2853
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Ljepone skrev:
RightFront skrev:
Ljepone skrev:
Någon som testat deras Bättringsfärg ir Hobbyfärg? Tänkte måla ett par ögonlock i kulör (314 - Helrot) nu i veckan.
Kommer troligtvis även avsluta med deras "Klarlack".

Tack på förhand!

Kan verkligen rekommendera dem till små ytor smile

Fint! Blir & besöka Biltema o sätta igång med bilen inför "på-ställningen" smile

Lycka till, kom ihåg bara att grundarbetet är A-O vid lackning smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 januari 2012
rallykleen skrev:
Tryck_o_pys skrev:
rallykleen skrev:

Det är ju inte många färgsorter som pallar bromsvätska.....

man luftar ju aldrig ett bromsok vid nymålade ok.. hehe. bromsvätska löser upp alla färger.

Jag menar det...big_smile

Nja jag menar att om man säljer det för att måla bromsok så bör det klara bromsvätska. Om jag besvärar mig att måla ok så gör jag ju det i samband med renovering, d.v.s i skruvstycket. En bromsoksfärg som inte fixar bromsvätska känns som en billack som inte tål vatten, eller en stekpanna som inte klarar värme, m.a.o helt jävla omotiverad.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

2 415 Inlägg
8 januari 2012
RD_87 skrev:
rallykleen skrev:
Tryck_o_pys skrev:

man luftar ju aldrig ett bromsok vid nymålade ok.. hehe. bromsvätska löser upp alla färger.

Jag menar det...big_smile

Nja jag menar att om man säljer det för att måla bromsok så bör det klara bromsvätska. Om jag besvärar mig att måla ok så gör jag ju det i samband med renovering, d.v.s i skruvstycket. En bromsoksfärg som inte fixar bromsvätska känns som en billack som inte tål vatten, eller en stekpanna som inte klarar värme, m.a.o helt jävla omotiverad.

du har ett poäng där. jag använder alltid hammarlack. funkar kanon. målade farsans bromsok med hammarlack från biltema. sitter fortfarande kvar efter 4000mil smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

104 Inlägg
9 januari 2012
Har nog sagt det förr, eller nån annan som redan sagt det ? Deras oranga rostlösare är kanon ! Den lilla burken.

Dogs have owners, cats have staff....

Sothora <3
1 201 Inlägg
9 januari 2012
är utbildad i lagerteknik så vet hur man monterar lager.. Dom är skit.. för dåliga toleranser.. Eller för olika toleranser ska man vell säga

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Smålänning
7 887 Inlägg
9 januari 2012
Mercedesturbodiesel skrev:
är utbildad i lagerteknik så vet hur man monterar lager.. Dom är skit.. för dåliga toleranser.. Eller för olika toleranser ska man vell säga

Olika kanske. men jag sparade 1000 kr/sida när jag köpte lager på biltema till min förra 740, som fortfaronde 6000 mil senare fungerar som nya. Passformen va perfekt och finishen fanns inget att anmärka på.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 410 Inlägg
9 januari 2012
twin_cam skrev:
Mercedesturbodiesel skrev:

Olika kanske. men jag sparade 1000 kr/sida när jag köpte lager på biltema till min förra 740, som fortfaronde 6000 mil senare fungerar som nya. Passformen va perfekt och finishen fanns inget att anmärka på.

Funkar det så länge så är det helt okej smile  Mina höll verkligen inte så länge

695 Inlägg
9 januari 2012
Jag är inte utbildad lagertekniker, men jag är underhållstekniker och vet också hur man monterar lager, så då måste jag ha haft tur helt enkelt... Tur eller inte, har sparat åtskilliga tusenlappar på de bilar jag kör biltemalager i iallafall. Kollade i serviceboken till forden och såg att man bytt hjullager bak med ca 4 tusen mils intervall och då är de gjort på märkesverkstad "med ickebiltemalager", så den tiden mina biltemalager har rulat tycker jag gott dom kan få skära ihop, speciellt med tanke på priset.. Nuförtiden kan man dock hitta lager till riktigt bra priser hos självaste SKF, utan mellanhänder kostar dom som en rulle ärtsoppa.... tongue

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

Kyltekniker
28 Inlägg
11 januari 2012
nova383 skrev:
Har nog sagt det förr, eller nån annan som redan sagt det ? Deras oranga rostlösare är kanon ! Den lilla burken.

hjälpt mig många gånger också nackdelen är att om skruven/muttern fortfarande sitter fast efter man har sprutat på halva burken så är det mycket lätt att man runda skruven/muttern. Men annars spar den tid o slit smile

Finns de inga fel på en Volvo så är det heller ingen riktig Volvo

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
11 januari 2012
Vet inte om nån skrivit det förut, men om man ska klaga på nån av biltemas produkter ska man minst veta att 3-4 st har haft problem med samma produkt innan man drar slutsatsen att det är skit eller nå. Annars kan de vara produktionsfel som på vilket annat företag som helst.  VET för många som  köpt en grej och haft problem och säger allt med biltema bara är skit..

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Kyltekniker
28 Inlägg
11 januari 2012
Jag bruka annars säga allt funkar på biltema förutom det har med elen att göra tänd-stift, rotor, fördelare mm har bara gjort allting värre eller så kvarstår problemet detta har inte bara hänt mig en gång utan flera yikes

Finns de inga fel på en Volvo så är det heller ingen riktig Volvo

Putsar Cosworth
195 Inlägg
73 Inlägg
11 januari 2012
Ber om ursäkt om det frågats innan i tråden, men någon som vet hur deras handbroms wire och handbroms backar är till 850? Något att rekommendera eller ska man köpa på annat ställe ?

2 419 Inlägg
11 januari 2012
Hankey skrev:
Ber om ursäkt om det frågats innan i tråden, men någon som vet hur deras handbroms wire och handbroms backar är till 850? Något att rekommendera eller ska man köpa på annat ställe ?

backarna funkar kanon iaf! big_smile

73 Inlägg
11 januari 2012
strandberg31 skrev:
backarna funkar kanon iaf! big_smile

Härligt ! blir att testa själv då, tackar för svar big_smile

* Voff voff *
10 989 Inlägg
12 januari 2012
Hankey skrev:

Backarna till V70 funkade inte bra tyvärr. Iaf förut var det lite lite lite fel rundning på dom så anliggningsytan blev alldeles för lite och bromsen tog mycket dåligt.

Detta konstaterat genom att prova och jämföra. Och samma fel uppstod på tre bilar som jag känner till (min, pappas och en kompis).

Förhoppningsvis har dom ändrat detta nu då det var 1-2 år sedan.

Handbromsvajern funkade helt okej därifrån, men "hylsan" i plast som ska skydda där vajern går in i bromsen bak var lite klen i godset så den sprack lätt.

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (12 januari 2012)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

73 Inlägg
12 januari 2012
Brådhis skrev:
Backarna till V70 funkade inte bra tyvärr. Iaf förut var det lite lite lite fel rundning på dom så anliggningsytan blev alldeles för lite och bromsen tog mycket dåligt.

Detta konstaterat genom att prova och jämföra. Och samma fel uppstod på tre bilar som jag känner till (min, pappas och en kompis).

Förhoppningsvis har dom ändrat detta nu då det var 1-2 år sedan.

Handbromsvajern funkade helt okej därifrån, men "hylsan" i plast som ska skydda där vajern går in i bromsen bak var lite klen i godset så den sprack lätt.

//Brådhis

Tackar för tipset, testar och ser hur det blir, får hoppas på att jag får ett par bra då wink

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
12 januari 2012
Verkar som att deras belägg till MB W123 är för tjocka, ska köpa annat märke & kontrollera.
Det kan ju faktiskt vara så att nån tidigare ägare har monterat fel skivor eller ok...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 321 Inlägg
12 januari 2012
RD_87 skrev:
Verkar som att deras belägg till MB W123 är för tjocka, ska köpa annat märke & kontrollera.
Det kan ju faktiskt vara så att nån tidigare ägare har monterat fel skivor eller ok...

Du har rätt, dom är för tjocka...fick slipa ner mina då jag hade 123a

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

25 Inlägg
12 januari 2012
Ska bara flika in lite om bromsoljan på biltemas bromsoksfärg. Sätt en slang på luftnippeln å sen genom ett hål borrat i kapsylen på en pet flaska. Löser allt drittel och kostar kanske 5 spänn att fixa om man tar med panten;). å sen e de bara papper när slangen tas bort som gäller.

Sök