1847
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

408 Inlägg
26 september 2013
Funkar biltemas bilklädsel? Tänkt skaffa det så man förlänger sätena i min nya bil.

gummimattorna ? Tänkt för slask/snö perioden. Finns det några värdiga på Biltema?

eller får man åka till Biltema å skapa en egen uppfattning och hoppas på att det håller? :-p

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

1 705 Inlägg
26 september 2013
pompe90 skrev:
Funkar biltemas bilklädsel? Tänkt skaffa det så man förlänger sätena i min nya bil.

gummimattorna ? Tänkt för slask/snö perioden. Finns det några värdiga på Biltema?

eller får man åka till Biltema å skapa en egen uppfattning och hoppas på att det håller? :-p

Kör med biltemas gummimattor i några av mina bilar, tycker dom är fantastiskt bra faktiskt.
Rejält gummi och höga kanter som verkligen fångar allt vatten.

6 740 Inlägg
26 september 2013
pompe90 skrev:

jag har biltemaklädsel i min bil o den funkar o håller fin fint wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

408 Inlägg
26 september 2013
rcy skrev:
pompe90 skrev:

Kör med biltemas gummimattor i några av mina bilar, tycker dom är fantastiskt bra faktiskt.
Rejält gummi och höga kanter som verkligen fångar allt vatten.

Henkix skrev:
pompe90 skrev:

jag har biltemaklädsel i min bil o den funkar o håller fin fint wink

grymt! Då kikar jag på detta senare smile
Fick med gummimattor men dom har inte så höga kanter som jag vill att det skall va.
Tack för svar smile

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.

1 071 Inlägg
26 september 2013
Någon som vet om biltema bytt leverantör på spray färgerna har kört med biltemas sista året kanske lite mer och det har fungerat bra men den jag köpte här om dan täckte riktigt dåligt

Onödigt inlägg^^

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
26 september 2013
De har bytt munstycken iaf. Till det sämre tycker jag. stannar man minsta lilla blir det ett tjock sträck. Med de gamla kunde man missa oftare och klara sig. även om kanske mycket färg hamnade jämte.  En bra grundfärg är ett måste.

414 Inlägg
26 september 2013
partyvan skrev:
Någon som vet om biltema bytt leverantör på spray färgerna har kört med biltemas sista året kanske lite mer och det har fungerat bra men den jag köpte här om dan täckte riktigt dåligt

Min erfarenhet är att det är värt att att slanta upp för och få en burk det står Hagmans eller Corrostabil på... De brukar täcka så sjukt mycket bättre och blir en mycket finare yta och har även fina munstycken.

Samma med kallgalven/zinksprayen som Biltema säljer, tycker inte den är nå vidare om man jämför med Corrostabil/Hagmans.

Men visst, det blir ju bättre än inget alls med Biltemas grejjer tongue
Senast redigerat av joH900 (26 september 2013)

1 071 Inlägg
26 september 2013
joH900 skrev:
partyvan skrev:

Min erfarenhet är att det är värt att att slanta upp för och få en burk det står Hagmans eller Corrostabil på... De brukar täcka så sjukt mycket bättre och blir en mycket finare yta och har även fina munstycken.

Samma med kallgalven/zinksprayen som Biltema säljer, tycker inte den är nå vidare om man jämför med Corrostabil/Hagmans.

Men visst, det blir ju bättre än inget alls med Biltemas grejjer tongue

Har spraylagat minst 10bilar sista året med biltemas och tycker att det blivit kanon men sista va som sagt dåligt

Onödigt inlägg^^

Aktad Medlem
301 Inlägg
26 september 2013
Kulörprov på biltema 2k Röd:

https://www1.garaget.org/archive/60/59957/340789/340789-3235587.jpg

En rätt poppig röd.

Highland Street Crew
170 Inlägg
27 september 2013
Någon som har testat biltemas pallbockar för 69:-/st?
Funderar på att skaffa 4 och ställa upp bilen på över vintern.

Tack på förhand! big_smile

74 Inlägg
27 september 2013
Shewii skrev:

jag har såna och de funkar fint

408 Inlägg
27 september 2013
turbo300e skrev:
Shewii skrev:

jag har såna och de funkar fint

har 4 st också, använts många år och är lika bra fortfarande smile

- Nuvarande:

23 Inlägg
27 september 2013
Hur stabila är pallbockarna? Är dom känsliga för dåligt underlag? Vill inte få bilen på mig när jag är under den....

Undrar också hur bra bilrampen är.
Senast redigerat av YEE (27 september 2013)

74 Inlägg
27 september 2013
jag har då pallbockarna på grus och det är stabilt

1 938 Inlägg
27 september 2013
Testat ramperna till volvo v50 t5 med original sportchassi, audi a3 1.6i 2000 med 25mm sänkningssats, volvo v70 2005 d5 med originalfjädring och 17" originalfälgar å dom funkade det inte alls med.
Enbart min suv kom upp utan att ta i kofångarn, gav bort dom till en kompis istället. smile

BASS GLAD
1 381 Inlägg
27 september 2013
YEE skrev:
Hur stabila är pallbockarna? Är dom känsliga för dåligt underlag? Vill inte få bilen på mig när jag är under den....

Undrar också hur bra bilrampen är.

har 4 st . har aldrig hafft problem med dom

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

414 Inlägg
27 september 2013
Bilrampen går det inte få upp en Saab 9000 på utan att det skrapar i stötfångarna på sidan.... tongue Den bilen var inte sänkt mer än från fabrik (sportchassi).
Senast redigerat av joH900 (27 september 2013)

1 020 Inlägg
27 september 2013
Vacum/bränsletrycksmätare 15-1366 var sämsta skitet.
Mätte bränsletryck, då visar den vacum.
När jag sen koppla av den flytta den nollläget till tryckskalan.
.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

6 740 Inlägg
28 september 2013
testade biltemas kompressionsmätare för en stund sen och den funkar iaf himla bra smile
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … re-151314/

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
28 september 2013
Är man osäker på om bilen står stabilt på pallbockarna så kan man försöka gunga bilen åt sidan.
Står den stabilt ska den inte gunga nånting alls, gungar den lite så flytta om pallbocken/bockarna som är problemet.

Jag har ju hellre att bilen rasar ner från bockarna när jag försöker gunga den så än att den ska göra det när jag ligger under den.

Sök