2854
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

aqulio skrev:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Bromssystem/Bromsstyrning/ABS-givare/ABS-GIVARE-VOLVO-FRAM-65613/

ang om abs givaren...
Funkar denna till både höger och vänster något som haft problem med detta?

Samma till bägge sidorna smile
Dock skulle jag aldrig köpa dessa på Biltema, då man kan få tag i begagnade hur billigt som helst smile (och det är ju inte svårt att test mäta och demontera dem)

edit: Kanske svårt att hitta i Stockholm dock, men då är det billigare att köpa nytt på Vparts
Senast redigerat av RightFront (14 november 2013)

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

138 Inlägg
16 november 2013
RightFront skrev:
Dock skulle jag aldrig köpa dessa på Biltema, då man kan få tag i begagnade hur billigt som helst smile (och det är ju inte svårt att test mäta och demontera dem)

Dom gamla brukar sitta utav helvete och är svåra att få bort hela!

Cupra_
16 november 2013
Trådstartare
RightFront skrev:
aqulio skrev:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Bromssystem/Bromsstyrning/ABS-givare/ABS-GIVARE-VOLVO-FRAM-65613/

ang om abs givaren...

edit: Kanske svårt att hitta i Stockholm dock, men då är det billigare att köpa nytt på Vparts

Jag köpte sensorer bak (båda sidor sitter ihop) på biltema till min 855 jag hade. Det fungerade klockrent faktiskt och helt ärligt så känns det bättre med helt nya grejer, trots att det kommer från biltema. Men det är min åsikt.

VW-driver
291 Inlägg
16 november 2013
Deception skrev:
RightFront skrev:
aqulio skrev:

ang om abs givaren...

Jag köpte sensorer bak (båda sidor sitter ihop) på biltema till min 855 jag hade. Det fungerade klockrent faktiskt och helt ärligt så känns det bättre med helt nya grejer, trots att det kommer från biltema. Men det är min åsikt.

Lite delade meningar om köp av ABS-givare på Biltema. Köpte en till höger fram, men den fungerade inte. Den spökade för verkstaden som först påstod att det var fel på styrenheten, men jag sa då att jag nyligen bytt höger fram givare, och de bytte den till en annan ny från AD, som funkade.

Så det är lite 50/50 där. Beror väl på till vilken bil du ska ha.

Slappa skrev:
RightFront skrev:

varit enbart med om en VDO-givare som satt lite trögt, men aldrig problem med någon av Bosch

Antingen har du haft otur eller så jag jag haft tur smile

Deception skrev:

Skönt att den funkade perfekt smile Själv väljer jag mycket hellre en gedigen begagnad originalgivare från Bosch för 20kr än en ny från Biltema för 400kr, visst kanske det är lite skitigare, men men smile

För Volvo i tiden
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.

Cupra_
17 november 2013
Trådstartare
RightFront skrev:
Slappa skrev:
RightFront skrev:

varit enbart med om en VDO-givare som satt lite trögt, men aldrig problem med någon av Bosch

Antingen har du haft otur eller så jag jag haft tur smile

Deception skrev:

Skönt att den funkade perfekt smile Själv väljer jag mycket hellre en gedigen begagnad originalgivare från Bosch för 20kr än en ny från Biltema för 400kr, visst kanske det är lite skitigare, men men smile

Problemet med en begagnad är ju bara att du aldrig vet hur länge den håller och då får man mecka igen.. Med en ny har man ju i alla fall någon form av garanti. Sen var det ett aber att byta och trä upp kabeln under tanken på min så jag tyckte det var värt att lägga lite extra för att slippa göra om det.,

Deception skrev:
Problemet med en begagnad är ju bara att du aldrig vet hur länge den håller och då får man mecka igen.. Med en ny har man ju i alla fall någon form av garanti. Sen var det ett aber att byta och trä upp kabeln under tanken på min så jag tyckte det var värt att lägga lite extra för att slippa göra om det.,

För mig har det alltid varit vänster fram som krånglat, så har alltid tagit den "nya" från högersida, än så länge har det fungerat ypperligt smile
Vill man köpa en ny så får man, och har man långt till Biltema så har Vparts.se samma givare fast lite billigare och man slipper dras med Biltema-Personalen smile

För Volvo i tiden

350 Inlägg
20 november 2013
Har gjort ett litet test på två rostiga stålfälgar.
Blästrade, rostgrundade, lackade och klarlackade med biltemas grejer.
Vill inte använda fälgfärgen, utan ville testa och se om klarlacken kan ge iaf en aningens styrka på sprayburksfärgen.
Ni får slå vad om hur snabbt dom kommer rosta i vinter! 1 vecka i saltet? 2 månader? Klarar sig hela vintern?!
Kör på big_smile

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=38126 <---BILDER

I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!

242 Inlägg
20 november 2013
werd skrev:
Har gjort ett litet test på två rostiga stålfälgar.
Blästrade, rostgrundade, lackade och klarlackade med biltemas grejer.
Vill inte använda fälgfärgen, utan ville testa och se om klarlacken kan ge iaf en aningens styrka på sprayburksfärgen.
Ni får slå vad om hur snabbt dom kommer rosta i vinter! 1 vecka i saltet? 2 månader? Klarar sig hela vintern?!
Kör på big_smile

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=38126 <---BILDER

Deras sånna grejer e rätt tåliga! Dom håller hela vintern! big_smile

72 Inlägg
22 november 2013
Jag har handlat ganska mycket tryckluftsplock på Biltema. Kopplingar, nipplar, och annat man använder i tryckluftsystem. Många av dessa grejer är ju idiotenkla, typ gängade mässingsdetaljer, och där kan man inte missa så värst mycket i kvalitet, tycker jag. Dock ska man låta bli deras snabbkopplingar för tryckluft, de blir otäta ganska lätt.
Sortimentet är dessutom bättre än hos många järnhandlare där grejerna är 2-3-4 gånger dyrare.

Bättre redlös än flatlöss

Ford fantast
1 607 Inlägg
22 november 2013
enda sakerna man ska köpa på biltema är saker som inte kan gå sönder

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

7 488 Inlägg
22 november 2013
Fiesta_Racing skrev:

inget då meo,, ALLT kan gå sönder wink

Ford fantast
1 607 Inlägg
22 november 2013
granadadr skrev:
Fiesta_Racing skrev:

jo visst men köper bara typ olja, bromskivor, tvättsvampar annat sån där lull lull som inte är dyrt om det går sönder

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

5 850 Inlägg
22 november 2013
Fiesta_Racing skrev:
granadadr skrev:
Fiesta_Racing skrev:

jo visst men köper bara typ olja, bromskivor, tvättsvampar annat sån där lull lull som inte är dyrt om det går sönder

Rättare sagt köper du sånt som det inte finns många tillverkare av och/eller inte går att misslyckas med vid tillverkningen.
(t.ex olja så finns det ju inte hur många raffinaderier som helst så det är oftast samma olja i biltemas och andra budgetmärkens dunkar som i de mer välkända märkena)

408 Inlägg
22 november 2013
Finns mycket bra saker på Biltema, att man skriver "skall aldrig handla där igen"..
ja om är illa bemött eller man bara menar ett visst område, typ resverdelar till bilen. Det kan jag förstå men övriga saker ganska prisvärda :] går att fynda bra tillbehör till hem, bil båt.. Ja allt. Man får ha huvudet med sig..

om man skall hårddra det så kan allt gå sönder i den benämningen. Någon som läser fysik? Ni förstår nog.

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

simlar skrev:
(t.ex olja så finns det ju inte hur många raffinaderier som helst så det är oftast samma olja i biltemas och andra budgetmärkens dunkar som i de mer välkända märkena)

fast det finns hundratals raffinaderier roll och bara för att de kommer från samma behöver inte betyda att det är samma kvalité smile olika blandningar och sorteringar

Vill ha lite fakta på att det är samma olja oavsett om det är biltema eller från ett "välkänt märke", för hittills har diskussionen bara varit spekulationer  smile

För Volvo i tiden

6 740 Inlägg
23 november 2013
hur är biltemas bussningar till framvagn på en 740?
undrar även om nån vet något om deras styrstag? (den som kommer från styrväxeln som styrleden sitter skruvad på) smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Soppgubbe
900 Inlägg
24 november 2013
någon som testat detta?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … ats-33216/

Tänkte använda det som "luftkanal" till sportluftfiltret.

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
24 november 2013
V70Drive skrev:
någon som testat detta?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … ats-33216/

Tänkte använda det som "luftkanal" till sportluftfiltret.

Tycker gott du kan handla det och ge oss resultatet, var ju inte så dyrt wink

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

6 740 Inlägg
25 november 2013

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Sök