2834
Sök

Ultimata Pendlarbilen?

Körv
3 535 Inlägg
31 januari 2009
vw___tompa skrev:
Tycker att min golf 4 gti är en riktigt bra bil att åka långt i. 0,7 vid långkörning har jag kört på men går nog komma ner till 0.6 inte farligt med tanke på turbo maskin på 150 hk. Annars så går en M5a ganska snålt vid långkörning 0.85 vid blandad körning.

Jag vill se bevis på att en V10 drar så lite tongue

Truckdriving Man

MINI-fil
158 Inlägg
31 januari 2009
MINI Cooper D.

Bästa andrahandsvärdet på marknaden gör att du i princip bara betalar 0,39 l/milen diesel.

Problemet är att billigaste på Blocket just nu är 152000:-

http://www.blocket.se/vi/19419539.htm?ca=22_s

Random Hero
4 047 Inlägg
31 januari 2009
audi 80 1.8, golf III o ford mondeo tongue

Dog food lid. Backwards

2 600 Inlägg
31 januari 2009
köp en mondeo ifrån 97 >>2000 sköna finns i 1,8 och 2,0 jag hadde valt 2,0 billig idrift och skön. eller varför inte en nyare fiesta åker ju inte lika skönt men den är billig smile eller åka billigt och rätt så skönt varför inte en ford focus 1,6 dom är billiga idag.

gör som jag kör gubba racer=)

8 156 Inlägg
31 januari 2009
ace666 skrev:
MINI Cooper D.

Bästa andrahandsvärdet på marknaden gör att du i princip bara betalar 0,39 l/milen diesel.

Problemet är att billigaste på Blocket just nu är 152000:-

http://www.blocket.se/vi/19419539.htm?ca=22_s

En old generation kanske vore något?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sanizz
1 februari 2009
Jag tycker att min Rover 200 är helt okej pendelbil. 1.4 L, billig försökring, billig att köpa + du får ganska ny bil för lite pengar.

155 Inlägg
1 februari 2009
Huyndai Elantra GLS 1.8 | 0.6l milen |Runt 18-30.000:- på blocket. De går aldrig sönder... bara rosten som käkar.. tyvärr.
Senast redigerat av chand021 (1 februari 2009)

"You wanna drive it, then buy it!"

Yellow bug!
1 640 Inlägg
1 februari 2009
För fan, ser att alla ger billiga "slitochslängbilar" som exempel som pendlarbil? Visst, dom drar lite.. men resten?

12-15 mil om dagen liksom, skulle inte klara det i vilken bil som helst... Lite komfort och så måste man väl ändå vilja ha?

Kanske är ensam om den tanken dock.. hmm
Senast redigerat av Edil_ (1 februari 2009)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

OEM <3
6 957 Inlägg
1 februari 2009
Audi A6 3.0 TDI big_smile

Men den lite äldre A6:an med 2.5 TDI är riktigt fin, samma med V70 D5or.
Passat 1.9 TDI är fin, speciellt med en litenKCRbox på smile

Mvh

OEM <3

1 827 Inlägg
1 februari 2009
Dagen jag bor pendlingsavstånd till jobb så köper jag en Honda Jazz... Totalt problemfri bil som nästan aldrig drar mer än en halvliter milen.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

4 299 Inlägg
1 februari 2009
Bjork skrev:

Mvh

Håller med dig där big_smile
Troligtvis en sån jag själv kommer köpa som pendlarbil sen när jag börjar jobba. Man får ju en rätt fräsch ändå ganska billigt smile

Teddan
2 495 Inlägg
1 februari 2009
Eisenhut skrev:
Dagen jag bor pendlingsavstånd till jobb så köper jag en Honda Jazz... Totalt problemfri bil som nästan aldrig drar mer än en halvliter milen.

det borde ju vara den ultimata pendlarbilen.

nu har ju den nya modellen kommit oxå vilket borde röra om i priserna på föregångaren

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Yellow bug!
1 640 Inlägg
1 februari 2009
Rallyhalle skrev:
Bjork skrev:

Mvh

Håller med dig där big_smile
Troligtvis en sån jag själv kommer köpa som pendlarbil sen när jag börjar jobba. Man får ju en rätt fräsch ändå ganska billigt smile

Kan hålla mer er båda att Passaten är en underbar pendlingsbil, komfort och går billigt och bra! smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

93 Inlägg
1 februari 2009
Renault Clio...

Mycket bensinsnåla, billig skatt och försäkring och väldigt sköna att köra/åka i (även längre sträckor). Jag rekommenderar en sådan smile

Det bästa med Malmö är vägen därifrån!

V-Power
1 186 Inlägg
1 februari 2009
Vilka skitbilar folk tycker är bra pendlarbilar...

Min farsas Mercedes C320 kan man lätt köra på 0,8 l/mil och det ni rabblar upp drar ju runt 0,5-0,6. Så stor skillnad är det inte, plus att man kan sitta ordentligt i Mercan, man slipper skämmas och skulle man krocka är Mercan säkrare.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 februari 2009
R1kard skrev:

Min farsas Mercedes C320 kan man lätt köra på 0,8 l/mil och det ni rabblar upp drar ju runt 0,5-0,6. Så stor skillnad är det inte, plus att man kan sitta ordentligt i Mercan, man slipper skämmas och skulle man krocka är Mercan säkrare.

Eller så kör man på diesel och får alla de fördelarna du skriver och en lägre förbrukning wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sanizz
1 februari 2009
"Kraven är inte så stora men de hela går ut på att komma så billigt undan så möjligt."
Tycker du det låter billigt?

R1kard skrev:

4 299 Inlägg
1 februari 2009
R1kard skrev:

En skillnad på 0.2-0.3 i förbrukning blir ju en hel del i längden när man pendlar 10-15 mil om dagen.

Säg att man har en sträcka på 10 mil om dagen minst, 0.2x10=2.
Sen har vi 20 dagar per månad som man jobbar (vanligtvis)  så då tar vi 2x20=40.

40 liter är då skillnaden på en bil som drar 0.8 jämfört med en som drar 0.6 l/mil. Då har man sparat som bränslepriset står i nu på ett ungefär runt 440kr.

och gångra det då på antalet månader som man jobbar hela månaderna så sparar man en del som man kan göra nått annat roligt för istället smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 februari 2009
Rallyhalle skrev:
R1kard skrev:

En skillnad på 0.2-0.3 i förbrukning blir ju en hel del i längden när man pendlar 10-15 mil om dagen.

Säg att man har en sträcka på 10 mil om dagen minst, 0.2x10=2.
Sen har vi 20 dagar per månad som man jobbar (vanligtvis)  så då tar vi 2x20=40.

40 liter är då skillnaden på en bil som drar 0.8 jämfört med en som drar 0.6 l/mil. Då har man sparat som bränslepriset står i nu på ett ungefär runt 440kr.

och gångra det då på antalet månader som man jobbar hela månaderna så sparar man en del som man kan göra nått annat roligt för istället smile

440 spänn i månaden, det sparar man bara på att en Bmw har kedja och en renault har rem tex. (exempel)
Sen om vi nu tar en dieselmerca istället för en stor bensin.sexa får han en förbrukning som är lägre än "skitbilarna" som R1kard skrev. Och dessutom en bra mycket bättre bil

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
1 februari 2009
Jag tycker som många andra att Passaten är ett himla vettigt val faktiskt. En dieselpassat är både hyffsat bekväm och inte snordyr att köpa, och går lika billigt som en golf.

Körde cirka 500 mil med en Passat 99a i somras, och tyckte det gick utmärkt.

Då har man en bil som är tillräckligt bekväm och krocksäker för relativt små pengar, och driftskostnaden är definitivt vettig. Vi körde på 0,5, och det är ingen pyttebil direkt.

Kram / Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Sök