2912
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Saabmeck
233 Inlägg
1 december 2011
Volvo142_73a skrev:
kannebanne skrev:
Volvo142_73a skrev:

Beror på vad du ska ha den till

Lacka fälgar, behöver även primer

Då hade jag satsat på någon annan färg. Typ hagmans eller vad dom heter

Nja, vet inte om jag håller med där riktigt, har använt både hagmans och biltemas fälgfärg och jag tycker de är rätt lika faktiskt, biltemas fungerar bra! smile
Dock så brukar jag för det mesta använda hagmans men det är bara för de har bättre utbud på olika färger, biltema har typ bara svart.. tongue

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

2 046 Inlägg
1 december 2011
Kribban92 skrev:
Volvo142_73a skrev:
kannebanne skrev:

Lacka fälgar, behöver även primer

Nja, vet inte om jag håller med där riktigt, har använt både hagmans och biltemas fälgfärg och jag tycker de är rätt lika faktiskt, biltemas fungerar bra! smile
Dock så brukar jag för det mesta använda hagmans men det är bara för de har bättre utbud på olika färger, biltema har typ bara svart.. tongue

Har dom inte blågrön färg på biltema så har väll hagmans saken, var finns hagman?

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

1 319 Inlägg
1 december 2011
kannebanne skrev:
Kribban92 skrev:
Volvo142_73a skrev:

Har dom inte blågrön färg på biltema så har väll hagmans saken, var finns hagman?

http://www.hagmans.se/se/Aterfoersaelja … ersaeljare

(Välj spray så får du all sprayfärg grundfärg osv, sen är det bara att välja ort så ser du var återförsäljarna finns.
Senast redigerat av sleepyoh (1 december 2011)

_----------'

2 046 Inlägg
1 december 2011
sleepyoh skrev:
kannebanne skrev:
Kribban92 skrev:

http://www.hagmans.se/se/Aterfoersaelja … ersaeljare

(Välj spray så får du all sprayfärg grundfärg osv, sen är det bara att välja ort så ser du var återförsäljarna finns.

Tack så hemskt mycket!

577 Inlägg
2 december 2011
kannebanne skrev:
Vet inte om jag frågar på rätt ställe men lack, funkar deras lacker bra??

Biltemas fälgfärg ska fungera bra, finns ju iaf vit svart guld och silver/grå.

Däremot så är den vanliga färgen ej att rekommendera då jag nyligen lackat fälgar med den för de hade slut på fälgfärgen. Täcker dåligt och räcker dåligt enligt mig big_smile Inte vidare hållbar heller. Ett plus var dock att den inte var så rinnig så det var lätt att lacka även lodräta ytor.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

2 046 Inlägg
2 december 2011
risodlarn skrev:
kannebanne skrev:
Vet inte om jag frågar på rätt ställe men lack, funkar deras lacker bra??

Biltemas fälgfärg ska fungera bra, finns ju iaf vit svart guld och silver/grå.

Däremot så är den vanliga färgen ej att rekommendera då jag nyligen lackat fälgar med den för de hade slut på fälgfärgen. Täcker dåligt och räcker dåligt enligt mig big_smile Inte vidare hållbar heller. Ett plus var dock att den inte var så rinnig så det var lätt att lacka även lodräta ytor.

Men nu e de så att i malmö har dom exakt dom färgerna jag behöver, svart och blå, men den blå finns inte som fälgfärg men den finns som vanlig, vet ej om jag ska köpa eller ej?! kan ju va värt att pröva, har dom primer??

107 Inlägg
2 december 2011
dom har primer på biltema. du kan köra med deras vanliga färg bara att lägga några lager klarlack smile

2 046 Inlägg
2 december 2011
scorpio_turbo skrev:
dom har primer på biltema. du kan köra med deras vanliga färg bara att lägga några lager klarlack smile

Håller de bättre då?

2 410 Inlägg
2 december 2011
AndreasPlars skrev:
Nybergrobin skrev:
Vanligtvis är jag jävligt nöjd med biltemas varor men jag köpte bromsskivor+belägg bak till a4 för 3 veckor sedan och är brutalt missnöjd. Först så har dem blivit tydligt slitna redan (försvunnit kanske 2mm metall redan) och dem ruttnar fan i slasket.

Men det värsta är att abs-kransarna inte passar så jag fick slipa bort en del gods för att få dit kransarna hmm

Det låter ju som att du har fått helt fel saker, varför reklamerade du inte?

Om det har gått åt 2mm metall så har du nog fel på dina ok eller så. Inser du hur dina bromsar måste ha legat emot? Och genererat en massa värme? Det låter helt otroligt det du beskriver!

M.V.H.

Dem ligger inte på och jag håller inte foten på bromsen tongue  Allt är uppsmort och det känns att bilen rullar lätt osv så dem ligger inte på efter inbromsning heller. Tror den bidragande anledningen är skitkvalitet med tanke på att jag körde 1000mil med gamla skivorna utan synligt slitage

107 Inlägg
2 december 2011
kannebanne, det gör det . blir ju extra starkt med klarlack och mer glansigt (högre yt finish )

367418
PRIMER FÖR ALUMINIUM 400 ML
1
69,90 kr

367417
PRIMER/FILLER FÖR BILLACK
1
69,90 kr

KLARLACK: http://www.jula.se/blank-klarlack-623036
Senast redigerat av scorpio_turbo (2 december 2011)

...has left the building...
4 474 Inlägg
2 december 2011
Jag skulle UNDVIKA 1-komponents klarlack på sprayburk, oavsett tillverkare, iaf om man skall lacka större ytor (läs större än typ 40*40cm). 1-komponents klarlack är i regel INTE åldersbeständig, dvs den "gulnar", krackelerar osv. Det finns 2-komponents klarlack på sprayburk, men den kostar så klart bra mycket mer, men resultatet blir hållbart!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

107 Inlägg
2 december 2011
såg inte att den var 1k. jula har bra 2k klarlack för 79:-

http://www.jula.se/blank-klarlack-623036
Senast redigerat av scorpio_turbo (2 december 2011)

577 Inlägg
2 december 2011
kannebanne skrev:
scorpio_turbo skrev:

Håller de bättre då?

Ja det håller bättre och färgen sätter sig bättre men jag skulle hellre köpa vanlig sprayfärg på mekonomen eller liknande.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

...has left the building...
4 474 Inlägg
2 december 2011
Scorpio: Klarlacken du länkar till är en 1-komponents. 2-komponents klarlack har en härdare, efter att härdaren aktiverats har man kanske 1 dag på sig att använda burken, sen är det kört...

http://www.umeabilfarg.se/?artnr=680061
Senast redigerat av dawwe (2 december 2011)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Team Breehäng
1 623 Inlägg
5 december 2011
Någon som testat Biltemas bilbatterier?
Ska nämligen köpa ett nytt batteri, och har sett att Biltemas e billigare än t,ex Mekonomens big_smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

733 Inlägg
5 december 2011
Biltemas Silver kalcium sägs ju vara bra för pengarna, ganska många som använder dessa inom bilstereo kretsar, jag har köpt mig 2st 75ah som jag kommer att sätta i reservhjulsbaljan smile

451 Inlägg
5 december 2011
Jag har kört med Biltemas silver-kalcium 100ah batteri ganska precis ett år nu, funkat mycket bra. Och har fått vara med om riktiga kallstarter förra vintern då vi hade från -20 till -35 grader nästan en hel månad i streck.
Senast redigerat av Landstrom (5 december 2011)

Team Breehäng
1 623 Inlägg
5 december 2011
benz_89 skrev:
Biltemas Silver kalcium sägs ju vara bra för pengarna, ganska många som använder dessa inom bilstereo kretsar, jag har köpt mig 2st 75ah som jag kommer att sätta i reservhjulsbaljan smile

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El/Ba … ri-802604/ ett sånthär jag tänkte mig wink De silverfärgade man ser om man bläddrar ner lite 74Ah big_smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Team Breehäng
1 623 Inlägg
5 december 2011
Landstrom skrev:
Jag har kört med Biltemas silver-kalcium 100ah batteri ganska precis ett år nu, funkat mycket bra. Och har fått vara med om riktiga kallstarter förra vintern då vi hade från -20 till -35 grader nästan en hel månad i streck.

Haha okej, men 100Ah blir ju kanske lite väl mycke i en bensinbil va?

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

451 Inlägg
5 december 2011
-BASmannen- skrev:
benz_89 skrev:

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El/Ba … ri-802604/ ett sånthär jag tänkte mig wink De silverfärgade man ser om man bläddrar ner lite 74Ah big_smile

Funkar garanterat bra! Kom på att jag har ju ett 62ah silverbatteri i Ford sierran också och den har aldrig fått känna på motorvärmaren heller. big_smile
Senast redigerat av Landstrom (5 december 2011)

Sök