Visste inte ens att dessa maskiner kunde styras med USB. Är inte ethernet (förutom längden) standard pga. dedikerad trafik i kablaget. Ansluter man med USB så finns det ju en risk för... jag kan inte termerna ... "spikar" i överföringarna?
Känns som om det inte är något man vill råka ut för när maskinen snurrar runt direkt.
Vad tror du? Anländer den redan denna vecka? Helgen räddad?
Det vanliga är att man skickar infon genom seriell porten.
Såg att det kommit lite multimedia saker till bussen.
Du får lägga upp lite bilder från bygget, eller har jag missat dom?
Vi har inte fått sandwichpanelerna till skåpet än. De som skulle sponsra med dem har tyvärr ändrat sig för några veckor sen, så de vill ha fullt betalt för allt materialet istället för att jag skulle betala ca 20% som det var sagt från början. Så det skulle bli ca 3ggr så mycket nu helt plötsligt och det blir lite tufft just nu för det måste handlas en hel del grjeor till fräsen också. Men jag har varit och hälsat på ett annat företag här i vinslöv som också gör sandwichpaneler och frågat om de är sugna på att sponsra, så vi får hålla tummarna för att de ställer upp så vi kan få på skåpet på bussen snart. Den lokale bysmeden Jörgen på Lommarps Rörsvets / Norre Ljungs Mekaniska har varit här och tagit måtten till tvärbalkarna som skåpet ska stå på, så han bockar nya såna.
Ja när denna är klappad o klar kan ja ju få tag i ett redigt tak utan att behöva ragga upp någon annan med en evo utan taklucka.. swiiit.. bara att börja jobba övertid nu!
Nu har de växlade AC servo motorerna till fräsen anlänt Bolt on såklart, men det visste jag redan för jag fick ritningar på dem innan. Nu väntar jag på axelkopplingarna som ska komma i början av nästa vecka. Sen kommer styrsystemet om ca 2 veckor
Vi har inte fått sandwichpanelerna till skåpet än. De som skulle sponsra med dem har tyvärr ändrat sig för några veckor sen, så de vill ha fullt betalt för allt materialet istället för att jag skulle betala ca 20% som det var sagt från början. Så det skulle bli ca 3ggr så mycket nu helt plötsligt och det blir lite tufft just nu för det måste handlas en hel del grjeor till fräsen också. Men jag har varit och hälsat på ett annat företag här i vinslöv som också gör sandwichpaneler och frågat om de är sugna på att sponsra, så vi får hålla tummarna för att de ställer upp så vi kan få på skåpet på bussen snart. Den lokale bysmeden Jörgen på Lommarps Rörsvets / Norre Ljungs Mekaniska har varit här och tagit måtten till tvärbalkarna som skåpet ska stå på, så han bockar nya såna.
Tråkigt när folk hoppar av något, specielt om man är överens om något. Tur du har hittat en ersättare i närheten.
Med den nya maskinen. Fräser du då en plugg direkt, som du kan gjuta i?
Tråkigt när folk hoppar av något, specielt om man är överens om något. Tur du har hittat en ersättare i närheten.
Med den nya maskinen. Fräser du då en plugg direkt, som du kan gjuta i?
Japp, vi kommer att fräsa formar direkt. Plugg benämner den detaljen som man i vanliga fall gjuter av formen från.
mvh
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (3 mars 2011)
Har städat undan en massa i verkstan hela förmiddan för att få fräsen på plats. Har bland annat plockat bort två sektioner från pallställningen. Vi har mer lagerplats än bara här inne, så det innebär inga problem platsmässigt. Skönt att bli av med en massa gamla motorer och toppar m.m också
Då kan man ta det lugnt nu då för det var ingen på Elmia som ville se bilen.
Inte för att såga bygget på något vis men så mycket har det ju inte skett sedan förra årets utställning så det kan väl kanske vara därför den fick avslag?
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Då kan man ta det lugnt nu då för det var ingen på Elmia som ville se bilen.
Inte för att såga bygget på något vis men så mycket har det ju inte skett sedan förra årets utställning så det kan väl kanske vara därför den fick avslag?
Jag har sparkat mig själv i baken i alla fall. Vinslövs finest var på besök ikväll så de hjälpte mig att sätta i drivpaketet. Så nu kan jag bygga motorfästen Ignorera länkarmar, spindlar och hjulvinklar fram för det är bara temporära grejor för utprovning av hjul- och styrvinklar.
Bonusfilm:
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (8 mars 2011)