2216
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
15 februari 2011
Sportvagnskonsult skrev:
Mitsubishi Evolution tak i kolfiber gjutet åt Dratsab:

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 2453_n.jpg

lollollol

Kirra!

En gång Evo alltid Evo...

SVK Customs
1 639 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Dratsab skrev:
Sportvagnskonsult skrev:

lollollol

Kirra!

Hahaha den var bra lol
När kommer du då? wink

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
16 februari 2011
Sportvagnskonsult skrev:
Dratsab skrev:
Sportvagnskonsult skrev:

lollollol

Kirra!

Hahaha den var bra lol
När kommer du då? wink

big_smile ja man kan ju hoppas på att man hamnar i din verkstad en dag!

Måste först ragga tag i en E5-E6 utan taklucka, det blir ju bäst då som du sa själv smile Samt fixa lite grönklöver så du får göra bytet av tak etc också smile känner mig lite osäker på att skära ut rutor etc.. skakar ju redan nu!

En gång Evo alltid Evo...

140 Inlägg
16 februari 2011
Dratsab skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Dratsab skrev:

lollollol

Kirra!

Hahaha den var bra lol
När kommer du då? wink

Måste först ragga tag i en E5-E6 utan taklucka, det blir ju bäst då som du sa själv smile Samt fixa lite grönklöver så du får göra bytet av tak etc också smile känner mig lite osäker på att skära ut rutor etc.. skakar ju redan nu!

Det är inget att tveka på big_smile
Sen finns de en hel del kul att titta på i krilles verkstad me wink

SVK Customs
1 639 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Modj skrev:
Dratsab skrev:
Sportvagnskonsult skrev:

Hahaha den var bra lol
När kommer du då? wink

Det är inget att tveka på big_smile
Sen finns de en hel del kul att titta på i krilles verkstad me wink

Ja, bland annat en himpavimpa till en hönsatrappa big_smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
Snart drar STCC säsongen igång och det innebär såklart jobb för oss i år precis som i fjol.
Vi fick en laddning delar igår till Johan Sturessons BMW 320 E90 som kör för IPS Motorsport.
Några ska repareras och några ska gjutas nytt.

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/168949_116444558427452_115702491834992_115751_5034159_n.jpg

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/183120_126881864050388_115702491834992_170326_8171588_n.jpg
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (17 februari 2011)

SVK Customs
1 639 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
M_Broberg skrev:
Säker på att det är stcc och inte folkrace wink om det där är delarna innan säsongen börjat så lär du ha o göra lol

Ja, de kör i alla fall som om det vore folkrace.
Vi hade jobb efter varenda race förra säsongen, så vi räknar med att det blir likadant denna.
Skillnaden i år är att STCC kör ihop med DTC, så denna säsongen blir det dessutom 2 race i månaden, så det kommer att bli fullt upp emellanåt.
Nu gjuter vi dock upp en ny front samt reparerar den gamla så de har en i resev.
Bakstötfångare gjöt vi en ny i fjol, så där har de sin gamle i reserv.

SVK Customs
1 639 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Vi kommer om ca en månad som troligtvis första customfirman i Sverige börja fräsa våra formar i vår egen modellfräs efter 3D cad modeller från 3D scannade original delar som vi också scannar själva.
Detta innerbär 100% perfekt passform med garanti!

Vi behöver inte heller ha bilen på plats här i flera dagar för avgjutning av formar, något som tyvärr kan göra lacken lite flammig av värmeutvecklingen, utan vi kan 3D scanna delen på ett par timmar samt även erbjuda att komma ut till kunden och scanna på plats om bilen inte går att flytta på.
Dessutom behöver vi inte heller ha en bil tillgänglig för limmning och inpassning av den nya huven.

Priset på sådana formar blir ca 6-8000:- /m2 ink scanning, fräsning och material.
Det är självklart lite dyrare än gjutna formar, men vill man ha det absolut bästa som går att få tag i på marknaden så kostar det lite mer.

Vi kommer även att kunna modifiera designen i 3D cad innan fräsning av formar om så önskas.

Ett budgetalternativ kommer att finnas där vi gjuter en vanlig form till utsidan och en fräst form till insidan. Detta kräver dock att vi behöver ha detaljen som ska dupliceras hos oss i minst två dygn samt som jag nämnde ovan kan lacken på originaldelen bli flammig.
Budgetalternativet innebär också att designändringar inte går att göra lika enkelt som till en fräst form när man gör det i 3D cad.

Som ni kanske förstår så innebär denna lilla utvecklingen av våra produktionsmetoder att vi kan designa t.ex en breddning i 3D cad också, då kan vi under tiden vi jobbar fram designen ihop med kunden skicka 3D renderade modeller till kunden som denne kan beskåda hemma i datorn ur vilken vinkel som helst och inkomma med synpunkter smile
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (19 februari 2011)

14 Inlägg
18 februari 2011
Vi kommer om ca en månad som första customfirman i världen börja fräsa våra formar i vår egen modellfräs efter 3D cad modeller från 3D scannade original delar som vi också scannar själva.

Nja det var väl att ta i lite iaf, jag kan lova att du inte är först i världen att göra detta själv, däremot sverige kan jag gå med på.

Jag gasar tills det rasar!

258 Inlägg
18 februari 2011
Låter riktigt nice! smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
Malmgren828 skrev:
Vi kommer om ca en månad som första customfirman i världen börja fräsa våra formar i vår egen modellfräs efter 3D cad modeller från 3D scannade original delar som vi också scannar själva.

Nja det var väl att ta i lite iaf, jag kan lova att du inte är först i världen att göra detta själv, däremot sverige kan jag gå med på.

Pininfarina vet jag har tillgång till en, men jag är lite osäker på om det är deras egen.
De är ju dessutom inte att betrakta som någon custom firma..
Jag har inte hört talas om eller sett någon annan customfirma som har en faktiskt.
Men du får gärna söka runt på nätet och se om du hittar någon wink

14 Inlägg
19 februari 2011
Sportvagnskonsult skrev:
Malmgren828 skrev:

Pininfarina vet jag har tillgång till en, men jag är lite osäker på om det är deras egen.
Jag har inte hört talas om eller sett någon annan customfirma som har en faktiskt.

Kolla första filmen omkring 3:40   http://www.fiveaxis.net/
Har sett fler i staterna som oxå håller på i mindre skala än just 5axis
Har även sett 1 firma i tyskland som bla tillverkar "GTR kit" som har egen 3d scanner samt skitstor portalfräs i prisklassen 5 mille.

Orkar inte leta fram dom nu, men snubblar jag på dom igen kan jag lägga upp länkar till dom om du vill.

Jag gasar tills det rasar!

SVK Customs
1 639 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
Malmgren828 skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Malmgren828 skrev:

Kolla första filmen omkring 3:40   http://www.fiveaxis.net/
Har sett fler i staterna som oxå håller på i mindre skala än just 5axis
Har även sett 1 firma i tyskland som bla tillverkar "GTR kit" som har egen 3d scanner samt skitstor portalfräs i prisklassen 5 mille.

Orkar inte leta fram dom nu, men snubblar jag på dom igen kan jag lägga upp länkar till dom om du vill.

Det var som fan! big_smile
Tack för att du lade upp dem smile
Jag ändrade till Sverige nu! hihi lol
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (19 februari 2011)

1 432 Inlägg
19 februari 2011
Trots att du nu "bara" är först i Sverige, och kanske även norden så tycker iaf jag att det är en väldigt stor prestation för ett relativt litet företag som det nu ändå är om man jämför mot t.ex. det företaget i tyskland som troligen omsätter säkerligen minst 10 dubbla mot va du nu gör.

Starkt jobbat smile

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

SVK Customs
1 639 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
En väldigt viktig del till ferrarin är nu svetsad:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/180976_127328320672409_115702491834992_172742_1305033_n.jpg

29 Inlägg
19 februari 2011
Skulle man kunna scanna en hel bil och sedan minska modellen så den blir ca1,5meter lång?

Sedan gjuta hela karossen i 1 eller 2 delar. Alltså inte i smådelar
Utan att det skulle kosta en hel förmögenhet smile

Bil tosing
117 Inlägg
19 februari 2011
humm jag kommer nog snart med mina targaglas....
Har ju kolfiber där idag men passformen lämnar en del övrigt att önska.

SVK Customs
1 639 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
mattias_vr6_turbo skrev:
Skulle man kunna scanna en hel bil och sedan minska modellen så den blir ca1,5meter lång?

Sedan gjuta hela karossen i 1 eller 2 delar. Alltså inte i smådelar
Utan att det skulle kosta en hel förmögenhet smile

Jo, det skulle gå att göra.
Men det blir ju inte jättebilligt.

mvh

SVK Customs
1 639 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
ACF skrev:
humm jag kommer nog snart med mina targaglas....
Har ju kolfiber där idag men passformen lämnar en del övrigt att önska.

Du är välkommen.

mvh

Sök