jag antagligen har min dotter med mig, och jag vill INTE utsätta henne för en massa hänsynslösa fyllon. ( Egentligen slipper jag gärna försöka förklara för henne varför det hänger halvnakna brudar bland bilarna också, men det kan man nog inte välja bort? ).

Siktar på det sociala, att leta på lite bilar och prata med trevligt folk i alla fall! smile Och så vet man aldrig om man hittar något till mässpris heller... tongue

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
alexxe En gång till nu
27 januari 2009 · 760 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Lika givet som morgonståndet.

hahaha:lol:

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
zonda
27 januari 2009 · 188 Inlägg

ska helt klart dit. är det många som ska dit från blekinge som olofström,karlshamn,ronneby, m.m.

krello_740
27 januari 2009 · 38 Inlägg

kan hända att man drar dit:)

någon karavan från falköpingshållet?big_smile

Volvo 740 "T5" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang