Mazda RX-7 Widebody (Nya bilder)

Breddning, motorrenovering & trimning av min Rx7:a. AndreasCarbonRacing.se Edition Dippning i en grym färg sedan mycket kolfiber!!
  • 73 Följare
  • 212 609 Visningar
  • Uppdaterades senast 26 april 2014
Dea1982 1308cc!!
30 september 2012 · 430 Inlägg

ZyclonE skrev:
LÄst igenom hela projektet nu. Riktigt imponerad. KOmemr bli nice som fan ju smile

///David

Tackar så mycket, redigt skoj o höra big_smile Ja jag hoppas på de me wink

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
ErikGroth
1 oktober 2012 · 158 Inlägg

hur många är de som ska köpa rutor ?

Dea1982 1308cc!!
1 oktober 2012 · 430 Inlägg

Jag tror att vi är 3 än så länge.

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
ErikGroth
1 oktober 2012 · 158 Inlägg

Dea1982 skrev:
Jag tror att vi är 3 än så länge.

okej bra de han skulle ringa mej inom en timme när han hade ränka klart på priset vart ska grejerna då antar att ni inte är i sthlm?

Jading
1 oktober 2012 ·

jo jag bor 1 mil norr om sthlm, om jag var inräknad i dom tre?

ErikGroth skrev:

Dea1982 skrev:
Jag tror att vi är 3 än så länge.

okej bra de han skulle ringa mej inom en timme när han hade ränka klart på priset vart ska grejerna då antar att ni inte är i sthlm?

ErikGroth
1 oktober 2012 · 158 Inlägg

okej skulle du ha bakruta eller alla 3?

Dea1982 1308cc!!
1 oktober 2012 · 430 Inlägg

Det är vi tre som jag vet om än så länge. Dea1982, ErikGroth och Jading.

Jag har 35mil till sthlm.

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
Jading
1 oktober 2012 ·

ErikGroth skrev:
okej skulle du ha bakruta eller alla 3?

helst bara bakrutan om det blir så mkt billigare att det är värt att bara ta den för min del? annars tar jag såklart alla 3 rutor.

btw vet nån av er hur besiktningen ser på det hela med lexan?

Senast redigerat av Jading (1 oktober 2012)

Dea1982 1308cc!!
1 oktober 2012 · 430 Inlägg

Har faktiskt inte kollat hur de ser på de med sidorutorna men de kan man ju bara plocka ur, bak bryr de sig inte om.

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
Jading
1 oktober 2012 ·

Dea1982 skrev:
Har faktiskt inte kollat hur de ser på de med sidorutorna men de kan man ju bara plocka ur, bak bryr de sig inte om.

Som jag har förstått det behöver man inte ens ha sidorutor i över huvudtaget xD det är ju bak som är viktig, eftersom den är krånglig att få i och ur. men om dom inte bryr sig är de ju nice!

Dea1982 1308cc!!
2 oktober 2012 · 430 Inlägg

Ja precis så det ska inte vara några problem smile

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
Dea1982 1308cc!!
5 oktober 2012 · 430 Inlägg

Då var lite bränsledelar beställda smile Se när de dimper ner i brevlådan smile

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
ErikGroth
5 oktober 2012 · 158 Inlägg

Dea1982 skrev:
Då var lite bränsledelar beställda smile Se när de dimper ner i brevlådan smile

nice vad kör du med för prylar ? ska beställa helt system fram till fuelrailen så skulle va lite kul å veta vad ni andrakör med? hade tänkt dubbla bosch 044:or, fuelcell an8  slang och kopplingar, ett bra filter och  btr  ta gärna bilder om du har tid så man kan se lite hur saker sitter  och eventuella modifieringar du gör tongue

Jading
5 oktober 2012 ·

ErikGroth skrev:

Dea1982 skrev:
Då var lite bränsledelar beställda smile Se när de dimper ner i brevlådan smile

nice vad kör du med för prylar ? ska beställa helt system fram till fuelrailen så skulle va lite kul å veta vad ni andrakör med? hade tänkt dubbla bosch 044:or, fuelcell an8  slang och kopplingar, ett bra filter och  btr  ta gärna bilder om du har tid så man kan se lite hur saker sitter  och eventuella modifieringar du gör tongue

Väldigt bra inlägg! xD är själv väldigt nyfiken av att se mycket bilder på hur det ser smile

Dea1982 1308cc!!
5 oktober 2012 · 430 Inlägg

Jading skrev:

ErikGroth skrev:

Dea1982 skrev:
Då var lite bränsledelar beställda smile Se när de dimper ner i brevlådan smile

nice vad kör du med för prylar ? ska beställa helt system fram till fuelrailen så skulle va lite kul å veta vad ni andrakör med? hade tänkt dubbla bosch 044:or, fuelcell an8  slang och kopplingar, ett bra filter och  btr  ta gärna bilder om du har tid så man kan se lite hur saker sitter  och eventuella modifieringar du gör tongue

Väldigt bra inlägg! xD är själv väldigt nyfiken av att se mycket bilder på hur det ser smile

Jag ska till garaget imorgon så kan ta lite bilder men just nu sitter insuget på så man ser inte så mycket tongue Fast ska kolla om jag har lite gamla bilder i proj-mappen på datorn.

Dubbla bosch 044:or, fuelcell an8  slang och kopplingar, ett bra filter och btr låter rätt lagom Erik smile

Jag har däckt köra dubbla pumpar i tanken och sedan in-line filter, dock ej bestämt om det är bäst att dra en ledning till varje fuelrail eller om de ska ha en stor o sen Y delning eller en slinga.
Jag har rx7store.net `s Ultimate fuel under insuget tongue http://www.rx7store.net/Ultimate_Fuel_S … tefuel.htm

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
Dea1982 1308cc!!
8 oktober 2012 · 430 Inlägg

Dåligt med updates ja vet men det har heller inte hänt så mycket med högen på ett tag nu.
Har dock beställt lexanruta...tror jag iaf. Har ej fått svar från företaget så vet ju inte hur det går med den beställningen.
Tänkt att det ska inhandlas lite annat smått o gått till bilen me dock verkar alla väldigt dåliga på att svara på mail nu för tiden.

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
ErikGroth
8 oktober 2012 · 158 Inlägg

Dea1982 skrev:
Dåligt med updates ja vet men det har heller inte hänt så mycket med högen på ett tag nu.
Har dock beställt lexanruta...tror jag iaf. Har ej fått svar från företaget så vet ju inte hur det går med den beställningen.
Tänkt att det ska inhandlas lite annat smått o gått till bilen me dock verkar alla väldigt dåliga på att svara på mail nu för tiden.

jag pratade med badassparts nyss han sa att han bara vänta på din beställning sen skulle han ta hem sakerna så han kollar nog mailen ikväll hoppas jag smile

Dea1982 1308cc!!
8 oktober 2012 · 430 Inlägg

ErikGroth skrev:
jag pratade med badassparts nyss han sa att han bara vänta på din beställning sen skulle han ta hem sakerna så han kollar nog mailen ikväll hoppas jag smile

Jag mailade han nu igen så vi får hem våra grejjer smile

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
ErikGroth
8 oktober 2012 · 158 Inlägg

Dea1982 skrev:

ErikGroth skrev:
jag pratade med badassparts nyss han sa att han bara vänta på din beställning sen skulle han ta hem sakerna så han kollar nog mailen ikväll hoppas jag smile

Jag mailade han nu igen så vi får hem våra grejjer smile

okej kanon de tongue förresten var köpte du buren ? va de på finess.se eller?

Dea1982 1308cc!!
8 oktober 2012 · 430 Inlägg

ErikGroth skrev:
okej kanon de tongue förresten var köpte du buren ? va de på finess.se eller?

Fick mail förut så nu ska de vara fixat smile Jag köpte den begagnad av rofus på wankelregistret. Den finns på www.rhdjapan.com o kostar runt 12k har jag för mig. Finess har en hel del med ju dock kommer jag inte ihåg priser. Min är bultad & av märket Cusco.

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition
Mazda RX-7 (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang